Σημαντικός είναι ο αριθμός των τροχαίων δυστυχημάτων, καθώς και των ατυχημάτων, που προκαλούνται κατά κύριο λόγο από την αυξημένη ταχύτητα.
Πώς όμως μπορούν να προστατευτούν οι άνθρωποι από τέτοια δυστυχήματα; Οι ζώνες ταχύτητας με όριο 30 χλμ./ώρα μέσα στην πόλη και η βελτίωση των υποδομών έχει ως συνέπεια την αύξηση των επιπέδων της οδικής ασφάλειας.
Σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων του Ελβετικού Συμβουλίου για την Πρόληψη Ατυχημάτων (BFU) διαπιστώθηκε μείωση στον αριθμό των ατυχημάτων μεταξύ 11% και 66% στις ζώνες όπου έχουν θεσπιστεί τα νέα χαμηλά όρια ταχύτητας.
Το BFU δημιούργησε την ψηφιακή πλατφόρμα EVAMIR (αξιολόγηση μέτρων οδικής υποδομής) το 2014 και βάσει αυτών των δεδομένων, αναλύει και εξετάζει όλες τις επικείμενες αλλαγές που σημειώνονται. Η BFU διαπίστωσε ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα οδήγησε σε μείωση του αριθμού των σοβαρών ατυχημάτων σύμφωνα με δεδομένα από σχεδόν 600 ζώνες που ισχύουν σήμερα στην Ελβετία. Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η δημιουργία των ζωνών μείωσε τον αριθμό των σοβαρών ατυχημάτων κατά 38% κατά μέσο όρο, ενώ η BFU ζητά εκ νέου αλλαγή στη διαχείριση της κυκλοφορίας με περιορισμένες ταχύτητες στις ζώνες όπου σήμερα το όριο είναι μεγαλύτερο των 30 χλμ/ώρα.
Αντίστοιχες αποφάσεις αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες στο Βέλγιο, το οποίο αναμένεται να θεσπίσει και αυτό ζώνες με χαμηλή ταχύτητα. Κάτι αντίστοιχο αναμένεται να γίνει το επόμενο διάστημα και στην Ουαλία, η οποία έχει ορίσει την 17η Σεπτεμβρίου ως ημερομηνία για την εφαρμογή ενός νέου ορίου 30 χλμ./ώρα σε οικιστικούς δρόμους και κατοικημένες περιοχές με υψηλή δραστηριότητα πεζών.