Σε μία προσπάθεια για τοποθέτηση της βιωσιμότητας στο επίκεντρο των ενεργειών της, η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Ο στόχος για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα περιλαμβάνει και την προσπάθεια το εσωτερικό του οχήματος να μην περιέχει υλικά ζωικής προέλευσης. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες -και κυρίως οι πολυτελείς μάρκες- πλέον επιλέγουν βιώσιμα υλικά πολυτελείας.
Εγκαταλείπουν λοιπόν τις δερμάτινες επενδύσεις του εσωτερικού και εστιάζουν σε άλλα, βιώσιμα υλικά. Με αυτόν τον τρόπο, συμβαδίζουν με τις τρέχουσες τάσεις στον σχεδιασμό υλικών. Πολλά νέα μοντέλα δεν χρησιμοποιουν καθόλου δέρμα στο εσωτερικό τους. Παρότι τα ακατέργαστα δέρματα με τα οποία τροφοδοτούνται συνήθως οι μάρκες αποκτώνται ως υποπροϊόντα που προέρχονται από τη βιομηχανία βοείου κρέατος, οι εταιρείες αυτοκίνητων θέλουν να υποστηρίξουν την καλή διαβίωση των ζώων συμβάλλοντας στη μειωμένη ζήτηση δέρματος. Η απόφασή να υιοθετήσουν την επιλογή για δημιουργία εσωτερικών χωρίς δερμάτινες επενδύσεις οφείλεται επίσης στην ανησυχία για τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της εκτροφής βοοειδών, συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και της αποψίλωσης των δασών.
Εκτός από την επιλογή να καταργήσουν το δέρμα, στοχεύουν επίσης στη διαρκή μείωση της χρήσης στο εσωτερικό των αυτοκινήτων ορισμένων υλικών που περιέχουν ζωικά προϊόντα όπως, για παράδειγμα, ορισμένα πλαστικά, καουτσούκ, λιπαντικά και κόλλες, τα οποία συχνά περιέχουν υπολείμματα προϊόντων που προέρχονται από την κτηνοτροφία. Έτσι, αντί για δέρμα, αναζητούν βιώσιμες πηγές υψηλής ποιότητας για πολλά υλικά. Στα νέα αυτοκίνητα, οι οδηγοί θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ εσωτερικών υψηλής ποιότητας που βασίζονται σε ανακυκλωμένα και βιολογικής προέλευσης υλικά, καθώς και μεταξύ διαφορετικών τύπων υφασμάτων υψηλής ποιότητας και μιγμάτων μαλλιού από επιλεγμένο μαλλί. Στόχος πολλών εταιρειών είναι τα επόμενα χρόνια τα υλικά να προέρχονται από ανακυκλωμένες και βιολογικής προέλευσης ύλες.
Σχεδιαστές σε όλο τον κόσμο προμηθεύονται με όρους βιωσιμότητας και υπευθυνότητας υλικά υψηλής ποιότητας, καθώς προσπαθούν να δημιουργήσουν τα πολυτελή προϊόντα του μέλλοντος. Αυτό ταυτίζεται με την προσέγγιση της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει ως επίκεντρο την κυκλική οικονομία και τη δημιουργία πιο βιώσιμων προϊόντων.
Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι ένα νέο υλικό για τους εσωτερικούς χώρους, το οποίο αποτελείται από υφάσματα που προέρχονται από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως μπουκάλια PET, υλικά βιολογικής προέλευσης από δάση αειφόρου διαχείρισης καθώς και φελλούς που ανακυκλώνονται από την οινοβιομηχανία.