Φωτογραφία του σύμπαντος

Ασύλληπτη για τον ανθρώπινο νου είναι η ανακάλυψη την οποία έκανε μία ερευνητική ομάδα, η οποία εντόπισε στα βάθη του ίδιου του Σύμπαντος ένα αστρικό σύστημα, μαζί με τα απομεινάρια μερικών πλανητών τα οποία υπήρχαν κάποτε εκεί.

Ο λόγος γίνεται για μία ομάδα ερευνητών με επικεφαλής επιστήμονες του Πανεπιστημίου Warwick στη Βρετανία, οι οποίοι εντόπισαν ένα παλίο πλανητικό σύστημα.

Μέσα από μία σχετική δημοσίευση την οποία έκαναν στο «Monthly Notices of the Royal Astronomical Society», οι επιστήμονες ανέφεραν ότι χρησιμοποίησαν διαστημικά αλλά και επίγεια τηλεσκόπια και όργανα παρατήρησης του διαστήματος τα οποία εντόπισαν  δύο μικρά άστρα που βρίσκονται στο τελικό στάδιο της ζωής τους και το φως που εκπέμπουν είναι αρκετά ασθενές.

Συγκεκριμένα πρόκειται για δύο "λευκούς νάνους" οι οποίοι έλαναν κωδικές ονομασίες  WDJ2147-4035 και WDJ1922+0233, αποτελόντας έτσι τα αρχαιότερα άστρα του Σύμπαντος.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις των ερευνητών εκτιμάται ότι ανήκουν στην πρώτη γενιά αστέρων, αμέσως μετά από τη γέννηση του Κόσμου και συνέβη σύμφωνα με την κρατούσα θεωρία πριν από 13,8 δισ. έτη.

Η εν λόγω ανακάλυψη θα μπορούσε να είναι και από μόνη της αρκετά σημαντική, ωστόσο η ομάδα των ερευνητών ανακάλυψε ακόμη κάτι πιο ενδιαφέρον, στο πλαίσιο της έρευνας τους. Μερικά απομεινάρια πλανητών τα οποία κινούνταν σε τροχιά γύρω από τα δύο άστρα, υπέδειξε την ύπαρξη πλανητικών συστημάτων γύρω τους.

Αυτά τα πλανητικά άστρα αποτελούν μερικά από τα αρχαιότερα στο Σύμπαν, ενώ οι χημικές ενδείξεις τους, που εντοπίστηκαν υπέδειξαν και την παρουσία βραχωδών πλανητών, οι οποίοι διαθέτουν χαρακτηριστικά με εκείνα της Γης.

Το αποτέλεσμα αυτής της συναρπαστικής ανακάλυψης ήταν πως προέκυψαν νέα στοιχεία για την εξέλιξη του Σύμπαντος.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι όπως έχει προκύψει, ο Ήλιος αναμένεται να ολοκληρώσει τον κύκλο της ζωής του, μετατρεπόμενος σε λευκό νάνο, με τη συγκεκριμένη ανακάλυψη να δίνει πρόσθετο φως στο μέλλον του ηλιακού μας συστήματος.