Breaking news

ορολογία: Οι επτά αλλαγές που φέρνει το νέο νομοσχέδιο
A

Σειρά αλλαγών σε μια σειρά από διαδικασίες που αφορούν τη σχέση φορολογούμενου – φορολογικής διοίκησης προωθεί το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με το νομοσχέδιο για τον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών, που θεσπίστηκε το 2013 και που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες ημέρες και να πάρει το δρόμο για τη Bουλή μέχρι το τέλος του μήνα και να ψηφισθεί στις αρχές Απριλίου.

Πρόκειται για αλλαγές στον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών μετά από 11 χρόνια, ο οποίος θα συμβαδίζει με τις σημερινές εξελίξεις στην τεχνολογία. Με τις αλλαγές που επέρχονται εισάγεται η τεχνητή νοημοσύνη κατά τη διενέργεια ελέγχων, ενώ θα εκδίδεται ταχύτερα η φορολογική ενημερότητα μέσω διαλειτουργικότητας με άλλους φορείς του Δημοσίου.

Με το προωθούμενο πλαίσιο «στρώνεται» ο δρόμος για ελέγχους από απόσταση με τη χρήση νέων ψηφιακών εργαλείων, κατάργηση της προσκόμισης βιβλίων από ελεύθερους επαγγελματίες, κατά τους ελέγχους, ενώ επέρχεται τροποποίηση και στον χρόνο παραγραφής των υποθέσεων.

Παράλληλα θα συμπεριληφθεί διάταξη που θα προβλέπει την προσυμπλήρωση των φορολογικών δηλώσεων για μισθωτούς και συνταξιούχους.

Οι επτά αλλαγές στον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών

Πιο συγκεκριμένα με τις νέες διατάξεις:

  1. Ταχύτερη έκδοση φορολογικής ενημερότητας όταν υπάρχουν οφειλές σε τρίτους. Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθεί νέα υπηρεσία διαλειτουργικότητας στους Δήμους για ψηφιακή δέσμευση και άρση δέσμευσης ενημερότητας. Με την εφαρμογή αυτή οι Δήμοι θα επικοινωνούν οnline με την ΑΑΔΕ και σε κάθε περίπτωση που οι πολίτες εξοφλούν τις οφειλές τους στον Δήμο θα ξεμπλοκάρει αυτόματα η φορολογική ενημερότητα.
  2. Τέλος στην προσκόμιση βιβλίων. Μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες που τηρούν απλογραφικά βιβλία θα απαλλαχθούν από την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικών αρχείων, βιβλίων και στοιχείων προς έλεγχο. Η αλλαγή αυτή είναι αποτέλεσμα της εξέλιξης και της ψηφιακής διαβίβασης όλων των δεδομένων στα myDATA. Επί της ουσίας η ΑΑΔΕ και ο ελεγκτικός μηχανισμός έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζονται για να ελέγξουν μία επιχείρηση ή έναν επαγγελματία.
  3. Οι φορολογούμενοι και οι επιχειρήσεις θα επικοινωνούν με την εφορία και γενικότερα με όλες τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ μόνο ψηφιακά. Εισάγεται καθολικά η ψηφιακή/ηλεκτρονική επικοινωνία της Φορολογικής Διοίκησης με τον Φορολογούμενο ως προς την κοινοποίηση πράξεων, λοιπών εγγράφων και αρχείων, η οποία παρέχει και το πλεονέκτημα της ακριβούς αποτύπωσης των συναλλαγών αυτών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αμφισβητηθούν δικαστικά ο χρόνος, η μορφή και το περιεχόμενο της επικοινωνίας.
  4. Πλήρης προσυμπλήρωση όλων των φορολογικών δηλώσεων από την ΑΑΔΕ με στόχο να διευκολύνει φορολογούμενους και επιχειρήσεις αλλά και να κλείσει τα παράθυρα φοροδιαφυγής με τις αυξομειώσεις εσόδων και εξόδων. Ήδη, συμπληρώνονται από την εφορία οι κωδικοί του εντύπου Ε1, με τους φορολογούμενους ωστόσο να μπορούν να κάνουν αλλαγές, το έντυπο Ε3 και οι δηλώσεις ΦΠΑ τόσο ως προς το σκέλος των εσόδων όσο και στις δαπάνες. Το επόμενο έτος θα είναι προσυμπληρωμένα και τα εισοδήματα που προκύπτουν από το έντυπο Ε2, δηλαδή τα εισοδήματα από ακίνητα. 
  5. Αλλάζει ο τρόπος επιλογής υποθέσεων προς έλεγχο, με βάση τα κριτήρια ελεγκτικού κινδύνου που εφαρμόζονται από τη Φορολογική Διοίκηση, με την ενσωμάτωση των νέων δυνατοτήτων που παρέχονται από την ηλεκτρονική και ψηφιακή τους διενέργεια.
  6. Παραγραφή υποθέσεων. Ο πενταετής χρόνος παραγραφής φορολογικών υποθέσεων θα ξεκινά από την ημερομηνία κοινοποίησης της οικείας πράξης στον φορολογούμενο, αντί της -ισχύουσας- ημερομηνίας έκδοσης αυτής.
  7. Οριοθετούνται οι έννοιες του μερικού, πλήρους και απομακρυσμένου ελέγχου και των αντίστοιχων εντολών και συσχετίζεται το εύρος της εντολής ελέγχου με την έκθεση ελέγχου και ορίζεται η μέγιστη διάρκεια του φορολογικού ελέγχου. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι ελεγκτές θα πρέπει να ολοκληρώνουν τον έλεγχο σε διάστημα ενός έτους.
Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις