Συνέντευξη σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ παραχώρησε νωρίτερα σήμερα το πρωί η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Δόμνα Μιχαηλίδου, διαμηνύοντας πως την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου θα ανακοινωθεί η Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Η κ. Μιχαηλίδου τόνισε ότι τα κενά στα σχολεία είναι μεγαλύτερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε σχέση με την Πρωτοβάθμια, καθώς υπάρχουν κενά στα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο και στη στήριξη του Διευρυμένου Ολοήμερου Σχολείου. Πιο συγκεκριμένα, τα κενά παρατηρούνται σε ειδικότητες όπως οικονομολόγων και πληροφορικάριων, που είναι ειδικότητες που «δύσκολα βρίσκονται».
Έτσι, προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτό το ζήτημα και να κλείσουν τα κενά στις περιφέρειες που παρατηρούνται, την Παρασκευή ανακοινώνεται η λεγόμενη τρίτη φάση προσλήψεων.
Επιπλέον, ακόμα μία «δόση» προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή - Παράλληλη Στήριξη, αναμένεται να ανακοινωθεί στις αρχές Νοεμβρίου. Στη φάση αυτή αναμένεται, σύμφωνα με πηγές του proson.gr, να ανακοινωθούν τελικά 2.500 ονόματα και όχι 2.700, όπως είχε αρχικά διαρρεύσει, ενώ αξίζει να υπενθυμίσουμε πως αύριο, Τετάρτη 25 Οκτωβρίου, αναμένεται να ανακοινωθεί, σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του proson, η Β2' φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Διαβάστε περισσότερα εδώ).
Αξίζει να σημειωθεί πως η υφυπουργός αναφέρθηκε και στα προβλήματα που προκύπτουν όταν ανακοινώνονται οι φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, καθώς πολλοί από τους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν μία θέση, ύστερα από λίγο παραιτούνται αυτής. Κι επειδή οι δεύτεροι, στη σειρά, υποψήφιοι για τη θέση μπορεί να έχουν δηλώσει εντελώς διαφορετικές περιοχές, το υπουργείο φαίνεται πως «δε βγάζει τα μαθηματικά» ώστε να καλυφθούν αμέσως τα κενά, αλλά πρέπει να περιμένουν ώστε να ξεκινήσει η επόμενη φάση ώστε να γίνει η κατανομή και να κλείσουν τα κενά στα σχολεία.
Έτσι, το υπουργείο προσπάθησε να δημιουργήσει ένα «κεντρικοποιημένο» σύστημα στο οποίο όποιος εκπαιδευτικός δεν αποδεχτεί τη θέση η παραιτηθεί, αυτομάτως αποκλείεται από τη διαδικασία προσλήψεων για δύο χρόνια, δίχως όμως αυτό, σύμφωνα με την κ. Μιχαηλίδου, να έχει ιδιαίτερο αντίκτυπο. Παρόλα αυτά, η υφυπουργός υποστήριξε πως στην Ελλάδα υπάρχουν τα μεγαλύτερα κλάσματα αναλογίας εκπαιδευτικών - μαθητών, σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δείτε όλη τη συνέντευξη της υφυπουργού Παιδείας
Για τη βία μεταξύ ανηλίκων
«Είναι ένα πρόβλημα το οποίο δεν είναι θεωρητικό, είναι πρακτικό, το ζούμε κάθε μέρα, μας ανησυχεί και επειδή αφορά παιδιά, ο στόχος δεν είναι η καταστολή. Ο βασικός στόχος είναι η πρόληψη. Τι μπορούμε να κάνουμε πριν αλλά και τι μπορούμε να κάνουμε στο κομμάτι των αναφορών των περιστατικών, έτσι ώστε να σπάσουμε τη σιωπή και τα παιδιά να μη φοβούνται να πουν αυτά που μπορεί να βιώνουν», ανέφερε η υφυπουργός.
Συνεχίζοντας, η κ. Μιχαηλίδου επεσήμανε πως έχουν διπλασιαστεί οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί στα σχολεία, καθώς από 1.600 πλέον υπάρχουν 3.200 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί στα σχολεία.
«Υπάρχει τον τελευταίο χρόνο ο σύμβουλος σχολικής ζωής, ένας άνθρωπος δηλαδή σημείο αναφοράς, στον οποίο τα παιδιά μπορούν να πάνε και να εμπιστευτούν το πρόβλημα. Σε κάθε σχολείο στη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας, γιατί υπάρχει και μεγαλύτερη κατανόηση στα παιδιά από Γυμνασίου και μετά. Έχουμε από το νηπιαγωγείο μέχρι και την τρίτη γυμνασίου πλέον μια ώρα την εβδομάδα, τα περίφημα εργαστήρια δεξιοτήτων μέσα σε αυτά – τα οποία δεν έχουν την ανελαστική ύλη που έχουν άλλα μαθήματα – τα παιδιά μαθαίνουν, κατανοούν και επεξεργάζονται και από ομαδικές εργασίες που είναι πολύ σημαντικό που το έχουμε δει από άλλες χώρες όπως η Δανία πράγματα όπως η ενσυναίσθηση, που η ελευθερία η δική τους μπορεί να εμποδίζει και να παραβιάζει την ελευθερία του άλλου. Και έχουμε κάνει 125.000 επιμορφώσεις εκπαιδευτικών στο κομμάτι της βίας.
Επιπλέον, έχουμε και δύο βασικές εξτρά μεταρρυθμίσεις. Η πρώτη είναι η περίφημη πλατφόρμα αναφοράς περιστατικών βίας, έτσι ώστε να υπάρχει ένας ανώνυμος, ένας εύκολος τρόπος να περνάει κάποιος, χωρίς να χρειάζεται η δική του φυσική παρουσία, η οποία πολλές φορές μπορεί να φοβίζει ένα παιδί ότι πρέπει να πάει σε κάποιον, σε έναν εκπαιδευτικό, ακόμα και στο Συμβούλιο Σχολικής Ζωής να το εκμυστηρευτεί. Αυτό το διαπροσωπικό πολλές φορές φοβίζει. Στην πλατφόρμα μπορείτε να μπείτε εσείς ως γονέας, μπορεί να μπει το παιδί σας αν το θέλει, μπορεί να μπει και ένας εκπαιδευτικός ο οποίος έχει δει το συγκεκριμένο περιστατικό. Μπαίνει κωδικοποιημένα, διαλέγει το ρόλο του, πχ ως γονέας το παιδί μου είναι αυτό θέλει να καταγγείλει αυτή την περίπτωση και μετά γίνονται δύο παράλληλα πράγματα. Ένα σε επίπεδο σχολείου και ένα σε επίπεδο κεντρικό. Την αναφορά αυτή την επεξεργάζεται το ίδιο το σχολείο, ο διευθυντής και ο σύμβουλος της σχολικής ζωής και παράλληλα μια τετραμελής επιτροπή στο επίπεδο διεύθυνσης», ανέφερε η υπουργός.
«Σας είπα στην αρχή έχουμε διπλασιάσει τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία. Αυτό από μόνο του δεν σημαίνει όλα όσα θέλουμε. Χρειάζεται και αυτό. Φτιάχνουμε τώρα πολύ συγκεκριμένα πρωτόκολλα για το τι κάνουν. Αυτό που λέμε task force των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία. Είναι μια εξειδικευμένη διαδικασία, ένα πρωτόκολλο για το τι κάνουν. Γιατί το σημαντικό δεν είναι απλά να υπάρχουν. Κανονικά θα μπορούσαμε να θέλουμε και έναν ψυχολόγο, έναν κοινωνικό λειτουργό ανά παιδί. Το θέμα είναι να είναι ο ρόλος τους σωστά από τη δική μας την πλευρά εγγεγραμμένος, έτσι ώστε να υπάρχει η ευθύνη, αλλά να είναι κανονικοποιημένη και η παρέμβασή τους», κατέληξε.