Σε κατάσταση «deja vu» βρίσκονται γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί με το θέμα των ακάλυπτων κενών στα σχολεία να επανέρχεται στο προσκήνιο και τη φετινή σχολική χρονιά. Οι φιλόλογοι Ειδικής και Γενικής Αγωγής απευθύνουν κραυγή αγωνίας καθώς η κάλυψη στην Ειδική Αγωγή να αγγίζει μετά βίας το 56% και στη Γενική το 66%.
Σε επιστολή τους προς το proson.gr οι φιλόλογοι ξεσπούν λέγοντας πως «για άλλη μια φορά - κατά την πάγια και πλέον αναμενόμενη τακτική του υπουργείου - το πρώτο κουδούνι θα βρει τα σχολεία υποστελεχωμένα σε εκπαιδευτικό προσωπικό, γεγονός που προκαλεί πραγματικά μια αέναη αβεβαιότητα και ανασφάλεια».
Όπως καταγγέλλουν «από τη μια οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καταχωρούν στο ΟΠΣΥΔ τα κενά και από την άλλη αυτά να παραμένουν ακάλυπτα. Η εξέλιξη αυτή έχει ως συνέπεια πολλά παιδιά να αδυνατούν να προετοιμαστούν σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αφού ακόμα δεν έχουν καθηγητές, παιδιά να εξακολουθούν να στερούνται εκπαιδευτικούς βασικών ειδικοτήτων σε κάθε τάξη, παιδιά που, ενώ έχουν εγκεκριμένες αξιολογικές εκθέσεις από τα ΚΕΔΑΣΥ για Παράλληλη Στήριξη ή για συμμετοχή σε Τμήμα Ένταξης, να μένουν χωρίς καμία βοήθεια ή στην καλύτερη περίπτωση να καλύπτονται υποτυπωδώς».
Χαρακτηριστικά, οι φιλόλογοι αναφέρουν την περίπτωση που γονείς παιδιών με έγκριση για πλήρη Παράλληλη Στήριξη καταγγέλλουν πως έχει προσληφθεί ένας φιλόλογος Ειδικής Αγωγής για περισσότερους από 5 μαθητές!!!
Απευθυνόμενοι προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναφέρουν: «Ας μας απαντήσει, λοιπόν, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, αν πράγματι θεωρεί πως μπορεί να παρασχεθεί οποιαδήποτε ουσιαστική βοήθεια, όταν αντί για 11 ώρες εβδομαδιαίως (σύμφωνα με τις επίσημες εισηγήσεις των ΚΕΔΑΣΥ), εν τέλει παρέχονται μετά βίας 2 ώρες στο κάθε παιδί; Θεωρεί ότι πιάνουν τόπο τα λεφτά που διαθέτει γι’ αυτόν τον δύσμοιρο τον εκπαιδευτικό, ο οποίος όσο και να θέλει να βοηθήσει είναι πραγματικά ανήμπορος έχοντας υπό την ευθύνη του τόσα παιδιά;»
Γονείς σε απόγνωση
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρουν, «οι γονείς των παιδιών αυτών βρίσκονται πραγματικά σε απόγνωση βλέποντας να παραβιάζονται συστηματικά τα δικαιώματα των παιδιών τους και μάλιστα στο πλαίσιο μιας κατά τ’ άλλα ευνομούμενης κοινωνίας».
«Γονείς έτοιμοι να διεκδικήσουν με κάθε νόμιμο μέσο τα αυτονόητα δικαιώματα των παιδιών τους. Δικαιώματα τα οποία θα έπρεπε πρωτίστως η ίδια η πολιτεία να προστατεύει, ειδικά όταν γίνεται λόγος για ενταξιακή εκπαίδευση (Ν. 4547/2018) και συμπερίληψη. Έτσι θα εξαλειφθούν άραγε οι διακρίσεις και τα φαινόμενα bulling εις βάρος αυτών των παιδιών; Με την περαιτέρω περιθωριοποίηση τους από την ίδια την πολιτεία;».
Ίδια εικόνα και στην Γενική Αγωγή
Όπως όμως αναφέρουν εξίσου τραγική είναι δυστυχώς και «η εικόνα που αποτυπώνεται και στους φιλολόγους Γενικής Αγωγής, αφού καταγράφονται τεράστια κενά σε Γυμνάσια και Λύκεια όλης της χώρας και μάλιστα σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, γεγονός που ενισχύει, αντί να αμβλύνει τη λογική της παραπαιδείας, στην οποία αναγκάζονται να καταφύγουν γονείς και μαθητές».
«Προς την ίδια κατεύθυνση και κατόπιν υποδείξεων του υπουργείου Παιδείας μειώνονται συστηματικά τα τμήματα των σχολικών μονάδων και δημιουργούνται πολυπληθείς τάξεις που υπερβαίνουν τους 28 μαθητές. Η εξέλιξη αυτή, όπως τονίζουν, δε δυσχεραίνει μόνο το έργο των εκπαιδευτικών, αλλά και των ίδιων των μαθητών, οι οποίοι, εκτός του ότι στοιβάζονται ο ένας πάνω στον άλλον, αδυνατούν να εκφράσουν τις όποιες απορίες τους με αποτέλεσμα να καταφεύγουν και πάλι στη λύση της παραπαιδείας».
Στο πλαίσιο αυτό οι φιλόλογοι Ειδικής και Γενικής Αγωγής εκφράζουν την αναγκαιότητα πλήρους κάλυψης των 824 ακάλυπτων λειτουργικών κενών της Ειδικής Αγωγής και των 300 ακάλυπτων λειτουργικών κενών της Γενικής Αγωγής εν όψει της Β΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών.
«Είναι επιτακτική η ανάγκη για άμεση στελέχωση των σχολικών μονάδων όλης της επικράτειας με όλους τους φιλολόγους - γενικής και ειδικής αγωγής - στη θέση τους», καταλήγει η επιστολή.