Πλαφόν στην πώληση δημοφιλών κωδικών αλεύρων έβαλε μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, την ώρα που αντίστοιχα φαινόμενα παρατηρούνται ήδη σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και στη χονδρική αγορά στην Ελλάδα. Πρόκειται για την γνωστή αλυσίδα Σκλαβενίτης η οποία προέβη σε παρόμοια ενέργεια και για το προϊόντα ηλιέλαιου τις προηγούμενες μέρες.
Πιο συγκεκριμένα, η Σκλαβενίτης είναι το πρώτο σούπερ μάρκετ που επιβάλει πλαφόν στην αγορά συγκεκριμένων προϊόντων ενώ ο περιορισμός αυτός αφορά μόνο τις αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας.
Ειδικότερα, οι αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα του, υπάρχει πλαφόν μέχρι τέσσερις συσκευασίες για τους δημοφιλείς κωδικούς (αλεύρι για όλες τις χρήσεις) σε συγκεκριμένες μάρκες επώνυμων προϊόντων, καθώς και ιδιωτικής ετικέτας (Μαράτα). Πλαφόν επιβάλλεται (εμφανίζεται δηλαδή η ένδειξη «μέγιστη διαθέσιμη ποσότητα») και στις συσκευασίες των προσφορών (π.χ. 2 +1) πάλι για τους δημοφιλείς τύπους αλευριού, μέχρι δύο πολυσυσκευασίες ανά παραγγελία.
Ανάλογο πλαφόν εφαρμόζει η αλυσίδα στο ηλεκτρονικό της κατάστημα και σε ό,τι αφορά τις συσκευασίες ηλιέλαιου. Ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει από κάθε κωδικό έως τέσσερα τεμάχια, είτε πρόκειται για συσκευασίες του ενός είτε πρόκειται για συσκευασίες των 2 λίτρων. Το πλαφόν ισχύει και για το ηλιέλαιο ιδιωτικής ετικέτας.
Την ίδια ώρα σε άλλες αλυσίδες δεν είναι διαθέσιμες κάποιες επίσης δημοφιλείς μάρκες στην κατηγορία του ηλιέλαιου. Αν και σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου οι κινήσεις αυτές είναι προληπτικού χαρακτήρα, δείχνουν αν μη τι άλλο ότι τα προβλήματα στην ομαλή τροφοδοσία της αγοράς δεν μπορούν να αποκλειστούν. Του πλαφόν στις πωλήσεις αλεύρων και ηλιέλαιου στη λιανική, είχε προηγηθεί η επιβολή άτυπου πλαφόν κατά βάση στις πωλήσεις ηλιέλαιου από τις αλυσίδες χονδρικής, προκειμένου να εξυπηρετηθούν όλοι οι πελάτες τους από τον κλάδο κατά βάση της εστίασης.