Η Ιαπωνία είναι πολλά έτη μπροστά τεχνολογικά και αυτό το απέδειξε αυτή τη φορά με τον ισχυρό σεισμό που χτύπησε την Πρωτοχρονιά. Ένα λεπτό πριν φτάσει το σεισμικό κύμα στους κατοίκους γύρω από το επίκεντρο, έλαβαν μήνυμα στα κινητά τους, εμφανίστηκε προειδοποίηση στην δημόσια τηλεόραση και τα τρένα ταχείας κυκλοφορίας σταμάτησαν αυτόματα. Αυτά αναφέρει, και περιγράφει όπως τα έζησε και ο σεισμολόγος Γεράσιμος Παπαδόπουλος στο OPEN και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος».
Από το 2007 εφαρμόζει αυτό το σύστημα η Ιαπωνία
Όπως εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος ο οποίος βρίσκεται στην Ιαπωνία: «Ο σεισμός έγινε στις 4 και 10 για να φτάσει εκεί που βρισκόμασταν εμείς το σεισμικό κύμα χρειαζόταν περίπου 1 με 2 λεπτά. Σε αυτό το διάστημα έρχεται η προειδοποίηση πριν φτάσει το σεισμικό κύμα. Αυτή είναι η τεχνολογία που εδώ στην Ιαπωνία εφαρμόζεται επιχειρησιακά, για όλο τον κόσμο, για όλα τα κινητά, για όλες τις υπηρεσίες το 2007 και μετά, με συνεχείς βελτιώσεις».
Το μήνυμα που έλαβαν ταυτόχρονα όλοι οι πολίτες
Και σημειώνει: «Χτύπησαν ταυτοχρόνως όλα τα κινητά, βρισκόμασταν σε δημόσιο χώρο με συνεργάτες, Πρωτοχρονιά χτες και πίναμε τον καφέ μας σε μια μεγάλη καφετέρια. Όλα τα κινητά ταυτοχρόνως, με μια οδηγία. Έρχεται μεγάλος σεισμός, μείνετε ήσυχοι αλλά καλυφτείτε. Απλά πράγματα. Όσο πιο μακριά είσαι, από το κύμα, τόσο περισσότερο χρόνο έχεις».
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη σταμάτησε τα τρένα αμέσως
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, «υπάρχουν και άλλες εντυπωσιακές εφαρμογές. Κοντά στο επίκεντρο του σεισμού, ταυτόχρονα με τον σεισμό, σταμάτησαν αυτομάτως όλα τα τρένα υπερταχείας, που τρέχουν με 400 και 500 χιλιόμετρα την ώρα, σε τρεις μεγάλες επαρχίες, γύρω από την περιοχή του επικέντρου. Και αυτό γίνεται γιατί οι Ιαπωνικοί σιδηρόδρομοι έχουν δικό τους σεισμογραφικό δίκτυο που καταγράφει και αυτόματα το επιχειρησιακό κέντρο κλείνει την κίνηση αυτών των αμαξοστοιχιών, οι οποίες μεταφέρουν χιλιάδες ανθρώπους κάθε μέρα και είναι κλειστά ακόμα τα τρένα αυτά. Η απόσταση του επίκεντρου του σεισμού με τα τρένα είναι περίπου 50-60 χιλιόμετρα. Είναι τεράστια η τεχνολογική πρόοδος. Από τα 5 πρώτα δευτερόλεπτα της καταγραφής, καταλαβαίνει το επιχειρησιακό κέντρο πώς θα κορυφωθεί η ένταση του σεισμού και αποφασίζει το σύστημα με τεχνητή νοημοσύνη αν θα κλείσει ή όχι τα τρένα. Δεν αποφασίζει ένας άνθρωπος, ένας κλειδούχος πχ στη Λάρισα».
Θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να φτάσει το 112 σε αυτό το επίπεδο
Το σύστημα αυτό, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο: «Λειτουργεί σαν το 112, μόνο που το 112 στην Ελλάδα δεν έχει φτάσει ακόμα, και θα χρειαστεί πολύ χρόνο κατά την εκτίμησή μου, να δίνει προειδοποίηση τέτοιου τύπου από τον σεισμό. Μας δίνει όμως προειδοποίηση και αυτό είναι μια σημαντική πρόοδος, και αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε, για άλλου είδους φαινόμενα, όπως είναι τα μετεωρολογικά. Αλλά για τον σεισμό, είναι πολύ λίγες χώρες που το κάνουν αυτό. Στην πληρότητα που το κάνει η Ιαπωνία δεν το κάνει άλλη χώρα. Το κάνουν όμως και στο Μεξικό και την Ταϊβάν».
Όπως σημειώνει ταυτόχρονα, η ίδια ειδοποίηση πηγαίνει στο κρατικό κανάλι NHK που αυτομάτως σταματάει το πρόγραμμά του και εμφανίζει στην οθόνη όλες τις πληροφορίες. Και μετά αμέσως βγαίνει και ο εκφωνητής.
Άμεση ειδοποίηση και για τσουνάμι
Σε ερώτηση για το εάν ο ίδιος έχει ξαναζήσει σεισμό τέτοιας έντασης, ο κ. Παπαδόπουλος απαντά: «Ναι εδώ πάλι στην πόλη του Σεντάι που βρίσκομαι. Ήμουν και στο παρελθόν προσκεκλημένος καθηγητής στο πανεπιστήμιο και είχα ζήσει από την ίδια περιοχή. 19 χρόνια πίσω δεν είχαμε ακόμα εφαρμογές για κινητά, όμως η ειδοποίηση του ΝΗΚ στην τηλεόραση έβγαινε και για τον σεισμό και για τσουνάμι. Χτες σε λιγότερο από 3 λεπτά, η δημόσια τηλεόραση εμφάνισε ποιες είναι οι ακτογραμμές που κατά κύριο λόγο απειλούνται από το τσουνάμι με ένα κόκκινο φως που αναβοσβήνει συνεχώς, με ένα κίτρινο φως που αναβοσβήνει για τις λιγότερο επικίνδυνες περιοχές. Ταυτόχρονα βγάζει και τοποθεσίες με τα αναμενόμενα ύψη που το μοντέλο προβλέπει για το τσουνάμι».
Πηγή: enthos.gr
Nέος συναγερμός στην Ιαπωνία: Στις φλόγες αεροπλάνο στο αεροδρόμιο του Τόκιο