Mήνυμα «112» θα λαμβάνουν από την εφορία οι οφειλέτες για τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους στο πλαίσιο της νέας Στρατηγικής Είσπραξης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για την περίοδο 2025-2029.
Η ΑΑΔΕ λοιπόν θα έχει φακελωμένα όλα τα στοιχεία των φορολογουμένων και με βάση αυτά θα κατηγοριοποιεί τους οφειλέτες. Με αυτόν τον τρόπο θα εξειδικεύονται οι δράσεις για τη διαχείριση χρέους και η ΑΑΔΕ θα το κάνει αυτό σύμφωνα με τη μεθοδολογία Payment capacity-Attitude-Recency-Event (PARE).
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η Αρχή θα ενεργοποιήσει νέα «ξυπνητήρια» τα οποία θα ειδοποιούν εγκαίρως τους φορολογούμενους να τακτοποιήσουν τις εκκρεμότητές τους στην εφορία. Το νέο σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης θα απευθύνεται κυρίως σε όσους αφήνουν για την τελευταία στιγμή την πληρωμή κάποιου φόρου ή δόσης ρύθμισης ή την υποβολή κάποιας δήλωσης.
Με σειρά αναδυόμενων ηλεκτρονικών μηνυμάτων (pop-ups), η ΑΑΔΕ θα προειδοποιεί τους υπόχρεους για τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις τους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αποφύγουν πρόστιμα και προσαυξήσεις.
Ποιους θα καλεί η ΑΑΔΕ
Την ίδια στιγμή ΑΑΔΕ αναμένεται να πραγματοποιήσει τουλάχιστον 60.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες προκειμένου να ενημερώσει τους φορολογούμενους για τη τήρηση των φορολογικών τους υποχρεώσεων αλλά και για τη συμμόρφωσή τους.
Αυτό αρχικά αυτό θα αφορά στους οφειλέτες που έχουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμα χρέη και που έχουν μπει στο μικροσκόπιο του ελεγκτικού μηχανισμού. Επίσης επισημαίνεται πως μέχρι το τέλος Μαρτίου αναμένεται «τρέξει» το σύστημα ολοκληρωμένης πληροφόρησης. Αυτό θα είναι ένα ενιαίο σημείο πληροφόρησης για φορολογούμενους, επιχειρήσεις και στελέχη της ΑΑΔΕ και σε αυτό θα έχουν πιο εύκολα πρόσβαση σχετικά με τη εκάστοτε ισχύουσα φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία.
Οι στόχοι για το 2025
Υπενθυμίζεται πως οι στόχοι της ΑΑΔΕ για το 2025 είναι μεταξύ άλλων οι εξής:
- Να εισπραχθούν τα 3 δισ. ευρώ που προέρχονται από παλαιές ληξιπρόθεσμες οφειλές των φορολογουμένων.
- Να εισπραχθούν τουλάχιστον 700 εκατ. ευρώ από τους μεγάλους οφειλέτες. Αυτό θα επιτευχθεί με στοχευμένες δράσεις της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης (ΕΜΕΙΣ) .
- Να εισπραχθούν 28 εκατ. ευρώ που προέρχονται από συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τα τελωνεία.
Το σχέδιο δράσης
Παράλληλα το σχέδιο δράσης της ΑΑΔΕ για την γρήγορη περαίωση των φορολογικών υποθέσεων και την καλύτερη ενημέρωση των πολιτών προβλέπει:
- Επέκταση του υφιστάμενου Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) ώστε να ενταχθεί σε αυτό το σύνολο των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ (Κεντρικές και Περιφερειακές).
- Δυνατότητα αυτοματοποιημένων μεταβολών στοιχείων επιχειρήσεων φυσικών και νομικών προσώπων (έδρα, ΚΑΔ, υποκαταστήματα κ.α) και μεταβολή εργασιών νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που δεν δύναται να ολοκληρωθεί μέσω της Ψηφιακής Πύλης myAADE (καταστατικές αλλαγές όπως εκπροσώπηση, μέλη, κ.α.).
- Αυτόματη ενημέρωση βάσης Μητρώου Φορολογουμένων μέσω Διασύνδεσης με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) (ΕΠΕ, ΙΚΕ).
- Ανάπτυξη διαδικτυακής Υπηρεσίας (Web Service) με πιστωτικά Ιδρύματα για περιορισμό υπερεισπράξεων.
- Απλοποίηση και ψηφιοποίηση της διαδικασία εξαγωγής αγαθών εμπορικού χαρακτήρα για συναλλαγές αξίας έως 1.000 ευρώ που πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο μέσω εταιρειών ταχυμεταφοράς.
- Ενημέρωση των κληρονόμων αποβιωσάντων ως προς τις υποχρεώσεις τους.
- Ψηφιοποίηση διαδικασίας για τη χορήγηση απαλλαγής τελών κυκλοφορίας σε αναπήρους.
- Κωδικοποίηση και ενοποίηση της νομοθεσίας για τη φορολογία εισοδήματος και κεφαλαίου, τον ΦΠΑ, τη φορολογία χαρτοσήμου, τις φορολογικές διαδικασίες, την είσπραξη δημοσίων εσόδων και τον τελωνειακό κώδικα και παροχή δωρεάν πρόσβασης στο περιεχόμενο ξεκινώντας από έναν κοινό αποκλειστικό δικτυακό τόπο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και της ΑΑΔΕ.