Breaking news

Καταργεί καθηγητές και κλείνει σχολεία η κυβέρνηση
A

Ψηφιακές φροντιστηριακές παραδόσεις για τους μαθητές όλων των τάξεων, ψηφιακά μαθήματα σε μαθητές απομακρυσμένων περιοχών και ηλεκτρονική πλατφόρμα ενημέρωσης των γονέων για τις επιδόσεις των παιδιών τους και τη σχολική δραστηριότητα, περιλαμβάνει το νέο «Ψηφιακό Σχολείο» που παρουσιάστηκε χθες το πρωί, σε ειδική εκδήλωση στο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ριζωμάτων στην Ημαθία, με τη συμμετοχή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, και του υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη.

Έτσι, σε ακριτικές νησιωτικές ή ορεινές περιοχές, όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης σχολείου, ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Παιδείας, αποφάσισαν να «μοντάρουν» το πρόβλημα με μόνιμες δομές τηλεκπαίδευσης, αντικαθιστώντας τους εκπαιδευτικούς με οθόνες και βάζοντας «πίσω» την ανάγκη των μαθητών να μάθουν, να επικοινωνήσουν, να αισθανθούν, να αλληλεπιδράσουν.

Η ιστορία ξεκινά από τη Γαύδο, όταν ο πρωθυπουργός επισκεπτόμενος το νησί, είχε υποσχεθεί στους μαθητές δασκάλους, προκειμένου να μην «ξενιτευτούν» σε άλλες περιοχές για να φοιτήσουν στο γυμνάσιο και στο λύκειο, αλλά τελικά οι κ. Μητσοτάκης και Πιερρακκάκης δημιουργούν το «Ψηφιακό Σχολείο», μέσω του οποίου οι μαθητές θα κάνουν διαδικτυακά μαθήματα.

Τον Σεπτέμβριο ξεκινά η πιλοτική εφαρμογή

Η πιλοτική εφαρμογή του Ψηφιακού Σχολείου ξεκινά από τη σχολική χρονιά 2024-2025, με τις πρώτες υπηρεσίες να περιλαμβάνουν:

  1. Ψηφιακό Φροντιστήριο για τάξεις από Α’ Δημοτικού έως Γ’ Λυκείου (streaming.digitalschool.gov.gr):Το Ψηφιακό Φροντιστήριο αποτελεί μια ψηφιακή πλατφόρμα που περιλαμβάνει το πλήρες περιεχόμενο των μαθημάτων που διδάσκονται στα σχολεία. Πρόκειται για σύντομα βίντεο σε μορφή επεισοδίων από έμπειρους εκπαιδευτικούς. Τα πρώτα διαθέσιμα βίντεο αφορούν στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο το σύνολο του υλικού για όλες τις τάξεις Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου για όλα τα μαθήματα του σχολικού ωρολογίου προγράμματος.
  2. Ψηφιακό Φροντιστήριο για Γ’ Λυκείου - Ζωντανά μαθήματα για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα: Για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ Λυκείου θα προσφέρονται ζωντανά μαθήματα τα οποία θα είναι διαθέσιμα και για μεταγενέστερη χρήση. Αφορά δε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ περιλαμβανομένων των ειδικών μαθημάτων όπως π.χ. σχέδιο. Κατά την ψηφιακή διδασκαλία, η οποία θα γίνεται κατά τις απογευματινές ώρες, θα υπάρχει δυνατότητα αλληλεπίδρασης των μαθητών με τον διδάσκοντα σε πραγματικό χρόνο, ενώ τα μαθήματα θα περιλαμβάνουν διαγωνίσματα και αξιολόγηση.
  3. Τάξεις για απομακρυσμένες περιοχές: Για πρώτη φορά καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών σε απομακρυσμένες νησιωτικές και ορεινές περιοχές όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης σχολείου (π.χ. Γαύδος). Η δημιουργία τάξεων για απομακρυσμένες περιοχές περιλαμβάνει τη φυσική παρουσία τουλάχιστον τριών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικών επιστημών ή πληροφορικοί) και παράλληλα ζωντανή ψηφιακή διδασκαλία των μαθημάτων εντός σχολικού ωραρίου που δεν καλύπτονται από τις διαθέσιμες στην περιοχή ειδικότητες. Η εποπτεία και καθοδήγηση θα ασκείται από σχολείο της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης.
  4. Ψηφιακή εφαρμογή για γονείς (app.digitalschool.gov.gr): Μία εφαρμογή (app) που προσφέρει έναν ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ γονέων – κηδεμόνων και του σχολείου σε πραγματικό χρόνο. Μέσα από την εφαρμογή υπάρχει η δυνατότητα για: α) Ενημέρωση για ανακοινώσεις και ειδοποιήσεις, β) Ηλεκτρονική ενημέρωση για τις βαθμολογίες και τις απουσίες του μαθητή, ενώ σε μεταγενέστερη έκδοση της εφαρμογής θα είναι διαθέσιμες και α) Συμβουλευτικές υπηρεσίες - προγραμματισμό συναντήσεων, β) Online επικοινωνία μέσω βιντεοκλήσης, γ) Παρακολούθηση του ημερολογίου εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων του σχολείου/τάξης/τμήματος.
  5. Διαδραστικά Συστήματα Μάθησης: Έχει γίνει προμήθεια και παραδίδονται και εγκαθίστανται σταδιακά 36.264 διαδραστικά συστήματα, σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα αφορά τάξεις Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού, Γυμνασίων και Λυκείων. Μέχρι στιγμής έχουν ήδη παραδοθεί και εγκατασταθεί 20.509 διαδραστικά συστήματα. Το έργο θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2024.
  6. Υλικό διαδραστικών πινάκων για εμπλουτισμό του μαθήματος: Προβλέπεται η δημιουργία 15.000 ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων, 4.000 ψηφιακών εκπαιδευτικών σεναρίων και 4.000 ψηφιακών μαθημάτων, ενώ διαμορφώνεται ένα συνεκτικό πλαίσιο με ανοιχτούς επεκτάσιμους εκπαιδευτικούς πόρους με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη.

Το Ψηφιακό Σχολείο αποτελεί μια ολοκληρωμένη ψηφιακή πύλη της σχολικής εκπαίδευσης για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ).

Το τέλος του δάσκαλου στα δυσπρόσιτα σχολεία

Δεν έχει περάσει καιρός από τότε που η Μυκονιάτισσα βουλευτίνα της Ν.Δ, Κατερίνα Μονογυιού πρότεινε αντί για σχολεία να γίνουν μόνιμες δομές τηλεκπαίδευσης στα μικρά νησιά («μόνιμες δομές τηλεκπαίδευσης»).

Μάλιστα η βουλευτής απεύθυνε ερώτηση προς την τότε υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως εάν με βάση και την εμπειρία που έχει αποκτηθεί κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης στη χώρα μας θα δημιουργηθούν μόνιμες δομές τηλεκπαίδευσης για τη Δευτεροβάθμια για τα μικρονήσια.

Δεν γνωρίζουμε αν η βουλευτής της ΝΔ λειτουργούσε τότε σαν προάγγελος των σχεδίων της κυβέρνησης να καθιερώσει σιγά σιγά σε μικρά μέρη και αργότερα σε λιγότερα μικρά την λεγόμενη τηλεδιδασκαλία αντί για την υποχρέωση παροχής ζωντανής εκπαίδευσης που απαιτεί κτίρια και κυρίως προσωπικό, νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές.

Η τηλεδιδασκαλία και τα ψαροχώρια της Σκανδιναβίας

Το β΄εξάμηνο του 2022, η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής τότε Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, με αφορμή την απάντηση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει το ακριτικό Γυμνάσιο Γαύδου με 2 μαθητές, έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας, ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει το ακριτικό Γυμνάσιο Γαύδου με 2 μαθητές, δεν γίνεται αποδεκτή. Η συμπεριφορά αυτή οδηγεί στην αναγκαστική μετακίνηση της οικογένειας με τα 2 παιδιά από την ακριτική Γαύδο σε άλλη περιοχή της Κρήτης. Αυτή δεν είναι πολιτική υποστήριξης της μικρο – νησιωτικότητας. Το υπουργείο Παιδείας οφείλει να αναθεωρήσει την απόφαση του και να υιοθετήσει τις καλές πρακτικές που ισχύουν στα ψαροχώρια της Σκανδιναβίας, στις ορεινές περιοχές της Ευρώπης, στις απομακρυσμένες περιοχές του Καναδά και της Αυστραλίας, με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής τάξης-σχολείου».

Τι μας είπε η αξιότιμη πρώην Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΠΑΣΟΚ; Όχι απλά να λειτουργήσει το Γυμνάσιο στη Γαύδο με τηλεκπαίδευση αλλά το υπουργείο Παιδείας «να υιοθετήσει τις καλές πρακτικές που ισχύουν στα ψαροχώρια της Σκανδιναβίας, στις ορεινές περιοχές της Ευρώπης, στις απομακρυσμένες περιοχές του Καναδά και της Αυστραλίας, με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής τάξης-σχολείου».

Πραγματικά η πρόταση της Βουλευτίνας του ΠΑΣΟΚ ξεπέρασε και την πρόταση της Μυκονιάτισσας βουλευτίνας της Ν.Δ, Κατερίνα Μονογυιού!

Θυμίζουμε, επίσης, ότι δεν έχουν περάσει πολλοί μήνες που υφυπουργός Παιδείας  είχε δηλώσει ότι είναι απολύτως ισάξιοι οι δυο τρόποι διδασκαλίας («Άλλοι μαθητές διδάσκονται δια ζώσης και άλλοι μαθητές διδάσκονται εξ αποστάσεως. Είναι δύο διαφορετικοί τρόποι διδασκαλίας απολύτως ισοδύναμοι»).

Γύρω γύρω συζητήσεις και στη μέση...τηλεκπαίδευση!

Τα δυο τελευταία χρόνια το υπουργείο Παιδείας χρησιμοποίησε την τηλεκπαίδευση ως «φάρμακο διά πάσαν νόσον». Κρούσμα κορονοϊού; Τηλεκπαίδευση! Χιονίζει; Τηλεκπαίδευση!  Προβλήματα στα σχολικά κτίρια; Τηλεκπαίδευση! Λουκέτο λόγω κατάληψης; Τηλεκπαίδευση! Η λύση για όλα τα προβλήματα!

Θυμίζουμε επίσης ότι με μια απαράδεκτη τροπολογία, που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά το Μάιο του 2020 σε νομοσχέδιο και ενσωματώθηκε τελικά ως άρθρο 63 του ν. 4686/2020, οριζόταν ότι «είναι δυνατή» η παροχή τηλεκπαίδευσης ταυτόχρονα με το μάθημα μέσα από τις σχολικές τάξεις. Η διατύπωση «είναι δυνατή», με τη νέα τροποποίηση του υπουργείου Παιδείας έγινε: «Παρέχεται (...) σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν διά ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία».

Όμως είναι γνωστό ότι ο εκπαιδευτικός είναι αναντικατάστατος. Καμία οθόνη δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού στο σχολείο, τη ζωντανή σχολική ζωή, το μάθημα, την πραγματική επαφή μαθητή και δασκάλου, την ουσία δηλαδή της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πράξης.

Αλήθεια μήπως με αργά αλλά σταθερά βήματα το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να παγιώσει την αντικατάσταση ενός τμήματος της ζωντανής διδασκαλίας με τηλεδιδασκαλία;  Μήπως πριμοδοτεί τελικά την τηλεδιδασκαλία ως μια «νέα κανονικότητα» στον χώρο της εκπαίδευσης, εκεί όπου οι μαθητές είναι ελάχιστοι ή εκεί που για εβδομάδες υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών;

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις