Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με τα φορτία των τρένων του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, καθώς σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του σωματείου εργαζομένων στον ΟΣΕ, το περιεχόμενο του κάθε κοντέινερ είναι κατά δήλωση του πελάτη και δεν ελέγχεται.
Το περασμένο διάστημα πολιτικοί ανέφεραν ότι δεν υπήρχε τίποτα ύποπτο στην εμπορική αμαξοστοιχία, το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει την ισχυρή έκρηξη, ωστόσο όπως φαίνεται από το πόρισμα του τεχνικού συμβούλου των συγγενών των θυμάτων, αυτό καταρρίπτεται.
Συγκεκριμένα, μιλώντας στο ΚΟΝΤΡΑ o Νίκος Τσικαλάκης, αποκάλυψε ότι κανένας έλεγχος δεν μπορεί να γίνει για το περιεχόμενο σφραγισμένων κοντέινερ που μεταφέρονται μέσω τρένων, πλοίων ή φορτηγών και συνεπώς ο καθένας μπορεί να μεταφέρει ό,τι θέλει χωρίς έλεγχο.
Ο ίδιος εξηγώντας, έκανε γνωστό ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μπορεί να μετέφερε παράνομα εύφλεκτο υλικό, ενώ σημείωσε ότι «το περιεχόμενο των κοντέινερ είναι κατά δήλωση του πελάτη και δεν ελέγχεται εφόσον είναι κλειστό είτε πρόκειται να μεταφερθεί μέσω τρένου, πλοίου ή νταλίκας. Ο έλεγχος εάν πρόκειται για φορτίο από το εξωτερικό μπορεί να γίνει μόνο στο τελωνείο και στη συνέχεια το κοντέινερ σφραγίζεται».
Ακόμη είπε ότι, οι υπεύθυνοι των τρένων, των πλοίων και των φορτηγών μέσω των οποίων μεταφέρεται στη συνέχεια ένα κοντέινερ ελέγχουν μόνο εάν έχει παραβιαστεί η σφραγίδα ενώ έλεγχος του περιεχομένου μπορεί να γίνει μόνο παρουσία αστυνομίας και εισαγγελέα, είπε ο γενικός γραμματέας του σωματείου εργαζομένων στον ΟΣΕ.
Όσον αφορά στις κάμερες από τις οποίες δεν υπάρχει ούτε ένα πλάνο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την επιβατική στα Τέμπη ο Νίκος Τσικαλάκης ανέφερε ότι, «Οι κάμερες έχουν τοποθετηθεί γιατί γίνονταν βανδαλισμοί και τις χειρίζεται ιδιωτική εταιρεία από την οποία και έπρεπε να ζητήσει η ΕΛΑΣ το υλικό από τις κάμερες».
Τι καταθέτουν αστυνομικοί για το «μπάζωμα του χώρου»
Σε έγγραφο ντοκουμέντο αστυνομικοί καταθέτουν πως δέχθηκαν πιέσεις για να επιτρέψουν το μπάζωμα του χώρου. Ο αστυνομικός συντάκτης Βασίλης Λαμπρόπουλος, παρουσίασε στο MEGA τις δύο σχετικές καταθέσεις των αστυνομικών που δόθηκαν στη Δικαιοσύνη.
Συγκεκριμένα, όπως είπε ο αστυνομικός συντάκτης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε στη συνέντευξή του πως το «μπάζωμα» του χώρου έγινε για να μπορέσουν να πατήσουν οι γερανοί ώστε να σηκώσουν τα βαγόνια και τα χώματα, κάτι που όπως είχε ειπωθεί είχε αποφασιστεί από την πρώτη μέρα του ατυχήματος.
Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει ο Βασίλης Λαμπρόπουλος δεν ήταν αυτή η σύσκεψη που οδήγησε στο μπάζωμα, καθώς οι γερανοί πήγαν στον χώρο όμως μετά έγινε πλήρης εκχέρσωση και σύμφωνα με αξιωματούχος αυτό έγινε προκειμένου να εξαφανιστούν τα σχετικά συντρίμμια.
Οι αξιωματικοί στις 3 Μαρτίου, τρείς ημέρες μετά το δυστύχημα, είχαν κληθεί στο σημείο της τραγωδίας, όπου μία σειρά από κυβερνητικά υπηρεσιακά στελέχη και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης τους πίεσαν για το «μπάζωμα», παρότι οι ίδιοι επέμεναν πως ο χώρος δεν πρέπει να αλλοιωθεί, και πως αν το έκαναν θα έπρεπε να έχουν ενημερωθεί οι δικαστικές αρχές.
Στα έγγραφα αυτά περιγράφουν πως παρόντες σε αυτή τη σύσκεψη ήταν ο Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Γιάννης Ξιφαράς, ο Κώστας Αγοραστός αλλά και άλλα πρόσωπα και όπως αναφέρουν υπήρξαν πιέσεις και τους είπαν πως δεν χρειάζεται αυτοψία από πραγματογνώμονες και οι αστυνομικοί αποχώρησαν από το σημείο.
Η ανακοίνωση τη Hellenic Train
Υπενθυμίζεται ότι η Hellenic Train αναφέρει ότι κατά δήλωσή του πελάτη της το περιεχόμενο του φορτίου δεν ήταν ύποπτο. Η εταιρεία στην ανακοίνωση της επαναλαμβάνει ότι το τρένο με τα 13 βαγόνια μετέφερε:
- Στα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Στα υπόλοιπα δέκα που περιείχαν εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονταν:
- Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
- Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
- Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
- Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι).