Breaking news

Στα σπίτια Αμερικανών και Ευρωπαίων οι κινεζικές εταιρείες
A

Εδώ και δεκαετίες, οι κινεζικές επιχειρήσεις, αναπτύσσονται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και πλέον «κυνηγούν» πελάτες και στο εξωτερικό, με τους Ευρωπαίους και Αμερικανούς καταναλωτές να προτιμούν όλο και περισσότερο προϊόντα κατασκευασμένα από την Κίνα.

Με δυναμικές εκστρατείες σε Facebook, TikTok και Instagram, κινεζικές εταιρείες διαφημίζουν κάθε λογής προϊόντα, από πιστολάκια μαλλιών που υπόσχονται μια αθόρυβη, πολυτελή εμπειρία, έως μινιμαλιστικά σημειωματάρια ηλεκτρονικού χαρτιού και ρομπότ καθαριστικό δαπέδου που πωλείται για περισσότερα από 1.000 δολάρια, αναφέρει το Bloomberg.

Έτσι, με τους κομψούς ιστότοπούς τους, τις τοπικές διαφημίσεις και τις καμπάνιες κοινωνικών μέσων, θα ήταν εύκολο για τον περιστασιακό αγοραστή από Ευρώπη ή ΗΠΑ να ξεχάσει ότι πρόκειται για προϊόντα κατασκευασμένα στην Κίνα.

Σύμφωνα με τον Οικονομικό Ταχυδρόμο, είναι αντιπροσωπευτικά μιας νέας ομάδας Κινέζων κατασκευαστών καταναλωτικών αγαθών που αποφάσισαν να αμφισβητήσουν τις δυτικές μάρκες όχι μόνο στην τιμή, αλλά και στην ποιότητα και την καινοτομία. «Οι παγκόσμιες μάρκες μπορούν να αναμένουν αυξημένο ανταγωνισμό από τις κινεζικές μάρκες», λέει ο Martin Chorzempa, ανώτερος συνεργάτης στο Peterson Institute for International Economics στην Ουάσιγκτον. «Όχι μόνο σε φτηνές κατηγορίες όπως στο παρελθόν, αλλά και σε όλο και πιο πολυτελείς».

Η πρώτη γενιά Κινέζων εξαγωγέων πέτυχε κατασκευάζοντας φθηνά, μη επώνυμα προϊόντα για δυτικές εταιρείες: σερβίτσια για τη Walmart ή μπλουζάκια για την Gap. Το επόμενο κύμα παρήγαγε προϊόντα υψηλότερης ποιότητας – σκεφτείτε ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, τσάντες σχεδιαστών και κινητά τηλέφωνα – αλλά ακόμα για λογαριασμό μεγάλων ξένων πελατών, όπως η Apple, η Nikon και η Prada.

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, μόνο μια μικρή ομάδα κινεζικών εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων έθεσε ως στόχο να κερδίσει τους Αμερικανούς ή Ευρωπαίους καταναλωτές, με τις δικές της δυνάμεις, χωρίς σύμπραξη με δυτικές εταιρείες.

Κινέζικη επέλαση σε εξέλιξη

Ο κατασκευαστής συσκευών Haier και η Lenovo βασίστηκαν σε εξαγορές γνωστών δυτικών εμπορικών σημάτων για να το κάνουν αυτό, με μικτή επιτυχία, εν μέρει λόγω προκλήσεων ενσωμάτωσης. Το μεγαθήριο της γρήγορης μόδας Shein Group Ltd. έχει κάνει δυναμική είςοδο με όπλο τις χαμηλές τιμές ώστε να παραβλέψουν οι αγοραστές τη συχνά εύθραυστη ποιότητα των ρούχων.

Η νέα ομάδα νέων κινεζικών εμπορικών σημάτων, όπως η Narwal (ρομπότ vacs), η Boox (δισκία e-ink) και η Laifen (ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες και πιστολάκια μαλλιών) χαράσσει μια διαφορετική πορεία. Οι θέσεις τους βασίζονται στην απόδοση του προϊόντος, διαφημίζοντας τις τεχνικές εξελίξεις που προορίζονται να κάνουν τη ζωή σας ευκολότερη. Γενικά, τα προϊόντα τους εξακολουθούν να είναι φθηνότερα από τους ανταγωνιστές των ΗΠΑ, αλλά όχι πάντα. (Στα 499 $, ο φορητός υπολογιστής Air3 e-ink της Boox κοστίζει 100 $ περισσότερο από συγκρίσιμα μοντέλα Kindle.) Και οι τρεις πωλούν απευθείας στους καταναλωτές, καθώς και μέσω τρίτων.

Κανένας από αυτούς τους κατασκευαστές δεν είναι ακόμη αρκετά μεγάλος, αλλά οι πωλήσεις τους αυξάνονται ενώ αποσπούν θετικές κριτικές σε ιστότοπους συστάσεων καταναλωτών στις ΗΠΑ και αλλού. Συγκεντρώνουν επίσης την προσοχή των εταιρειών ιδιωτικών επενδυτικών και επιχειρηματικών κεφαλαίων.

«Η διαφορά μεταξύ αυτής της γενιάς κινεζικών εταιρειών και των εξαγωγέων της πρώτης ημέρας είναι ότι η τρέχουσα παρτίδα εταιρειών αναλαμβάνει τον έλεγχο των δικών της λειτουργιών έρευνας και ανάπτυξης, μάρκετινγκ και διανομής»,  λέει ο Ray Hu, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Blue Lake Capital, μιας εταιρείας VC με έδρα τη Σαγκάη που αναζητά ενεργά επενδυτικές ευκαιρίες στο σύμπαν των κινεζικών εταιρειών που… εκτείνεται στο εξωτερικό.

Σε αντίθεση με τη Shein, η οποία δεν έχει παρουσία λιανικής πώλησης στην Κίνα, πολλές από αυτές τις μάρκες είναι γνωστές στο σπίτι, όπου έχουν επωφεληθεί από την άνοδο του καταναλωτικού εθνικισμού για να δημιουργήσουν σημαντικές επιχειρήσεις.

Αλλά η Νο 2 οικονομία στον κόσμο επιβραδύνεται σημαντικά. Οι καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερα και οι εταιρείες ανταποκρίθηκαν μειώνοντας επιθετικά τις τιμές. Το Bloomberg Economics αναμένει ότι τα επερχόμενα επίσημα στοιχεία θα δείξουν περαιτέρω αποπληθωρισμό στις εργοστασιακές τιμές.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις