Η αγορά εργασίας χρήζει από νέα πρόσωπα, που επιθυμούν να κάνουν ένα φρέσκο και δυναμικό ξεκίνημα, επιτυγχάνοντας τόσο στην καριέρα που έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν, αλλά και στις φιλοδοξίες και τους στόχους που έχουν θέσει από νεαρή ηλικία, αναφορικά με την ενήλικη τους ζωή και τον εργασιακό βίο.
Η γενιά των Millennials, καθώς και οι διάδοχοι τους, δηλαδή η Gen Z (Generation Z / Γενιά Z), έχουν κατακλείσει την αγορά εργασίας τα τελευταία χρόνια, αποπνέοντας ένα νέο ρεύμα, φέρνοντας καινοτόμες ιδέες και δίνοντας τον εαυτό τους πραγματικά σε αυτό το οποίο νοιάζονται εργασιακά.
Ως Millennials ορίζονται οι ηλικίες εκείνες που μετρούν τη γέννηση τους μεταξύ του 1981 και 1996, ενώ η Gen Z, ξεκινάει περίπου το 1997 στα τέλη της δεκαετίας του '90 και φτάνει μέχρι, το σχετικά πρόσφατο 2012. Πολλοί δημογράφοι διαφωνούν για την αρχή και το τέλος της νέας αυτής γενιάς, όμως ένα ένα σίγουρο, η γενιά Ζ έχει δώσει πρόσβαση σε απεριόριστες πληροφορίες, αποπνέει ελευθερία και ήρθε για να αφήσει το δικό της στίγμα.
Τόσο οι Millennials αλλά και οι Gen Zers φαίνεται να δίνουν μεγάλη προτεραιότητα στην προσωπική τους ελευθερία, στις απολαύσεις της ζωής, τα ταξίδια και όχι τόσο στα μεγάλα σπίτια και αυτοκίνητα, όπως συνήθιζαν οι παλαιότερες γενιές. Η πρόσβαση τους σε ένα απεριόριστο όγκο πληροφοριών τους καθιστά ψηφιακούς ιθαγενείς, δίνοντας τους ευελιξία, ενημέρωση και προτρέποντας τους να διεκδικήσουν καλύτερες αποδοχές, εργασιακή ποιότητα, ατμόσφαιρα, καθώς και ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον.
Οι σημερινοί εργοδότες, προερχόμενοι συνήθως από προηγούμενες γενιές και καλούνται να αποφύγουν τις παλαιότερες, κλισέ νοοτροπίες, να υποστηρίξουν και να ενδυναμώσουν τα μέλη των νέων εργαζομένων τους, που απαρτίζονται από τις δύο γενιές, προκειμένου να αντλήσουν τον καλύτερο δυνατό εργασιακό εαυτό τους, ενισχύοντας σθεναρά τις επιχειρήσεις τους.
Zillenials: Η νέα «μικρό-γενιά» της τεχνολογίας που γίνεται ανάρπαστη από τις εταιρείες
1. Ενίσχυση της επικοινωνίας και συναδελφικής επαφής
Κάθε εργαζόμενος ο οποίος επιθυμεί να επενδύσει και να αναπτύξει την επιχείρηση του, διατηρώντας ένα φυσικό και υγιές κλίμα μεταξύ των εργαζόμενων του θα πρέπει να ενθαρρύνει τη φυσική επαφή και επικοινωνία. Οι νέες γενιές δίνουν ιδιαίτερη βάση σε αυτή και είναι σίγουρα ένας βασικός λόγος για τον οποίο θα επενδύσουν στην εργασία τους, προκειμένου να αντλήσουν την απαραίτητη αποδοχή και ικανοποίηση. Εκτός της ηλεκτρονικής επαφής μέσω chat, βιντεοκλήσεων και συσκέψεων, η φυσική επικοινωνία, αναπτυγμένη με προσωπικό ύφος και συναδελφικότητα, είναι ένα βασικό στοιχείο το οποίο αποζητούν οι περισσότεροι εργαζόμενοι στη δουλειά την οποία καλούνται να ασκήσουν. Εκτός του ευχάριστου κλίματος που καλλιεργείται, η αμεσότητα είναι εκείνο το στοιχείο που δίνει ευχέρεια και ενθάρρυνση για να βελτιώσουν και διευρύνουν τις εργασιακές τους δεξιότητες.
2. Εργασιακή ενημέρωση και κινητοποίηση μέσω της παροχής κινήτρων και σκοπού
Σίγουρα το υγιές εργασιακό κλίμα, οι οικονομικές απολαβές και οι δημόσιες σχέσεις αποτελούν μερικά, βασικά κίνητρα για τους νέους εργαζόμενους, έτσι ώστε να αντλήσουν την απαραίτητη συναισθηματική ικανοποίηση από τη δουλειά τους. Οι νέοι εργαζόμενοι που απαρτίζουν τις προαναφερθείσες γενιές, αρέσκονται στις υλικές απολαύσεις, τα χρήματα, την ελευθερία, αλλά και τη σταθερότητα. Έχουν ανάγκη να νιώθουν πληρότητα στην άσκηση του επαγγέλματος τους, να λαμβάνουν το ανάλογο feedback σχετικά με την πρόοδο τους και τη γενικότερη εξέλιξη της εργασιακής προσπάθειας την οποία καταβάλουν.
3. Άμεση επαφή με τους εργοδότες και ενδοεταιρική επικοινωνία
Εκτός της επιθυμητές εξέλιξης, οι νέες γενιές αρέσκονται στην επικοινωνία, επιθυμούν την άμεση κοινοποίηση της δουλειάς τους, την ανάπτυξη ισχυρών σχέσεων με τους εργοδότες τους, για το βέλτιστο αποτέλεσμα της δουλειάς, στοιχεία τα οποία μπορούν να επιτευχθούν μέσα από την ενδοεταιρική επικοινωνία και την σφυρηλάτηση των επαγγελματικών τους σχέσεων. Όσο μεγαλύτερη είναι η πρόσβαση σε ερωτήσεις, απαντήσεις, προβληματισμούς και έννοιες, τόσο καλύτερη είναι και η επίτευξη των εργασιακών τους στόχων. Η άμεση επαφή με τους υπεύθυνους και εργοδότες είναι ένα βασικό στοιχείο προκειμένου να αναπτυχθεί εργασιακή οικειότητα, η οποία με τη σειρά της θα επιφέρει καλύτερη επικοινωνία και αποτελεσματικότερη άσκηση του επαγγέλματος.
4. Ανάδραση και αποσαφήνιση της πορείας και εξέλιξης του εργαζόμενου
Τόσο οι Millennials, αλλά και η Gen Z ψάχνουν έναν αυτοσκοπό στην εργασία τους, επιθυμούν να γίνουν μέρος μίας μεγαλύτερης έννοιας, καταβάλλοντας συνειδητή προσπάθεια, επιτυγχάνοντας τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και αποζητώντας καταγραφή της προόδου τους, μέσα από την άσκηση της δουλειάς τους. Επιζητούν σκοπούς, νόημα και βασικά κίνητρα προκειμένου να εξασφαλιστούν οι εργασιακοί στόχοι. Η εποικοδομητική κριτική, η επιβεβαίωση, καθώς και η καταγραφή της προσωπικής τους εργασιακής πορείας, δίνουν τη δυνατότητα πρόσθετης εξέλιξης και προσπάθειας, ενώ μαζί με τους εργαζόμενους και οι ίδιοι οι εργοδότες νιώθουν την ασφάλεια της κοινής εργασίας, για την επίτευξη ουσιαστικών στόχων.
5. Εργασιακή ευελιξία και αμεσότητα
Η τηλεργασία, αλλά και η ασύγχρονη εργασία έχουν δώσει τη δυνατότητα τα τελευταία χρόνια σε πολλούς νέους εργαζόμενους να καθορίσουν τις προσδοκίες τους, να πάνε τη δουλειά τους ένα βήμα παραπέρα, καλλιεργώντας τα ταλέντα και τις δεξιότητες τους, αλλά επενδύοντας και στην προσωπική τους ζωή και εξέλιξη. Μέσω της εργασίας τους, επιθυμούν τόσο την ανάπτυξη σχέσεων και την καλλιέργεια της επικοινωνιακής αμεσότητας, προκειμένου όλοι να αισθάνονται άνετα, να προβληματιστούν, να διερευνήσουν, να ρωτήσουν και να μάθουν.
Γενικότερα οι εργαζόμενοι και εργοδότες των σύγχρονων κοινωνιών, που επιθυμούν να εργαστούν, να μάθουν και να αναπτυχθούν, καλλιεργώντας την νοοτροπία «Πρώτα οι άνθρωποι!», τείνουν να τροφοδοτήσουν τις νέες γενιές με μία ολοένα και αναπτυσσόμενη εξέλιξη, συμβάλλοντας στη δημιουργία επιτυχημένων, ωριμότερων και σφυρηλατημένων επαγγελματιών.