Τη στρατηγική με την οποία θα φτάσει μέχρι τις κάλπες ξετυλίγει ο πρωθυπουργός, εστιάζοντας σε ένα αφήγημα σταθερότητας για την επόμενη μέρα και κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για την «παγίδα» της απλής αναλογικής. Χθες στο υπουργικό συμβούλιο ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε πως «η χώρα και οι πολίτες χρειάζονται καθαρούς ορίζοντες» και ανακοίνωσε εκλογές στις 21 Μαΐου.
Από το Μαξίμου εφαρμόζουν μία διπλή τακτική: από την μία πλευρά ξεδιπλώνουν μια θετική ατζέντα για την επόμενη ημέρα και από την πλευρά προειδοποιούν για την απειλή της ακυβερνησίας και της περιπέτειας. Στο δρόμο προς τις κάλπες από το κυβερνών κόμμα θα προτάσσουν τη λέξη «σταθερότητα» και την ανάγκη αυτοδυναμίας στην δεύτερη αναμέτρηση (που εφόσον δεν προκύψει κυβέρνηση αναμένεται να γίνει στις 2 Ιουλίου).
Το βασικό προεκλογικό «σύνθημα» του κυβερνώντος κόμματος θα συνοψίζεται σε πέντε λέξεις «αυτοδύναμη Ελλάδα, αυτοδύναμη Νέα Δημοκρατία». Με γαλάζιες πηγές να σημειώνουν πως το αίτημα για αυτοδυναμία συνδέεται αφενός με την ανάγκη η χώρα να έχει μια σταθερή κυβέρνηση, αφετέρου με την ανάγκη να προχωρήσουν γρήγορα μια σειρά αλλαγών.
Ο πρωθυπουργός για μία ακόμα φορά μίλησε χθες για την «παγίδα ακυβερνησίας» της απλής αναλογικής, ενώ αναφέρθηκε και στο παράδειγμα της γειτονικής Βουλγαρίας που μέσα σε δύο χρόνια οδηγείται για πέμπτη φορά σε εκλογές. Ανάλογη αναφορά είχε κάνει και προχθές, θέλοντας να μιλήσει με τον τρόπο αυτό σε ένα μετριοπαθές κοινό που δεν θέλει περιπέτειες.
Από το κυβερνών κόμμα ξορκίζουν το ενδεχόμενο μιας χαλαρής ψήφου στις εκλογές της απλής αναλογικής, υπογραμμίζοντας διαρκώς την κρισιμότητα της αναμέτρησης του Μαΐου. «Η πρώτη κάλπη θα κρίνει ποιος θα κυβερνήσει, ενώ η δεύτερη κάλπη θα κρίνει πώς θα κυβερνήσει» σημείωσε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης και επεσήμανε πως «σε έναν εξαιρετικά ασταθή κόσμο η χώρα χρειάζεται σταθερή ηγεσία, γι’ αυτό και ο πολίτες πρέπει να γνωρίζουν ποιον ψηφίζουν για Πρωθυπουργό».
Ένα επίσης από τα βασικά θέματα που θα μπαίνουν από το γαλάζιο στρατόπεδο στην προεκλογική περίοδο είναι η μάχη με το «βαθύ κράτος». Δεν αποτελεί μυστικό πως η τραγωδία στα Τέμπη έφερε στο φως παθογένειες του συστήματος και προκάλεσε ρωγμές στην εικόνα της κυβέρνησης.
Τώρα από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας σημειώνεται πως το στοίχημα της επόμενης τετραετίας θα είναι η μάχη με το «βαθύ κράτος» και επιχειρείται στο θέμα αυτό μία στρατηγική συγκρίσεων με το ΣΥΡΙΖΑ. Άλλωστε ένα από τα γαλάζια ερωτήματα που θα μπαίνει στους ψηφοφόρους είναι το «θα πάμε μπροστά ή θα γυρίσουμε πίσω».
« Όπως δυστυχώς απέδειξε η τραγωδία των Τεμπών υπάρχουν ακόμη εστίες στις οποίες φωλιάζουν παθογένειες του χθες. Και είναι απολύτως δικαιολογημένη η απαίτηση της κοινωνίας να προχωρήσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά στην αντιμετώπισή τους» σημείωσε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου. Πρόσθεσε ακόμα πως «δεν μπορεί, ωστόσο, να λησμονείται ότι είναι αυτή η Κυβέρνηση, είναι η αυτή η Παράταξη, είναι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που είχε τη δύναμη να συγκρουστεί με τον κρατισμό, αλλά και τις συντεχνίες που είχαν κάνει μαγαζάκι τους τις ΔΕΚΟ».
Αξιοποίηση των social media
Όλο και συχνότερη θα είναι στην προεκλογική περίοδο η αξιοποίηση από την Νέα Δημοκρατία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ενώ είναι ήδη έτοιμα τα πρώτα προεκλογικά σποτάκια. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως χθες ο πρωθυπουργός σε βίντεο που ανέβασε στο ΤικΤοκ (που είναι ένα μέσο ιδιαίτερα δημοφιλές στην νεολαία) αναφέρθηκε στο διακύβευμα της επόμενης αναμέτρησης. Το τελευταίο άλλωστε διάστημα ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει καθιερώσει μια εβδομαδιαία ανάρτηση κάθε Κυριακή στο Facebook, όπου κάνει ένα σύντομο απολογισμό των κυβερνητικών πεπραγμένων.
Πρόκειται για μια στρατηγική που σε μεγάλο βαθμό έχει ως στόχο την προσέγγιση των νεότερων ηλικιών, που έτσι και αλλιώς αποτελούν ένα δύσκολο κοινό για την Νέα Δημοκρατία. Στο γαλάζιο στρατόπεδο γνωρίζουν άλλωστε πως η τραγωδία στα Τέμπη με θύματα νέους ανθρώπους «άγγιξε» ιδιαιτέρως τους 20ρηδες και μπορεί να ενισχύσει μια αντισυστημική ψήφο. Το επόμενο διάστημα θα επιχειρεί να υπάρξει ένα προεκλογικό πλέγμα προτάσεων που θα είναι εστιασμένο αποκλειστικά στην Generation Z, με έμφαση να δίνεται στο θέμα των μισθών αλλά και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Να σημειωθεί τέλος πως χθες δόθηκε στη δημοσιότητα το πρώτο προεκλογικό σποτάκι της Νέας Δημοκρατίας, που εστιάζει σε τρεις λέξεις «Σταθερά. Τολμηρά. Μπροστά». Από το γαλάζιο στρατόπεδο θέλουν να προβληθούν τα πεπραγμένα των τελευταίων ετών και εστιάζουν μεταξύ άλλων μεταξύ άλλων στην θωράκιση της άμυνας, στις φορολογικές ελαφρύνσεις, στην αύξηση των συντάξεων και του κατώτατου μισθού κ.α. Ταυτόχρονα βέβαια έτοιμο είναι και το πρόγραμμα της επόμενης τετραετίας και μένει να παρουσιαστεί, ενώ όσον αφορά στα ψηφοδέλτια αυτό που μένει να κλείσει είναι το Επικρατείας.
Διαβάστε επίσης: