Έως το τέλος του 2022 ολοκληρώνεται η διαδικασία περιβαλλοντικής δανειοδότησης για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, ενώ το καλοκαίρι το μετρό θα φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά με την παράδοση των τριών σταθμών, «Μανιάτικα», «Δημοτικό Θέατρο» και «Πειραιάς».
Πιο αναλυτικά, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, αναφέρθηκε στο σύνολο των έργων που υλοποιούνται είτε προγραμματίζονται στη Δυτική Αττική.
Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες σχεδιάζονται συγκοινωνιακά έργα στην Αττική καθώς στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να βελτιωθεί η ζωή των πολιτών.
Υπογράμμισε ότι τα έργα μετρό είναι σύνθετα και ο σχεδιασμός αρχίζει πολλά χρόνια πριν το έργο. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη: «μέσα σε 2,5 χρόνια η κυβέρνηση αυτή έδωσε σε λειτουργία τους 3 πρώτους σταθμούς προς Πειραιά και θα παραδώσει το καλοκαίρι τους άλλους 3, ενώ παράλληλα ξεκίνησε και την κατασκευή 15 σταθμών της Γραμμής 4».
Ειδικότερα για τη Δυτική Αττική, αναγνώρισε ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένο κομμάτι σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να ανταποκριθεί στις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής με μεγάλα έργα υποδομών.
«Προχειρότητες και πασαλείμματα δεν χωρούν»
Αναλύοντας τον σχεδιασμό για τη Δυτική Αττική, ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στην επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον. Όπως έκανε γνωστό, βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση των απαραίτητων αρχιτεκτονικών και στατικών μελετών, καθώς και των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.
Σε πρώτη φάση, η επέκταση θα αφορά 3 σταθμούς: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο. Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον.
Έως το τέλος του 2022 θα ολοκληρωθούν τόσο οι απαιτούμενες τεχνικές μελέτες, όσο και η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η δημοπράτηση της κατασκευής. Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών ο χρόνος κατασκευής της επέκτασης της γραμμή 2 στο Ίλιον είναι τα 5 έτη.
«Μιλάμε για ένα έργο 350 εκατομμυρίων ευρώ, δεν χωρούν προχειρότητες και πασαλείμματα» διεμήνυσε ο κ. Καραγιάννης.
Το πλάνο έργων για τη Δυτική Αττική
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προχωρήσει στην εκπόνηση σημαντικού πλάνου έργων για τη Δυτική Αττική.
Ήδη, έχουν ξεκινήσει οι αρχικές μελέτες της επέκτασης της Γραμμής 4 προς την Πετρούπολη, με 3 από τους 6 σταθμούς στη Δυτική Αττική: Άγιοι Ανάργυροι, Ίλιον και Πετρούπολη.
Επιπλέον, το αμέσως επόμενο διάστημα προχωρά η δημοπράτηση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Δυτικής Αττικής.
«Πρόκειται για ένα έργο ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ που θα εξυπηρετήσει την Ελευσίνα, τον Ασπρόπυργο, τα Μέγαρα και αρκετούς ακόμα δήμους της περιοχής» σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο Υφυπουργός Υποδομών στο έργο της Σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών - Κορίνθου και την ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά.
«Προχωράμε και με ένα οδικό έργο που ζητούσε για χρόνια η περιοχή και που δεν προχωρούσε. Ένα έργο που παραμένει ανολοκλήρωτο και ημιτελές εδώ και μια εικοσαετία, από το 2002» ανέφερε χαρακτηριστικά.