Σε μία πολύ σοβαρή αποκάλυψη προχωράει σήμερα ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα», καθώς αποκαλύπτει αστοχίες στον υπόγειο σιδηρόδρομο που μπορεί να φανούν μοιραίες για του επιβάτες. Συγκεκριμένα, το ρεπορτάζ αναφέρει πως στις γραμμές του Μετρό Αθήνας υπάρχουν σημαντικές φθορές και ρωγμές οι οποίες έχουν εντοπιστεί εδώ και... τρία χρόνια.
Τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό και αφορούν σε συνολικά 32 χιλιόμετρα σιδηροτροχιάς, με τη διοίκηση της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίας (ΣΤΑΣΥ) να έχει εφαρμόσει ήδη προληπτικές βραδυπορίες (ταχύτητες κίνησης των συρμών με 40 – 60 χλμ/ώρα) σε σημαντικό κομμάτι του δικτύου.
Ωστόσο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζονται επιπλέον καθυστερήσεις στα δρομολόγια του Μετρό, δεδομένου ότι ήδη υπάρχει και έλλειψη συρμών.
Κατεπείγουσες αντικαταστάσεις
Με βάση τα αποτελέσματα των ελέγχων που έγιναν στο δίκτυο προ τριετίας, περίπου 5,5 χιλιόμετρα σιδηροτροχιών χρειάζονται άμεση αντικατάσταση, ενώ υπολογίσιμες φθορές είχαν εντοπιστεί σε άλλα 22 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα η ΣΤΑΣΥ προχωρά σε κατεπείγουσες αντικαταστάσεις σιδηροτροχιών, ενώ στις 30 Οκτωβρίου εξέδωσε και σχετική προκήρυξη για την εύρεση αναδόχου.
Με το έργο που προκήρυξε τώρα η ΣΤΑΣΥ θα αντικατασταθούν με καινούριες οι σιδηροτροχιές σε συνολικά 32 χιλιόμετρα του δικτύου και συγκεκριμένα, 21.582 μέτρα στη Γραμμή 2 και 10.494 στη Γραμμή 3.
Επίσης, θα συμπεριληφθεί η διενέργεια «Μη Καταστροφικών Ελέγχων» στις γραμμές του δικτύου της ΣΤΑΣΥ, με σκοπό την επιβεβαίωση και τον ακριβή προσδιορισμό των σημείων που θα χρειαστούν αντικατάσταση.
Με την υποβολή της σχετικής τεχνικής έκθεσης, θα προκύψει και το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των εργασιών.