Breaking news

Μητσοτάκης: Σχέδιο παρεμβάσεων για τα ΜΜΜ τον Απρίλιο - Σιγή ιχθύος για τη «λάθος» σήραγγα του μετρό
A

Την παρουσίαση ενός νέου σχεδίου για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στις αρχές Απριλίου προανήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με τον ίδιο, μέχρι το 2027 η εικόνα των ΜΜΜ «θα είναι τελείως διαφορετική», καθώς προγραμματίζονται παρεμβάσεις, νέες προσλήψεις οδηγών, ανανέωση λεωφορείων και εκσυγχρονισμός των συρμών του ηλεκτρικού.

Όμως, σχεδόν δύο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών και έπειτα από αναρίθμητα προβλήματα στον σιδηρόδρομο, ο πρωθυπουργός φαίνεται να λειτουργεί σε άλλο χρονοδιάγραμμα. Ενώ η ανάγκη για άμεση ασφάλεια και εκσυγχρονισμό των υποδομών είναι κατεπείγουσα, εκείνος μιλά για σταδιακές αλλαγές μέχρι το 2027, σαν να υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Η σημερινή επίσκεψη δεν προσέφερε κάτι νέο ή ουσιαστικό, ήταν ακόμη μια επικοινωνιακή παράσταση, όπου τα προβλήματα αποδίδονται στο «βαθύ κράτος» και οι λύσεις μετατίθενται στο μακρινό 2027.

«Κατεπείγουσα» τηλεδιοίκηση και φιάσκο γραμμής 4 του Μετρό

Μέσα στο επικοινωνιακό του αφήγημα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε τη γνωστή ρητορική περί «διαχρονικών παθογενειών του ελληνικού κράτους», χωρίς φυσικά να αναλαμβάνει καμία ουσιαστική ευθύνη. Αναφέρθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου και ειδικά στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με πιο σύγχρονα μέσα ασφαλείας, όπως τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση και αυτόματη επιτήρηση.

Αντί όμως να εξηγήσει γιατί αυτά τα συστήματα δεν ήταν ήδη σε λειτουργία στις 28 Φεβρουαρίου 2023 – ημερομηνία που σημειώθηκε το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη – μίλησε λες και τώρα ανακαλύπτει την ανάγκη για τεχνολογικό εκσυγχρονισμό. Κι όμως, αν η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε τότε, η τραγωδία στα Τέμπη δεν θα είχε συμβεί.

Παρά τις δηλώσεις για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, ο πρωθυπουργός παρέλειψε φυσικά να αναφερθεί στο πρόσφατο φιάσκο με τη γραμμή 4 του Μετρό, όπου οι εργολάβοι έσκαβαν λάθος σήραγγα 160 μέτρων για έξι μήνες, προτού αντιληφθούν το λάθος.

Τέλος, αναφέρθηκε στα έργα υποδομών που έχουν δρομολογηθεί την προηγούμενη τετραετία και θα παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2027. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι φέτος το καλοκαίρι. Το υπόλοιπο τμήμα του Ε65 στα μέσα του 2026. Το flyover στη Θεσσαλονίκη το καλοκαίρι του 2027. Ενώ η ολοκλήρωση των πέντε σταθμών επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται στο τέλος του 2025. Η δε σύμβαση για τον ΒΟΑΚ θα υπογραφεί μέσα στον Απρίλιο.

«Προσπάθησαν να σκάψουν πιο γρήγορα, αλλά τους σταματήσαμε» λέει το Ελληνικό Μετρό 

Στο μεταξύ, εξηγήσεις για το περιστατικό με το λάθος στη σήραγγα ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε, Νικόλαος Κουρέτας. «Προφανώς για λόγους επίσπευσης, προσπάθησαν να σκάψουν πιο γρήγορα αλλά εμείς τους σταματήσαμε», είπε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, ο ίδιος εξήγησε ότι πρόκειται για βοηθητική σήραγγα, είναι χώρος σταυλισμού των τρένων, όπου θα κατευθύνονται οι συρμοί όταν αποσύρονται, το βράδυ και δεν αφορά στις γραμμές που θα κινούνται οι συρμοί του μετρό.

Ο κ. Κουρέτας δήλωσε ότι όταν η εταιρεία ενημερώθηκε ότι ο ανάδοχος δεν τηρούσε την αλληλουχία των φάσεων εκσκαφής και δεν τηρούνταν οι φάσεις εκσκαφής, «τους σταματήσαμε και τους επαναφέραμε στο σημείο που προβλέπει η μελέτη». «Η σήραγγα είναι σωστή στη χάραξη της με τις σωστές διαστάσεις και όπως προβλέπει η μελέτη», επισήμανε. 

Επίσης, ανέφερε ότι τα έργα παρακολουθούνται 24ωρες το 24ωρο για οτιδήποτε συμβεί. 

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις