Μέσω ...τροπολογίας στο φορολογικό νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή, η οποία κατατέθηκε κατά τη συνήθη και προσφιλέστατη τακτική των υπουργείων αργά το βράδυ της Τετάρτης επιχειρείται η παράκαμψη του Ελεγκτικού Συνεδρίου που φρέναρε πριν λίγες ημέρες ακόμα μία απευθείας ανάθεση για την παροχή συγκοινωνιακού έργου στην Αττική από τα ΚΤΕΛ.
Με ορατό πλέον τον κίνδυνο 60 λεωφορειακές γραμμές της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής είτε να μείνουν ακάλυπτες από αύριο Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου είτε να απαιτηθεί να καλυφθούν από την ΟΣΥ προξενώντας όμως σοβαρές αρρυθμίες στην εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στην πρωτεύουσα, καθώς λεωφορεία και οδηγοί θα πρέπει να αποσυρθούν από άλλες γραμμές που τώρα καλύπτει η ΟΣΥ, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε τροπολογία προκειμένου να μπορέσει να συνεχιστεί η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ.
Η τροπολογία επικαλείται άρθρο του Κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές δίνοντας τη δυνατότητα στον ΟΑΣΑ να προχωρεί σε απευθείας αναθέσεις σε περίπτωση διακοπής των υπηρεσιών ή κινδύνου διακοπής τους για τη διασφάλιση της συνεχούς παροχής των επιβατικών μεταφορών στην περιοχή της αρμοδιότητάς του.
Το άρθρο ορίζει αναδρομική ισχύ του μέτρου από την 1η Δεκεμβρίου, ενώ δίνει τη δυνατότητα απευθείας αναθέσεων για ακόμα ένα χρόνο παρά το γεγονός ότι το σχέδιο σύμβασης που είχε αποσταλεί από τον ΟΑΣΑ στο Ελεγκτικό Συνέδριο αφορούσε μόνο τετράμηνη παράταση καλύπτοντας το διάστημα από τις 7 Δεκεμβρίου 2023 εως τις 7 Απριλίου 2024. Πλέον ορίζεται δυνατότητα ετήσιας παράτασης καθώς έχει συμπεριληφθεί διάταξη, σύμφωνα με την οποία η διάρκεια των έκτακτων μέτρων δε μπορεί να υπερβαίνει την 31η Δεκεμβρίου 2024.
Στην έκθεση συνεπειών της ρύθμισης αναφέρεται ότι με την τροπολογία αντιμετωπίζεται το ζήτημα της ανάγκης προσδιορισμού της αρμόδιας αρχής για τη λήψη έκτακτων μέτρων σε περίπτωση διακοπής των μεταφορικών υπηρεσιών ή κινδύνου διακοπής αυτών.
Ουσιαστικά με το εν λόγω άρθρο συμπληρώνεται ο νόμος του 2011 αναφορικά τις αρμοδιότητες των συγκοινωνιακών φορέων στην Περιφέρεια Αττικής και προβλέπεται ότι στις αρμοδιότητες του ΟΑΣΑ θα περιλαμβάνεται πλέον και η απευθείας ανάθεση σε τρίτους ή η παράταση συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας ή η επιβολή υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε σχετικούς φορείς στο πλαίσιο λήψης έκτακτων μέτρων για οριζόμενο χρονικό διάστημα κατ’ ανώτατο όριο.
Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία συνοδεύει την τροπολογία, η προτεινόμενη διάταξη θα κοστίσει 3,2 εκατομμύρια ευρώ για το διάστημα που απομένει έως το τέλος του 2023 και περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ για το 2024.
Υπενθυμίζεται, ότι όπως έγραψε το «Εθνος», την Τρίτη ο ΟΑΣΑ παρουσίασε τις θέσεις του ύστερα από την υποβολή της αίτησης θεραπείας μετά την απορριπτική απόφαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο καταλόγιζε στον Οργανισμό ευθύνες για την καθυστέρηση διεξαγωγής κανονικής διαγωνιστικής διαδικασίας. Ωστόσο, η νέα γνωμοδότηση αναμένεται και δεδομένου ότι η υφιστάμενη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ λήγει σήμερα, μετά βεβαιότητας θα δημιουργούνταν συγκοινωνιακό κενό στην πρωτεύουσα.
Ο σχετικός διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για παραχώρηση έργου της δημόσιας συγκοινωνίας της Αττικής σε ιδιώτες για περίοδο 8 ετών, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη, αλλά φαίνεται ότι έχει ακόμα μέλλον μέχρι την ολοκλήρωσή του, καθώς έχει οριστεί η κατάθεση προσφορών έως τις 19 Δεκεμβρίου. Από αυτό το χρονικό σημείο έως τη δρομολόγηση νέων οχημάτων από τους αναδόχους που θα προκύψουν, εκτιμάται ότι θα χρειαστεί διάστημα τουλάχιστον 9 μηνών, γεγονός, το οποίο εξηγεί την απόφαση του υπουργείου να δώσει τη δυνατότητα στον ΟΑΣΑ να προβαίνει σε απευθείας αναθέσεις για ακόμα ένα χρόνο.
Διαβάστε περισσότερα στο ethnos.gr
Έκτακτο δελτίο από την ΕΜΥ: Πώς θα κινηθεί τις επόμενες ώρες η κακοκαιρία
Τι πρέπει να γίνει όταν το panic button δεν επαρκεί; Να διεκδικήσουμε το αυτονόητο