Breaking news

«Ξύπνησε» η ΡΑΣ: Κλείνει γραμμές του σιδηρόδρομου για λόγους ασφαλείας
A

Ενάμιση χρόνο από το έγκλημα των Τεμπών η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) «ξύπνησε» και με ένα έγγραφο «βόμβα», αποφασίζει το κλείσιμο συγκεκριμένων σιδηροδρομικών γραμμών για λόγους ασφαλείας, καθώς τα μεγάλα κενά παραμένουν. Παράλληλα, με το ίδιο έγγραφο απορρίπτει την αίτηση για την Επικαιροποίηση Έγκρισης Ασφαλείας του Διαχειριστή Υποδομής του ΟΣΕ, ως προς συγκεκριμένα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής, τα οποία έχουν υποστεί καταστροφές από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias., καθώς ο ΟΣΕ:

  • Δεν προσκόμισε τις αιτηθείσες από τη ΡΑΣ πληροφορίες/έγγραφα,
  • Δεν κατέθεσε παράβολο 3.000 ευρώ για ουσιώδη επικαιροποίηση έγκρισης ασφάλειας

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Αρχής τα ανενεργά τμήματα τα οποία η Ολομέλεια ΡΑΣ αποφάσισε να αφαιρεθούν από την επικαιροποιημένη έγκριση ασφαλείας του διαχειριστή υποδομής είναι τα εξής:

  • Πρώτον: Τα πληγέντα τμήματα από τις θεομηνίες DANIEL και ELIAS της σιδηροδρομικής υποδομής «Λάρισα – Βόλος», «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα» και του κλάδου ανόδου «Άγιος Στέφανος Ξ. – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος – Μεζούρλος»
  • Δεύτερον: Το τμήμα της σιδηροδρομικής υποδομής «Έδεσσα – Φλώρινα», το οποίο είναι ανενεργό λόγω προβλημάτων επικοινωνίας. Τέλος, στην απόφαση της Ολομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων υπογραμμίζεται, «ότι στο πληγέν τμήμα «Άγιος Στέφανος Ξ. – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος – Μεζούρλος» στο οποίο η κυκλοφορία πραγματοποιείται σε μονή γραμμή (καθόδου), ενώ η γραμμή ανόδου δεν λειτουργεί, απαιτείται η υποβολή αναλυτικού σχεδίου δράσης από τον διαχειριστή υποδομής προς της ΡΑΣ, ώστε να προστεθούν αναλυτικά και τεκμηριωμένα, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΕ 1078/2012, τα υφιστάμενα και τυχόν απαιτούμενα επιπλέον μέτρα που λαμβάνει ο διαχειριστής υποδομής , για την ασφαλή λειτουργία της κυκλοφορίας στο εν λόγω τμήμα υποδομής, έως την οριστική αποκατάσταση της υποδομής και στους δύο κλάδους όπως επίσης και τη λειτουργία της σηματοδότησης».

«Εμπρηστική» η απάντηση του ΟΣΕ

Υπενθυμίζεται πως με ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ, αναφερόμενος στην επιστολή της ΡΑΣ, επισημαίνει τα ακόλουθα:

«Είναι απορίας άξιο το όψιμο ενδιαφέρον κύκλων της αντιπολίτευσης να αναδείξουν ως μείζον θέμα ασφαλείας μία τυπική διαδικασία που αμφότεροι ΟΣΕ και ΡΑΣ είχαν υποχρέωση σύμφωνα με ευρωπαϊκούς κανονισμούς να υλοποιήσουν.

Αναρωτιέται ο λογικά σκεπτόμενος πολίτης αν ήταν ποτέ δυνατόν ο ΟΣΕ αλλά και η ΡΑΣ να εξακολουθούν να περιλαμβάνουν στο ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο τμήματα κατεστραμμένα από μια θεομηνία, τα οποία ήδη έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα οριστικής αποκατάστασης.

Αναρωτιόμαστε λοιπόν, από την απόφαση της ΡΑΣ ποια τμήματα του δικτύου κλείνουν; Μήπως εκείνα που ο ΟΣΕ, δεδομένων των συνθηκών της υποδομής και με κύριο γνώμονα την ασφάλεια σύμφωνα και με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δεν λειτουργεί εδώ και μήνες;».

«Πανικός» στη διοίκηση του Οργανισμού

Στον ΟΣΕ ανταπάντησε ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης κάνοντας λόγο για «πανικό» της διοίκησης του ΟΣΕ μετά την απόφαση της ΡΑΣ, συνδέοντας προηγούμενες παραλήψεις σε θέματα ασφαλείας με το «έγκλημα των Τεμπών»:

«Η Διοίκηση του Ο.Σ.Ε., προφανώς κατ’ εντολή της Κυβέρνησης ΝΔ, προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα μετά το άκρως επιβαρυντικό πόρισμα της Ρ.Α.Σ. εναντίον της. Προφανώς βρίσκεται σε πανικό.

Αντί να κάνει λόγο για «όψιμο ενδιαφέρον» στις καταγγελίες των εργαζομένων και της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κι αντί να προσπαθεί να υποβιβάσει σε απλή «τυπική διαδικασία» το συγκριμένο πόρισμα, ας αναλογιστεί το εξής απλό: Αν είχαν ακούσει ανάλογες καταγγελίες προηγούμενων ετών κι αν είχαν ακολουθήσει κατά γράμμα όλες τις «τυπικές διαδικασίες», θα είχε συντελεστεί το έγκλημα των Τεμπών;».

Δείτε ολόκληρο το έγγραφο:

 

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις