Breaking news

Συνεδριάζει στις 11:00 το υπουργικό συμβούλιο - Κεντρική ατζέντα ο ΟΣΕ
A

Σημαντικές ανακοινώσεις για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων αναμένονται σήμερα, Δευτέρα 28 Απριλίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου στις 11:00 συνεδριάζει το υπουργικό συμβούλιο υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Στη σκιά του δυστυχήματος στα Τέμπη και υπό το βάρος της αυξημένης πίεσης της κοινής γνώμης για τη βελτίωση των δημοσίων μεταφορών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φέρνει προς έγκριση το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ, το οποίο θα παρουσιάσει ο αρμόδιος υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Ίδρυση νέας εταιρείας  «Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε.»

Το νομοσχέδιο προβλέπει σαρωτικές αλλαγές στη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, με έμφαση στην ασφάλεια και την αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού. Κεντρικό ρόλο στο νέο σχήμα θα έχει η σύσταση της εταιρείας «Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε.», η οποία θα προκύψει από τη συγχώνευση του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η νέα εταιρεία θα λειτουργεί με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, ακολουθώντας το μοντέλο της ΔΕΗ.

Η τελική διαμόρφωση του νομοσχεδίου ενσωματώνει συστάσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και της Εθνικής Ομάδας Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Έμφαση στην ασφάλεια και στον έλεγχο

Βασικός άξονας της μεταρρύθμισης είναι η αναβάθμιση της ασφάλειας. Το σύστημα αυτόματης πέδησης ETCS, το οποίο δοκιμάστηκε πρόσφατα στη γραμμή Οινόη-Τιθορέα παρουσία του υπουργού Κωνσταντίνου Κυρανάκη, ενεργοποιείται σε περιπτώσεις υπέρβασης ταχύτητας ή παραβίασης σηματοδότη και ακινητοποιεί την αμαξοστοιχία σε περίπτωση αδυναμίας του μηχανοδηγού να εκτελέσει τα καθήκοντά του.

Επιπλέον, σε όλα τα τρένα θα εγκατασταθεί το σύστημα εντοπισμού HEPOS, που επιτρέπει την ακριβή παρακολούθηση της θέσης της αμαξοστοιχίας με ακρίβεια έως πέντε εκατοστά. Οι επιβάτες θα μπορούν να παρακολουθούν τη θέση του τρένου σε πραγματικό χρόνο.

Αυστηρή αξιολόγηση προσωπικού και νέοι ρόλοι

Στο νέο καθεστώς προβλέπεται αυστηρό σύστημα αξιολόγησης του προσωπικού:

  • Στο πρώτο σοβαρό λάθος ο εργαζόμενος θα απομακρύνεται για επανεκπαίδευση.
  • Σε δεύτερη παράβαση θα επιβάλλεται περιορισμός αρμοδιοτήτων και στενή παρακολούθηση.
  • Στην τρίτη παράβαση θα επέρχεται έως και οριστική απόλυση.

Παράλληλα, επανέρχεται ο θεσμός του προϊστάμενου αμαξοστοιχίας: σε κάθε δρομολόγιο θα υπάρχει πιστοποιημένος υπεύθυνος ασφάλειας, επιφορτισμένος με την άμεση αντιμετώπιση τυχόν εκτάκτων αναγκών.

Ενιαίο Κέντρο Κυκλοφορίας και διοίκηση

Το σχέδιο νόμου προβλέπει τη δημιουργία Ενιαίου Κέντρου Κυκλοφορίας για την άμεση καταγραφή κάθε εντολής, παραβίασης ή αλλαγής στο δίκτυο σε πραγματικό χρόνο.

Η νέα εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας Α.Ε.» θα διαθέτει ανεξάρτητο Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο θα έχει την ευθύνη για τις πολιτικές προσλήψεων, αξιολόγησης και μισθολογικής πολιτικής του οργανισμού.

Η ατζέντα του σημερινού υπουργικού

Αναλυτικά, τα θέματα της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου είναι:

  • Παρουσίαση από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη του νομοσχεδίου για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων,
  • Παρουσίαση από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη και τους Υφυπουργούς Γιώργο Κώτσηρα και Θάνο Πετραλιά των νομοθετικών πρωτοβουλιών: α) Αναμόρφωση Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα, β) Μεταρρύθμιση του πλαισίου δημοσιονομικής διαχείρισης – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2024/1265,
  • Παρουσίαση από τον υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη και τον Υφυπουργό Ιωάννη Μπούγα του νομοσχεδίου για την αναμόρφωση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας,
  • Παρουσίαση από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη του νομοσχεδίου για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2557 σχετικά με την ανθεκτικότητα των κρίσιμων οντοτήτων,
  • Παρουσίαση από τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννη Κεφαλογιάννη ερανιστικού νομοσχεδίου του υπουργείου του.
Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις