Ελάχιστα μειωμένη είναι η κίνηση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης μετά την έναρξη λειτουργίας του μετρό.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, στοιχεία της οποίας επικαλέστηκε το OPEN, η κίνηση στους δρόμους της συμπρωτεύουσας μειώθηκε κατά 15% μετά την έναρξη των δρομολογίων του μετρό.
Φαίνεται πως για να μειωθεί ακόμα περισσότερο η κίνηση θα πρέπει το μετρό να προχωρήσει στις επεκτάσεις και να ανοίξουν οι νέοι σταθμοί προς την Καλαμαριά.
Υπενθυμίζεται ότι το μετρό Θεσσαλονίκης παραδόθηκε στους πολίτες στις 30 Νοεμβρίου 2024 και η επέκταση του υπολογίζεται να ολοκληρωθεί σε έναν χρόνο από τώρα.
Ποιες περιοχές εξυπηρετεί το μετρό Θεσσαλονίκης
Η Γραμμή 1 ξεκινάει από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και, ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.
Καθημερινά κινούνται 18 αυτόματοι συρμοί, χωρίς οδηγό, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, και διανύουν την απόσταση σε 17 λεπτά.
Η Γραμμή 1 του μετρό Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει τις εξής στάσεις:
- Ν. Σ. Σταθμός
- Δημοκρατίας
- Βενιζέλου
- Αγία Σοφία
- Σιντριβάνι/Έκθεση
- Πανεπιστήμιο
- Παπάφη
- Ευκλείδης
- Φλέμινγκ
- Ανάληψη
- 25ης Μαρτίου
- Βούλγαρη
- Νέα Ελβετία
Στο μέλλον αναμένεται και η Γραμμή 2, η οποία θα αποτελεί διακλάδωση της βασικής γραμμής 1 - η οποία ξεκινάει από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό - και θα ακολουθεί πορεία από το σταθμό 25ης Μαρτίου προς τα νοτιοανατολικά της πόλης. Μέχρι την 25ης Μαρτίου, θα διανύει κοινό τμήμα με την βασική γραμμή 1, ενώ από εκεί και πέρα θα ακολουθεί πορεία έως την Μίκρα. Θα αποτελείται από 5 σταθμούς (συν 11 κοινούς με την βασική γραμμή, σύνολο 16 σταθμούς), ενώ στον τελευταίο σταθμό της επέκτασης, θα κατασκευαστεί επίσταθμος και οι κατάλληλες υποδομές για την μελλοντική υπόγεια επέκταση προς το Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και το Κέντρο Καινοτομίας και Τεχνολογίας.