Την πρόταση να έχουν οι ασφαλιστικές εταιρείες πρόσβαση στις κάμερες τις τροχαίας σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος κατέθεσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) στο νομοσχέδιο του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Πιο αναλυτικά, η ΕΑΕΕ ως φορέας εκπροσώπησης της ασφαλιστικής αγοράς προτείνει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που θα δίνει τη δυνατότητα απευθείας πρόσβασης των αστικώς υπευθύνων για την αποζημίωση τροχαίου ατυχήματος (όπως είναι η ασφαλιστική επιχείρηση) σε κάμερες της τροχαίας που είναι τοποθετημένες στην περιοχή του ατυχήματος.
Η Ένωση αναφέρει πως σκοπός της συγκεκριμένης πρότασης είναι η διερεύνηση των συνθηκών επέλευσης του τροχαίου ατυχήματος και την επιτάχυνση της διαδικασίας αποζημίωσης των παθόντων.
Επιπλέον, με το ίδιο υπόμνημα η Ένωση:
- Εκφράζει επιφυλάξεις για τη νέα ρύθμιση που επιτρέπει υπό προϋποθέσεις τη διήθηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης. «Παρότι είναι κατανοητή η πρόθεση του Υπουργείου να θέσει κανόνες σε μια υφιστάμενη πρακτική, η εν λόγω ρύθμιση προβληματίζει την ασφαλιστική αγορά με το σκεπτικό ότι μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των δικαστικών διενέξεων σχετικά με την υπαιτιότητα», αναφέρει.
- Ζητά να προβλεφθεί στον ΚΟΚ ότι τα οχήματα που νόμιμα κινούνται σε πεζόδρομο οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα, όταν εισέρχονται σε οδό, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης.
- Προτείνει εναρμόνιση των διατάξεων του ΚΟΚ με τον νέο ορισμό του οχήματος που έχει υποχρέωση ασφάλισης βάσει του νέου ν. 5113/2024 ώστε να αρθεί η ασάφεια που έχει ανακύψει. Σύμφωνα με το νόμο αυτό, τα ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα με μέγιστο καθαρό βάρος άνω των είκοσι πέντε 25 κιλών και μέγιστη ταχύτητα εκ κατασκευής άνω των δεκατεσσάρων 14 χιλιομέτρων ανά ώρα εντάχθηκαν στον ορισμό των οχημάτων που έχουν υποχρέωση ασφάλισης αστικής ευθύνης, και ως εκ τούτου τα οχήματα αυτά θα πρέπει για να ασφαλισθούν να έχουν καταχωρηθεί και να φέρουν άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας. «Μέσω της επικείμενης αναμόρφωσης του ΚΟΚ, το εν λόγω ζήτημα μπορεί να αποσαφηνιστεί και να ρυθμιστούν οι σχετικές διαδικασίες καταχώρησης των εν λόγω οχημάτων, καθιστώντας ευχερέστερη την ασφάλισή τους», αναφέρει η ΕΑΕΕ.