Breaking news

Εξοργισμένοι οι εκπαιδευτικοί με το «τελεσίγραφο» Μητσοτάκη - «Αυταρχισμός και απειλές»
A

Σε νέα μετωπική σύγκρουση με τον εκπαιδευτικό κόσμο οδηγεί η κυβέρνηση, μετά τη δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ότι «όποιος αρνείται να αξιολογηθεί δεν έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης». Η δήλωση, που έγινε κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και χαρακτηρίστηκε από εκπαιδευτικές ενώσεις ως απειλή και επίδειξη αυταρχισμού απέναντι στον κλάδο.

Ο πρωθυπουργός, με μια ρητορική που παραπέμπει περισσότερο σε «τελεσίγραφο», έθεσε υπό αμφισβήτηση την παρουσία εκπαιδευτικών στα σχολεία, εάν δεν αποδεχτούν το μοντέλο αξιολόγησης που προωθεί η κυβέρνησή του. Το μοντέλο αυτό, όπως καταγγέλλει η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ), δεν έχει καμία σχέση με την ουσιαστική βελτίωση της εκπαίδευσης, αλλά λειτουργεί ως ένας αυταρχικός και τιμωρητικός μηχανισμός που ενισχύει τη διάλυση του δημόσιου σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί, που επί χρόνια καλούνται να κρατήσουν τα σχολεία όρθια κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, κάνουν λόγο για «απροκάλυπτη επίθεση» και καταγγέλλουν πως η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στοχεύει στη φίμωση και την υποταγή τους. Με πρόσχημα την «αξιολόγηση», προωθείται η κατηγοριοποίηση σχολείων, η δημιουργία ανταγωνισμού και τελικά η εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Μια κυβέρνηση χωρίς απαντήσεις, μόνο εκβιασμούς

Παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις περί αναβάθμισης της εκπαίδευσης, ο πρωθυπουργός δεν έκανε την παραμικρή αναφορά στα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία. Η υποστελέχωση, οι καταρρέουσες υποδομές, τα υπερπληθή τμήματα, η βία στα σχολεία, η απαξιωμένη Ειδική Αγωγή, οι ασφυκτικές εξετάσεις, η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, συνεχίζουν να στοιχειώνουν την καθημερινότητα μαθητών και εκπαιδευτικών – προβλήματα για τα οποία ο Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε τη σιωπή.

Αντί για λύσεις, η κυβέρνηση επιλέγει να ρίξει το βάρος στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, κατηγορώντας τους ως εμπόδια στην πρόοδο, όταν εκείνοι είναι οι μόνοι που κρατούν το σχολείο ζωντανό, ενάντια στις πολιτικές εγκατάλειψης.

Η εκπαίδευση δεν είναι επιχείρηση, οι μαθητές δεν είναι πελάτε

Η ΑΣΕ και άλλες δυνάμεις του εκπαιδευτικού κινήματος ξεκαθαρίζουν πως δεν αρνούνται την αξιολόγηση καθαυτή, αλλά το συγκεκριμένο μοντέλο που η κυβέρνηση προσπαθεί να επιβάλει με το μαστίγιο του φόβου και των διώξεων. Ένα μοντέλο που οδηγεί σε σχολεία-επιχειρήσεις, με μαθητές-πελάτες και γονείς που πληρώνουν ολοένα και περισσότερο για ένα δικαίωμα που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο: την ποιοτική, δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.

Ο εκπαιδευτικός κόσμος διαμηνύει προς τον πρωθυπουργό ότι δεν θα υποκύψει στους εκβιασμούς. Αντίθετα, παραμένει ενωμένος και αποφασισμένος να αντισταθεί στις πολιτικές που διαλύουν το δημόσιο σχολείο και υπονομεύουν το μορφωτικό δικαίωμα των μαθητών.

Η ανακοίνωση της ΑΣΕ

«Ο μόνος που δεν έχει θέση στο δημόσιο σχολείο είναι η κυβερνητική πολιτική που φέρνει κατηγοριοποίηση, εμπορευματοποίηση και διώξεις!

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών καταγγέλλει τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού, κατά την επίσκεψή του στο ΥΠΑΙΘΑ, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι «όποιος αρνείται να αξιολογηθεί δεν έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης». Απαντάμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο: Θέση στη δημόσια εκπαίδευση έχουν όλοι όσοι κρατούν τα σχολεία όρθια στις πιο αντίξοες συνθήκες, με αντίπαλο το κράτος και την κυβερνητική πολιτική.

Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν απροκάλυπτη επίθεση στους εκπαιδευτικούς και αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης: την επιβολή ενός αυταρχικού και τιμωρητικού μηχανισμού, μακριά από τις ανάγκες του σχολείου και της κοινωνίας.

Η κυβέρνηση προσπαθεί να εμφανίσει την αξιολόγηση ως εργαλείο βελτίωσης. Στην πραγματικότητα, τη χρησιμοποιεί για να προωθήσει την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό και την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Ο αγώνας του κλάδου έχει «στραπατσάρει» τα βρώμικα και ανήθικα σχέδιά τους, που στρέφονται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι «αρνητές» της αξιολόγησης. Αντιστέκονται όμως σε ένα σύστημα που στοχεύει στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, τους θέλει σκυφτούς και δεν προσφέρει καμία ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Την ίδια στιγμή, ο Πρωθυπουργός δεν έδωσε καμία ουσιαστική απάντηση για τα οξυμένα προβλήματα που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση: για τα δεκάδες κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν, τις υποδομές που καταρρέουν, τα συνεχώς αυξανόμενα περιστατικά βίας και bullying, τα υπερπληθή τμήματα όπου οι μαθητές στοιβάζονται, τον εξοντωτικό εξεταστικό μαραθώνιο, την ΕΒΕ και την Τράπεζα Θεμάτων, την εγκατάλειψη της Ειδικής Αγωγής και πολλά άλλα.

Η επίθεση της κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού φανερώνει το αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί η κυβερνητική πολιτική από τη μαζική αντίσταση του κλάδου. Ταυτόχρονα, μας οπλίζει με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα.

Καλούμε κάθε εκπαιδευτικό να στηρίξει τις συλλογικές αποφάσεις των Ομοσπονδιών, ώστε να ακυρώσουμε στην πράξη το σχέδιό τους για σχολεία-μαγαζιά, μαθητές-πελάτες και γονείς που πληρώνουν όλο και περισσότερο για τη μόρφωση των παιδιών τους.

Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική!

Μαζί με γονείς και μαθητές, παραμένουμε ενωμένοι. Αντιστεκόμαστε στις πιέσεις και τις απειλές, υπερασπίζοντας τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και το δικαίωμα όλων των παιδιών σε ποιοτική μόρφωση».

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις