Η νέα γενιά, τα λεγόμενα «παιδιά της Gen Z», απευθύνονται στους influencers του TikTok για συμβουλές καριέρας, αφήνοντας όλους τους Μillennials σε απορία!
Όπως είναι ήδη γνωστό -και σύνηθες πλέον- οι Gen Zers και οι Millennials περνούν πολύ περισσότερο χρόνο στα κινητά τους από όσο θα έπρεπε. Η στροφή αναζήτησης συμβουλών σταδιοδρομίας από το TikTok, επέφερε άνοδο σε άτομα με επιρροή τύπου life coach.
Οι φερόμενοι ως επαγγελματίες του TikTok —ορισμένοι με αμφίβολη τεχνογνωσία— παρουσιάζονται ως «γκουρού» του επαγγελματικού κόσμου οι οποίοι «προσηλυτίζουν» χιλιάδες ενεργούς χρήστες της εφαρμογής σε εναλλακτικούς τρόπους κέρδους και εργασίας, με μια άγνωστη μέθοδο «επίκλησης στην αυθεντία» που έχουν οι ίδιοι εφεύρει.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα fortune, η Gabrielle Judge, 26 ετών, διευθύνει μια επωνυμία «Anti-Work Girl Boss» που ενθαρρύνει τους σχεδόν 170.000 οπαδούς της TikTok να βρουν νόημα έξω από την καριέρα τους. Η Laura Whaley, η εξειδικευμένη θέση της οποίας δημιουργεί γρήγορα σενάρια για εργαζόμενους που πλοηγούνται σε αμήχανες ή τρομακτικές συζητήσεις γραφείου, μπορεί να υπερηφανεύεται για πάνω από 3 εκατομμύρια οπαδούς του TikTok. Το Wonsulting, ένας άλλος λογαριασμός συμβουλών σταδιοδρομίας TikTok, μπορεί να υπερηφανεύεται για περισσότερους από 835.000 ακόλουθους και μοιράζεται συμβουλές βιογραφικού και υποδείξεις σχετικά με τη βέλτιστη χρήση του LinkedIn. Το δίδυμο πίσω από το Wonsulting προσφέρει εξατομικευμένη καθοδήγηση εργασίας για οπουδήποτε από $147 έως $1.497,όπως αναφέρει η ιστοσελίδα.
Με τους «ειδικούς σταδιοδρομίας», όπως αυτοί αυτοαποκαλούνται, να κατακλύζουν τη ζώνη TikTok, είναι λογικό ότι οι μισοί Gen Zers λαμβάνουν συγκεκριμένες συμβουλές σταδιοδρομίας στην εφαρμογή.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα του ResumeBuilder.com σε 1.000 εργαζόμενους ηλικίας 21 έως 40 ετών, το 36% της ομάδας δέχεται τις συμβουλές των δημιουργών και είναι αρκετά ικανοποιημένοι μέχρι στιγμής. Σχεδόν όλοι (88%) από αυτούς τους εργαζόμενους λένε ότι οι κινήσεις που έκαναν με βάση τις συμβουλές του TikTok είχαν θετικό αντίκτυπο στη ζωή τους - μόλις το 2% είπε ότι επέστρεψε για να τους δαγκώσει. Και οι περισσότεροι χρήστες του TikTok αναφέρουν ότι εμπιστεύονται αρκετά τη συμβουλή — ειδικά οι Gen Zers.
Αλλά ένα μέρος των millennials που δήλωσε ότι χρησιμοποίησε το TikTok για συμβουλές σταδιοδρομίας εξέπληξε την Julia Toothacre, μια ειδικό βιογραφικών και στρατηγικών καριέρας στο ResumeBuilder.com, καθώς, όπως δήλωσε, «οι μεγαλύτεροι ηλικιακά χρήστες της χιλιετίας είναι πιο απαιτητικοί όσον αφορά τη χρήση συμβουλών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μπορεί να επηρεάσουν τα προς το ζην».
«Η εμπιστοσύνη του TikTok αντανακλά την απογοήτευση και, σε ορισμένες περιπτώσεις, απόγνωση αυτής της ηλικιακής ομάδας με το κυνήγι εργασίας», προσθέτει. Δεν είναι έκπληξη. Οι αυξήσεις στους μισθούς παραμένουν στάσιμες, ο μισθός κανενός δεν συμβαδίζει με τον πληθωρισμό και οι θέσεις εργασίας που προσφέρουν περιζήτητη ευελιξία είναι ανεπανόρθωτα ελλιπείς.
Πριν προχωρήσετε σε μια σημαντική κίνηση, πάρτε μια δεύτερη γνώμη
Οι παλαιότερες γενιές μπορεί να αμφισβητούν τη χρήση του TikTok για συμβουλές σταδιοδρομίας, κατηγορώντας το για φαινομενικά ακατανόητες τάσεις όπως «βγάλε τον μισθό σου», «σιωπηλή παραίτηση» και «δουλειά για τεμπέλιδες». Και, όπως έγραψε η Toothacre στην έκθεση, «οι περισσότεροι δημιουργοί μοιράζονται την προσωπική τους εμπειρία σταδιοδρομίας και το αποκαλούν coaching καριέρας, που δεν είναι coaching».
Ακριβώς επειδή κάποιος φαίνεται σίγουρος για τον εαυτό του στην οθόνη δεν σημαίνει ότι είναι ένα ειλικρινές παράδειγμα - ειδικά για μια σημαντική κίνηση. «Μπορεί να δοθούν εξαιρετικές συμβουλές για το TikTok εάν καταλαβαίνετε ποιος παρέχει τις πληροφορίες», έγραψε η Toothacre, προτρέποντας τους θεατές να μελετήσουν το πραγματικό υπόβαθρο και την τεχνογνωσία ενός δημιουργού.
Οι συμβουλές από υπεύθυνους προσλήψεων και επαγγελματίες ανθρώπινου δυναμικού —πολλοί από τους οποίους έχουν σημαντικούς ακόλουθους του TikTok— είναι γενικά πιο αξιόπιστες από τους καθημερινούς ανθρώπους που μοιράζονται τις προσωπικές τους εμπειρίες. Όμως, κάθε συμβουλή σπάνια είναι εύστοχη και η αναζήτηση εργασίας συχνά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη βιομηχανία.
Είναι καλύτερο να είστε επιφυλακτικοί, ακόμα κι αν κάποιος φαίνεται αξιόπιστος στο διαδίκτυο. «Μερικοί δημιουργοί είναι πολύ διαφανείς και μου αρέσει αυτό, αλλά άλλοι θα κρύβονται πίσω από το καλό μάρκετινγκ για να βγάλουν γρήγορα χρήματα», λέει ο Toothacre στη fortune.
Με πληροφορίες της σελίδας fortune