Breaking news

gov.gr
A

Η διαδικασία για την έκδοση νέων ταυτοτήτων έχει ξεκινήσει, καθώς όλοι οι πολίτες θα πρέπει να αποκτήσουν τη νέα ταυτότητα. Η κύρια αλλαγή είναι ο Προσωπικός Αριθμός, ο οποίος συνδυάζει τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) με τρία επιπλέον στοιχεία: ένα γράμμα και δύο αριθμούς.

Τα στοιχεία αυτά θα επιλέγονται εν μέρει από τον ίδιο τον πολίτη μέσω της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας myinfo.

Πώς θα μπείτε στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή

Η πρόσβαση στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή «myInfo» παρέχεται στα φυσικά πρόσωπα με έναν από τους ακόλουθους τρόπους:

  • μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr  – ΕΨΠ), κατόπιν αυθεντικοποίησης με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. και με χρήση δεύτερου παράγοντα αυθεντικοποίησης. 
  • Πρόσβαση στην εφαρμογή μέσω του gov.gr – ΕΨΠ έχουν μόνο τα φυσικά πρόσωπα για τα οποία ισχύουν σωρευτικά τα ακόλουθα:
  • έχουν προσωπικούς κωδικούς – διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. (κωδικοί TAXISnet)

Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός

Ο Προσωπικός Αριθμός είναι ένα μοναδικό αναγνωριστικό που θα χρησιμοποιείται για την επαλήθευση των πολιτών στις συναλλαγές τους με φορείς του δημόσιου τομέα.

Θα χορηγείται σε όποιον διαθέτει ΑΦΜ ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ).

Οι πολίτες θα αποκτούν τον αριθμό αυτόν μέσω της πλατφόρμας myinfo στο Gov.gr. Εκεί, ο κάθε χρήστης θα μπορεί να διαμορφώσει τον Προσωπικό Αριθμό του, ο οποίος θα περιλαμβάνει:

  • Ένα γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου, διαθέσιμο και στη λατινική μορφή (π.χ. Κ, Μ, Ν, Ο).
  • Δύο αριθμούς, εκ των οποίων τον έναν τον επιλέγει ο πολίτης.
  • Ολόκληρο τον ΑΦΜ.

Η πλατφόρμα θα συμπληρώνει αυτόματα τον δεύτερο αριθμό, ενώ ο Προσωπικός Αριθμός θα ενσωματώνεται στη νέα ταυτότητα.

Υπενθυμίζεται ότι η διορία έκδοσης της νέας ταυτότητας είναι μέχρι και τον Αύγουστο του 2026.

Σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η καταλληλότητα της παλαιάς αστυνομικής ταυτότητας για διαδικασίες εξ αποστάσεως ταυτοποίησης -δηλαδή της ψηφιακής υπογραφής- παρατείνεται έως τις 25 Σεπτεμβρίου 2026, υπό την προϋπόθεση ότι το ονοματεπώνυμο αναγράφεται και με λατινικούς χαρακτήρες.

Παρόλο που οι νέες ταυτότητες θα είναι υποχρεωτικές από το 2026, η χρήση των παλαιών ταυτοτήτων για συγκεκριμένες διαδικασίες θα παραμείνει σε ισχύ μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2027, προσφέροντας μια μεταβατική περίοδο για όσους χρειάζονται να ταυτοποιηθούν εξ αποστάσεως μέσω ψηφιακών πλατφορμών.

Το νέο σύστημα ραντεβού

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για τη διευκόλυνση της έκδοσης ταυτοτήτων, εισάγει ένα νέο σύστημα ραντεβού, που θα λειτουργεί παράλληλα με την εισαγωγή του Προσωπικού Αριθμού.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Παπαστεργίου, ανέφερε ότι αναμένεται αυξημένη κίνηση με την ενεργοποίηση του συστήματος, αλλά διαβεβαίωσε ότι η διαδικασία θα είναι απλοποιημένη.

Σε περίπτωση αναντιστοιχίας δεδομένων (π.χ. διαφορά στο όνομα ή στην ημερομηνία γέννησης) μεταξύ του Μητρώου Πολιτών και του Μητρώου της Αστυνομίας, το σύστημα θα ενημερώνει τον χρήστη να διορθώσει τα στοιχεία του. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η διόρθωση θα απαιτεί επίσκεψη στο ληξιαρχείο.

Έρχεται ένα νέο σύστημα αυθεντικοποίησης

Παράλληλα με τις νέες ταυτότητες, θα εισαχθεί ένα σύστημα αυθεντικοποίησης υψηλής ασφάλειας. Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν νέους ισχυρούς κωδικούς για πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως το Taxisnet και το Gov.gr, με όσους το επιθυμούν να μπορούν να διατηρήσουν τους παλιούς κωδικούς.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι πολίτες θα διαθέτουν ένα ενισχυμένο σύστημα ταυτοποίησης που συνδυάζει ευκολία και ασφάλεια, ενισχύοντας τη λειτουργικότητα των δημόσιων υπηρεσιών.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις