Λιγότερα είναι πλέον τα διαθέσιμα προϊόντα στα ράφια των σουπερμάρκετ της χώρας, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι της αγοράς, με φόντο την κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα, την «εκτόξευση» στις τιμές της ενέργειας και τον πόλεμο στην Ουκρανία που έχει αποδιοργανώσει την παγκόσμια οικονομία.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο μεγάλης αλυσίδας σουπερμάρκετ ο οποίος μίλησε στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», τη Δευτέρα, έκανε λόγο για μείωση της ποικιλίας στα ράφια, αναφέροντας τις σοκολάτες ως παράδειγμα.
«Εμείς ως κατάστημα έχουμε στις σοκολάτες σε ποσοστό 95% γεύσεις κλασικές -γάλακτος, αμυγδάλου, υγείας- και μόνο 5% κωδικούς με γεύσεις πιο εξειδικευμένες. Οι εταιρίες και κατ' επέκταση τα σούπερ μάρκετ πάνε πλέον πίσω στα βασικά, είναι ελάχιστες οι εναλλακτικές στο ράφι», επισήμανε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος εκπρόσωπος φέρνει επιπλέον ως παράδειγμα τις μαγιονέζες. «Θα δείτε την κλασική, την λάιτ, και τώρα τελευταία ένα μικρό μερίδιο με ελάχιστους κωδικούς που αφορά το ειδικό κοινό των βίγκαν. Οι επιλογές με διάφορα αρώματα και πρόσθετες γεύσεις εξαφανίζονται».
Αναφορικά με τα γιαούρτια, σχολιάζει πως «υπάρχει η βασική ποικιλία, η εναλλακτική με φρούτα και τα προϊόντα χωρίς λακτόζη».
Επισημαίνει ότι και ακόμα και στα απορρυπαντικά «που παλαιότερα έβρισκες με πολλά αρώματα, πλέον υπάρχει μια πορεία σταθερή με το βασικό προϊόν που είναι φιλικό προς το περιβάλλον και σε συσκευασία οικολογική».
Τέλος, στα αναψυκτικά, ο ίδιος αναφέρει πως «μειώθηκε η ποικιλία σε γεύσεις και δόθηκε έμφαση στη συσκευασία από ανακυκλωμένο πλαστικό».
Πάντως, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο μεγάλης αλυσίδας σουπερμάρκετ, παρατηρείται στροφή των καταναλωτών προς τα λεγόμενα κλασικά προϊόντα, ενώ ταυτόχρονα σε ορισμένα προϊόντα, όπως ο καφές, το τσάι και τα σνακ, οι κωδικοί αυξήθηκαν λόγω πανδημίας και πολύμηνων lockdown.