Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης κατέθεσε στη Βουλή την τροπολογία για το πλαφόν στα κέρδη για καύσιμα και συγκεκριμένα προϊόντα η οποία θα παραμείνει σε ισχύ έως τις 30 Ιουνίου 2022.
Πιο συγκεκριμένα, η τροπολογία αφορά πλαφόν στο κέρδος για την τιμή των καυσίμων και άλλων προϊόντων που είναι απαραίτητα για την υγεία, τη διατροφή, τη διαβίωση, τη μετακίνηση και την ασφάλεια του καταναλωτή, ενώ η τιμή τους επηρεάζεται άμεσα από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Τσουχτερά πρόστιμα
Για τους παραβάτες ορίζεται πρόστιμο που κυμαίνεται από 5.000 έως 1.000.000 ευρω. Αξίζει να σημειωθεί ότι η σχετική τροπολογία αναφέρει ότι λόγω της πανδημία και του πολέμου στην Ουκρανία διαταράσσεται η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα ιδίως σε ότι αφορά τα υγρά και αέρια καύσιμα καθώς και τα δημητριακά
«Με την αξιολογούμενη ρύθμιση επιδιώκεται η παρεμπόδιση της αθέμιτης κερδοφορίας των επιχειρήσεων που θα επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν την κρίση αυτή για τον προσπορισμό αθέμιτων κερδών» αναφέρει χαρακτηριστικά η τροπολογία.
Η τροπολογία για το πλαφόν κατατέθηκε στο Νομοσχέδιο για τα πρότυπα έργα υποδομής.
Εκτεταμένοι έλεγχοι στην αγορά
Από την πλευρά του, ο ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, αναφερόμενος στην τροπολογία, δήλωσε πως, «αποκτούμε ένα εργαλείο για να γίνει σε όλους σαφές ότι η κρίση δεν μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία σε κάποιους για να αποκτήσουν υπερκέρδη».
«Δεν θα πληρώσουν οι συμπολίτες μας πάνω στη διεθνή έκρηξη των τιμών και καπέλο για κάποιους που θα θελήσουν να βγάλουν χρήματα», συμπλήρωσε και πρόσθεσε ότι αμέσως μετά την ψήφιση της τροπολογίας, θα ξεκινήσουν εκτεταμένοι έλεγχοι στην αγορά.
«Τώρα είναι ώρα να φερθούμε υπεύθυνα, δεν είναι ώρα για κερδοσκοπία», σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης.
Αναφερόμενος ειδικότερα στις διατάξεις της τροπολογίας, για την περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας σε περιόδους κρίσης, ο υπουργός είπε ότι στόχος είναι «να αποφύγουμε κάποιοι να προσπαθήσουν μέσα στην αναμπουμπούλα του πολέμου και της φασαρίας και με τη δικαιολογία ότι υπάρχει μεγάλη αύξηση διεθνώς των τιμών, που δημιουργεί σύγχυση στον καταναλωτή, να αυξήσουν το περιθώριο κέρδους τους, για να κάνουν, κατά το κοινώς λεγόμενο, αρπαχτή. Θέλουμε να αποφύγουμε να δώσουμε τη δυνατότητα σε ασυνείδητους ανθρώπους να αξιοποιήσουν την κρίση για να βγάλουν λεφτά».