Αλλαγές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όσον αφορά στις άδειες οδήγησης, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, προτείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε υπέρ της εφαρμογής υποχρεωτικών ιατρικών εξετάσεων τόσο κατά την έκδοση όσο και την ανανέωση των αδειών οδήγησης. Επίσης, όπως συμφωνήθηκε μεταξύ των μελών της Επιτροπής Μεταφορών, η ισχύς των διπλωμάτων οδήγησης θα πρέπει να ανέρχεται σε τουλάχιστον 15 χρόνια.
Εφόσον, λοιπόν, εφαρμοστεί η συγκεκριμένη πρόταση, οι οδηγοί των κρατών - μελών της ΕΕ θα χρειάζεται να περνούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα υπό ιατρικό έλεγχο και δη όταν χρειάζεται να εκδώσουν και να ανανεώσουν την άδεια οδήγησης, σύμφωνα με το carandmotor.
Πρόκειται για μια απόφαση που ταράζει τα λιμνάζοντα νερά της ΕΕ, δεδομένου ότι στις περισσότερες χώρες τα διπλώματα οδήγησης δεν έχουν ημερομηνία λήξης και ως εκ τούτου οι οδηγοί (ακόμα και οι ηλικιωμένοι) δεν απαιτείται να υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις.
Την εναντίωσή του με τη συγκεκριμένη πρόταση εξέφρασε και ο ADAC, η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Γερμανία, η οποία δεν αποδέχεται την υποχρεωτικότητα των ιατρικών εξετάσεων. Αντιθέτως, προτείνει οι ιατρικές εξετάσεις να είναι υποχρεωτικές μόνο σε όσους οδηγούς ταλαιπωρούνται από ασθένειες που επηρεάζουν την ικανότητές τους στην οδήγηση.
Σημειώνεται ότι η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωκοινουβουλίου τάχθηκε -μεταξύ άλλων- υπέρ της εφαρμογής μιας υποχρεωτικής δοκιμαστικής περιόδου τουλάχιστον δύο ετών για τους νέους οδηγούς, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υποβάλλονται σε περιορισμούς, όπως οι αυστηρότερες ποινές για επικίνδυνη οδήγηση και όριο αλκοόλ 0,2 g/l όταν κάθονται πίσω από το τιμόνι.
H θέση της Επιτροπής Μεταφορών θα ψηφιστεί ενδεχομένως από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη σύνοδο ολομέλειας του Ιανουαρίου 2024.