Για τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr, που θεσμοθέτησε το υπουργείο Παιδείας για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας, μίλησε σήμερα, καλεσμένη στην ΕΡΤ, η υφυπουργός Παιδείας. Ζέττα Μακρή. Όπως επεσήμανε η κα. Μακρή, η λειτουργεία της πλατφόρμας χαρακτηρίζεται από «διακριτικότητα, εχεμύθεια, ταχύτητα και επάρκεια», ώστε να δημιουργεί ασφάλεια στους καταγγέλλοντες.
Υπενθυμίζουμε ότι η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr είναι μία πλατφόρμα καταγγελιών για περιστατικά ενδοσχολικής βίας, όπου οι καταγγελίες στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση γίνονται από τους γονείς ή τους κηδεμόνες, ενώ στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι καταγγελίες γίνονται και από τους ίδιους τους μαθητές.
Πώς γίνεται η καταγγελία
«Για καταγγελία από μαθητή ή μαθήτρια της Πρωτοβάθμιας, καλείται ο ο γονέας ή κηδεμόνας να την διεκπεραιώσει ενώ στη Δευτεροβάθμια μπoρούν οι ίδιοι οι μαθητές, ενώ το πρωτόκολλο είναι πολύ αυστηρό πρωτόκολλο», είπε η υφυπουργός Παιδείας και συμπλήρωσε πως μέχρι το Σάββατο είχαν γίνει 35 καταγγελίες.
«Ο διευθυντής και ένας εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας, επιλαμβάνονται της καταγγελίας και ανάλογα με τη σοβαρότητα μπορεί να κάνουν χρήση ψυχολόγου κοινωνικού λειτουργού, ενώ ενδέχεται να ακολουθηθεί μια διαδικασία που μπορεί να εμπλακούν και άλλοι ειδικοί επιστήμονες. Ο διευθυντής που συμμετείχε και όλοι γενικώς οι εκπαιδευτικοί μας λένε πως όταν υπάρχει συνεργασία και των γονέων τότε τα επεισόδια λύνονται αναίμακτα, γρήγορα και σχετικά ανώδυνα», τόνισε η Ζέτα Μακρή.
Οι εκπαιδευτικοί το ζήτησαν οι ίδιοι, Δεν έχουν καμία αντίδραση. Εκείνο που θέλανε είναι οι συγκεκριμένες οδηγίες ώστε και η δική τους ευθύνη να είναι καθορισμένη εκ των προτέρων, τόνισε η υφυπουργός Παιδείας .
Μετά την καταγγελία τι;
Όπως επεσήμανε η υφυπουργός Παιδείας και θρησκευμάτων οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν περαιτέρω στο τέλος και στην αρχή του καλοκαιριού σχετικά με τα εργαλεία για την αντιμετώπιση της ανήλικης παραβατικότητας σε συνεργασία με τους μαθητές, καθηγητές, γονείς, ψυχολόγους και συμβούλους σχολικής ζωής.
Οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν ξανά το καλοκαίρι σε δύο κλιμάκια, αρχές και τέλος καλοκαιριού, ώστε να, έχουν τη γνώση αλλά και τις οδηγίες καθώς και τα εργαλεία τα οποία οι ίδιοι ζήτησαν για να αντιμετωπίσουν τα φαινόμενα αυτά, είπε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.
«Γιατί όπως έχουμε πει και είναι και αλήθεια, πρέπει να υπάρχει και διακριτικότητα, πρέπει να υπάρχει και εχεμύθεια.
Να νιώθουν οι καταγγέλλοντες ασφάλεια, ειδικά τα παιδιά να μη φοβούνται ότι θα υποστούν αντίποινα ή θα γίνουν στόχαστρο. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα μειωθούν τα περιστατικά, αλλά φαίνεται ότι αυτός είναι και ο μόνος τρόπος να το διασφαλίσουμε, είπε και στη συνέχεια αναφέρθηκε στην πρόληψη του φαινομένου «το οποίο είναι πολυπαραγοντικό και η οικογένεια δεν έχει πάντα τον τρόπο να το αντιμετωπίσει».
Γι' αυτό και θα υπάρξει μια Εθνική στρατηγική για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού», είπε η Ζέτα Μακρή.