Breaking news

ΟΣΕ: Εξειδικεύονται αυτή τη στιγμή τα μέτρα του νέου νομοσχεδίου (live)
A

Εξειδικεύτηκαν από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, τα μέτρα άμεσης εφαρμογής που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Στη σκιά του εγκλήματος των Τεμπών και υπό το βάρος της αυξημένης πίεσης της κοινής γνώμης για τη βελτίωση των δημοσίων μεταφορών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φέρνει προς έγκριση το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ.

Ειδικότερα, ο αναπληρωτής υπουργός δήλωσε ότι: «Δημιουργείται η πλατφόρμα railway.gov.gr για να ελέγχουν οι πολίτες που βρίσκονται τα τρένα». 

«Το βασικό πρόβλημα που λύνουμε μετά την τραγωδία των Τεμπών είναι ότι οι πολίτες θα μπορούν πλέον να βλέπουν πού βρίσκονται τα τρένα», ανέφερε.

«Με τη νέα εφαρμογή καταγραφής εντολών και παραβάσεων, θα καταγράφεται καθημερινά η δραστηριότητά κάθε προσώπου που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα», ανέφερε ο κ. Κυρανάκης και ανακοίνωσε πως οι παραβάσεις του κανονισμού θα χωριστούν σε τρία επίπεδα, ανάλογα με τη σοβαρότητά τους (υψηλού, μεσαίου και χαμηλού κινδύνου). «Θα βλέπουμε σε πραγματικό χρόνο ποιος κάνει καλά τη δουλειά του», ξεκαθάρισε μεταξύ άλλων.

Ανέφερε τις επιμέρους εφαρμογές, οι οποίες είναι οι εξής:

  • Ψηφιακό Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων,
  • Σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού αμαξοστοιχιών,
  • Εφαρμογή καταγραφής εντολών και παραβάσεων.

Όπως ανέφερε, στις νέες Δομές Ασφαλείας Σιδηροδρόμου περιλαμβάνεται η ίδρυση και λειτουργία του Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας του ΟΣΕ, με δυνατότητα:

  • εποπτείας αμαξοστοιχιών,
  • συλλογής δεδομένων κίνησης,
  • παρακολούθησης αξιολογήσεων κινδύνου,
  • προληπτικής ενημέρωσης και άμεσης παρέμβασης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Τι ανέφερε για την εκπαίδευση και αξιολόγηση του προσωπικού - Αυστηροποίηση των κυρώσεων

Ο αναπληρωτής υπουργός έκανε λόγο για:

  • δοκιμασίες αξιολόγησης στελεχών κρίσιμων καθηκόντων πριν και μετά την πρόσληψη,
  • συνεργασία με Ένοπλες Δυνάμεις στην αξιολόγηση καταλληλότητας προσωπικού ασφαλείας,
  • την ύπαρξη προϊστάμενου αμαξοστοιχίας,
  • Ειδική Μονάδα Επιθεωρητών Σιδηροδρόμου,
  • κυρώσεις παράβασης Γενικού Κανονισμού Κίνησης,
  • πρόσβαση σε εγκαταστάσεις και υπηρεσίες κατάρτισης προσωπικού σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και διαχειριστή υποδομής,
  • διεύρυνση πιστοποίησης υπεύθυνων για την συντήρηση φορέων.

Επιταχύνονται οι προσλήψεις σε ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Αναφερόμενος στην ταχεία στελέχωση των ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ σημείωσε πως θα υπάρξουν επιταχύνσεις στις προσλήψεις στην Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Ανέφερε επίσης ότι ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ θα αποκτήσει οικονομική ανεξαρτησία.

Ακόμη, η σύγχρονη εταιρική δομή για τον νέο ΟΣΕ περιλαμβάνει ενίσχυση αποτελεσματικότητας και επιτάχυνση διαδικασιών με έμφαση σε:

  • στελέχωση της εταιρείας με όρους ιδιωτικής οικονομίας,
  • προσέλκυση στελεχών από το εξωτερικό,
  • ταχύτερες προσλήψεις για κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας,
  • ταχύτερες διαδικασίες ανάθεσης και υλοποίησης κρίσιμων έργων στον Σιδηρόδρομο.
Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις