Breaking news

INTIME
A

Δεμένα στα λιμάνια θα παραμείνουν τα πλοία την Τρίτη 22 Οκτωβρίου και την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου, λόγω 48ωρης απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδία (ΠΝΟ).

Σε σχετική ανακοίνωση της ΠΝΟ, αναφέρεται ότι αποφασίστηκε η υλοποίηση απεργίας, επειδή «ναυάγησε» η συνάντηση μεταξύ των διοικήσεων της οικείας Ομοσπονδίας με τη διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), σχετικά με την ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών και Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.

Η εν λόγω Ομοσπονδία τονίζει ότι εκτός από το ποσοστό αύξησης, τέθηκαν στο τραπέζι και μια σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων που διέπουν το εργασιακό καθεστώς των συνάδελφων μας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων, ωστόσο η εργοδοσία τήρησε «αδιάλλακτη στάση», με αποτέλεσμα το «ναυάγιο» της συνάντησης. «Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025, Επίσης δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων» σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ συνεδρίασε εκτάκτως, μετά το πέρας της παραπάνω συνάντησης, και συζήτησε την «προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας, που με διάφορα τερτίπια οδήγησαν την διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτό το τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας».

«Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, το μποναμά που τους ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των Ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη Ναυτεργατική νομοθεσία» τονίζεται.

Η ΠΝΟ συμπληρώνει πως: «Επίσης, επισημάνθηκε ιδιαιτέρως το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από το Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά από αρκετά Μέλη της Διοίκησης της ΠΝΟ ότι Μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ».

Τι διεκδικεί η ΠΝΟ 

Η ΠΝΟ διεκδικεί την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, με ποσοστό αύξησης 12%, ενώ απαιτεί τα εξής: 

  • Κατάργηση του Ν.41/50,
  • Άμεση τροποποίηση του άρθρου  για  τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και
  • Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης,
  • Στην πράξη και όχι στα χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, την μη έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και των Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας.
Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις