Το LinkedIn είναι ιστοχώρος επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης. Ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2002 από τον Ρέιντ Χόφμαν, αλλά ξεκίνησε επίσημα στις 5 Μαΐου του 2003.
Τα εγγεγραμμένα μέλη του έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν το προσωπικό επαγγελματικό τους προφίλ, να συνδεθούν με άλλους χρήστες, να αναζητήσουν εργασία, αλλά και να δημιουργήσουν πελατολόγιο.
Η αξιοποίηση της σελίδας του προφίλ σας με την κατασκευή σελίδας στο LinkedIn για την αύξηση της διαδικτυακής σας παρουσίας, αναδεικνύει το μοναδικό προσωπικό και επαγγελματικό σας εμπορικό σήμα.
Μπορεί να έχετε ήδη μια σελίδα LinkedIn, αλλά μπορεί να τη χρησιμοποιείτε ακόμη μόνο ως βάση για το ηλεκτρονικό βιογραφικό σας, το οποίο μπορεί να έχει ή να μην έχει ενημερωμένη εικόνα προφίλ, δήλωση τίτλου ή ακόμη και ενημερωμένη εργασιακή εμπειρία. Αυτός ο απλός σύνδεσμος θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την επωνυμία σας, εάν δεν βελτιστοποιείτε όλες τις δυνατότητες που παρέχει η πλατφόρμα και δεν ενημερώνετε το περιεχόμενό σας για να κάνετε το πρόσωπο ή την εταιρεία σας να ξεχωρίζει.
Πρέπει να θυμάστε ότι κάθε μέρα, ακόμη και χωρίς να το συνειδητοποιείτε, το όνομά σας εμφανίζεται ήδη σε αναζητήσεις μέσα στο LinkedIn για άτομα και εταιρείες που αναζητούν άτομα με τις δικές σας γνώσεις, δεξιότητες, εκπαίδευση και εμπειρία.
Δεδομένου ότι το LinkedIn είναι πλατφόρμα για επαγγελματίες, θα πρέπει να αξιοποιήσετε την πλατφόρμα για να προωθήσετε τη προσωπική και επαγγελματική σας εμπορική ταυτότητα, το eshop σας ή την ιστοσελίδα σας.
6 τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα του προφίλ σας στο LinkedIn
- Ενημερώστε τις πληροφορίες σας
Αυτό είναι το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα. Πρέπει να ενημερώσετε το υπάρχον περιεχόμενο της σελίδας σας, καθώς θα πρέπει να αποτελεί ακριβή αναπαράσταση της επωνυμίας σας σήμερα και όχι πριν από τρία χρόνια!
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ενημερώσετε τη φωτογραφία του προφίλ σας ώστε να μοιάζει με το πρόσωπο που είστε σήμερα.
-Συμπεριλάβετε μια φωτογραφία φόντου. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια πρόσκληση για δράση, ένας κατάλογος των υπηρεσιών σας ή ο ιστότοπός σας.
-Επικαιροποιήστε τη δήλωση του τίτλου σας. Μην περιλαμβάνετε απλώς τον τίτλο εργασίας σας – πείτε στους ανθρώπους τι κάνετε, πώς το κάνετε και για ποιον.
-Ενεργοποιήστε τη λειτουργία δημιουργού – συμπεριλάβετε τα βασικά θέματα εστίασης και την εξειδίκευσή σας
- Αξιοποιήστε τις προτεινόμενες αναρτήσεις
Όταν αρχίσετε να μοιράζεστε περιεχόμενο στο LinkedIn, μπορείτε να μετατρέψετε τις δημοσιεύσεις σας σε “προτεινόμενες” δημοσιεύσεις, γεγονός που επιτρέπει σε συγκεκριμένες δημοσιεύσεις να εμφανίζονται στη σελίδα του προφίλ σας. Εάν δημοσιεύετε περιεχόμενο που έχει πολύτιμες πληροφορίες ή αναδεικνύει την ηγετική σας θέση σε θέματα σκέψης, χαρακτηρίστε το, ώστε να έχει πρόσβαση σε αυτό όποιος συναντά τη σελίδα σας για πρώτη φορά.
- Δείξτε την αξία σας στην ενότητα “about”
Μην απαριθμείτε απλώς την τεχνογνωσία και τις γενικότερες γνώσεις σας σε αυτή την ενότητα. Χρησιμοποιήστε την ενότητα “about” για να μάθουν οι πιθανοί θεατές περισσότερα για το ποιοι είστε. Παράλληλα καλό είναι να προσθέσετε τους συνδέσμους του ιστότοπου σας και τα στοιχεία άμεσης επικοινωνίας σας σε αυτή την ενότητα.
- Μεγιστοποιήστε την εμπειρία σας
Το LinkedIn σας επιτρέπει να προσθέσετε υποστηρικτικά αρχεία πολυμέσων στην εμπειρία σας. Αυτό μπορεί να έχει τη μορφή βίντεο, εικόνων, επεισοδίων podcast, πιστοποιήσεων, μελετών περίπτωσης, παρουσιάσεων, ό,τι θέλετε – μπορείτε να προσθέσετε οτιδήποτε μπορεί να παρέχει κοινωνική απόδειξη της εργασίας που έχετε κάνει κατά τη διάρκεια της εμπειρίας σας.
- Δημιουργήστε ένα ενημερωτικό δελτίο
Ένα φοβερό και σχετικά νέο χαρακτηριστικό στο LinkedIn είναι η δυνατότητα να δημιουργήσετε το δικό σας ενημερωτικό δελτίο με βάση τη συνδρομή στην πλατφόρμα. Επιλέξτε τον τομέα εστίασής σας και ξεκινήστε να δημιουργείτε ένα εβδομαδιαίο ή μηνιαίο ενημερωτικό δελτίο για να το μοιραστείτε με τους υπάρχοντες ακολούθους και συνδρομητές σας.
- Ζητήστε συστάσεις
|Το LinkedIn σας διευκολύνει να ζητήσετε συστάσεις από άλλους χρήστες της πλατφόρμας που έχουν εμπειρία συνεργασίας μαζί σας. Ξεκινήστε να απευθύνεστε σε προηγούμενους πελάτες που είχαν εξαιρετική εμπειρία συνεργασίας μαζί σας και ζητήστε μια σύσταση. Θα πρέπει επίσης να δίνετε και εσείς συστάσεις – πρόκειται, άλλωστε, για μια κοινότητα.
Με αυτά τα έξι βήματα, μπορείτε να αρχίσετε να αισθάνεστε πιο σίγουροι για το διαδικτυακό σας εμπορικό σήμα και να αρχίσετε να αξιοποιείτε το δίκτυο της πλατφόρμας του LinkedIn. Αλλά το πιο σημαντικό, θα γνωρίζετε ότι μια διαδικτυακή αναζήτηση θα παράγει πλέον ενημερωμένες και ακριβείς πληροφορίες για εσάς και την επωνυμία σας, ώστε να αρχίσετε να προσελκύετε τα σωστά άτομα, εταιρείες και πιθανούς πελάτες και συνεργάτες στο προφίλ σας.