Τα σούπερ μάρκετ της χώρας ανακοίνωσαν τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2023, καταγράφοντας πολύ υψηλά κέρδη. Συγκεκριμένα, τέσσερις από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης, ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης) κατέγραψαν λειτουργικά κέρδη, ύψους 158,6 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 ήταν μια ακόμη χρονιά που η ακρίβεια «γονάτιζε» τα νοικοκυριά και οι καταναλωτές δαπανούσαν τεράστιο ποσοστό των εισοδημάτων τους για να αγοράσουν τα βασικά είδη.
Ο Σκλαβενίτης ηγείται στο ράλι των κερδών συγκεντρώνοντας 112,6 εκατ. ευρώ, τα οποία ήταν αυξημένα κατά 86,3% σε σύγκριση με το 2022.
Η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ αύξησε τα λειτουργικά της κέρδη κατά 9,54%, φτάνοντας τα 31 εκατ. ευρώ.
Τα κέρδη της Δ. Μασούτης ανήλθαν στα 8,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,4% ενώ η ΑΒ Βασιλόπουλος συγκέντρωσε 6,5 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι τα LIDL δεν ανακοινώνουν τον ισολογισμό τους, αλλά οι γνώστες της αγοράς εκτιμούν τον ετήσιο κύκλο εργασιών της αλυσίδας στα 2 δις ευρώ.
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών των τεσσάρων αυτών αλυσίδων άγγιξε τα 8,9 δισ. ευρώ.
Γενικότερα, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επισημάνει το μικρό σε ποσοστό κέρδος τους επί των πωλήσεων (κάτω από 1% τις περισσότερες φορές) προκειμένου να αντικρούσουν τις κατηγορίες που τους αποδίδονται για την ακρίβεια που ταλανίζει τους καταναλωτές.
Όπως φαίνεται στα δύσκολα χρόνια, τα σούπερ μάρκετ συνέχισαν να αυξάνουν τα κέρδη τους.