Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την «Μαύρη Παρασκευή» η οποία έρχεται στο τέλος της εβδομάδας. Φέτος η Black Friday πέφτει στις 29 Νοεμβρίου και πολλές εταιρείες έχουν ξεκινήσει ήδη τις προσφορές. Μάλιστα, τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου ακολουθεί και η Cyber Monday η «εκπτωτική Δευτέρα» για αγορές μέσω του διαδικτύου.
Την στιγμή που η περίοδος των εορταστικών αγορών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι σε επαγρύπνηση απέναντι στις αυξανόμενες απειλές απάτης.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος, μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τις αγορές ενόψει της Black Friday.
Καθώς πληθαίνουν οι συναλλαγές, τόσο στο διαδίκτυο όσο και με φυσική παρουσία, οι απατεώνες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν αυτή την περίοδο με διάφορους τρόπους. Μάλιστα παρατηρείται σημαντική αύξηση των νέων ιστοτόπων με θέμα τη «Black Friday», οι οποίοι στοχεύουν στην κλοπή των προσωπικών δεδομένων και των στοιχείων πληρωμής καταναλωτών και σχεδόν κανένας δεν θεωρείται ασφαλής.
Οι χάκερ αντιγράφουν νόμιμους ιστότοπους και επαναχρησιμοποιούν πρότυπα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου phishing – υποσχόμενοι «είδη πολυτελείας».
Πότε ξεκινά και ποιες Κυριακές είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Το ωράριο λειτουργίας για τα καταστήματα
- Καθημερινές: από 09:00 – 21:00
- Σάββατα: από 09:00 – 18:00
- Κυριακές 15 & 22 & 29 / 12: προαιρετικά, με προτεινόμενο ωράριο από 11:00 – 18:00
Τα κόλπα της Black Friday
Ένα τρικ που χρησιμοποιούν τα καταστήματα για να «ψαρέψουν» πελάτες είναι να δίνουν ένα προϊόν σε πολύ χαμηλή τιμή.
Για παράδειγμα μαγαζί πωλούσε έναν απορροφητήρας στα 79 ευρώ (τιμή κόστους) από την αρχική τιμή των 100 ευρώ. Όταν πήγε ο κόσμος, είπε πως είχε εξαντληθεί και πρότεινε ακριβότερα κομμάτια.
Ένα άλλο κόλπου που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις είναι να ανεβάζουν τις τιμές λίγο πριν την BlackFriday
ΠΧ. Πλυντήριο:
- 321 ευρώ στις 7 Νοεμβρίου
- 349 ευρώ στις 11 Νοεμβρίου
Δείτε τις δηλώσεις
Συμβουλές για αγορές με ασφάλεια
- Συνίσταται:
-προσεκτικός έλεγχος & σύγκριση τιμών πριν και κατά́ τις εκπτώσεις
-προσεκτική επιλογή́ καταστημάτων
-αγορές που έχουμε πραγματικά ανάγκη - Προσοχή στις διαδικτυακές συναλλαγές (αποφυγή αγοράς από e-shop που δραστηριοποιούνται μόνο μέσω κοινωνικών δικτύων)
- Προσοχή στα προσωπικά δεδομένα
- Προσοχή στις ηλεκτρονικές απάτες (μέσω email)