Αυξάνονται οι τιμές των εισιτηρίων και στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, ανά την επικράτεια. Ειδικότερα, όπως έχει γίνει γνωστό, μετά από συμφωνία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η αύξηση θα είναι 9%.
Η αύξηση στις τιμές των εισιτήριων αναφέρεται στην απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ και έχει τίτλο: «Τροποποίηση της υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας».
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, στις αστικές γραμμές που εκμεταλλεύονται τα λεωφορεία των υπεραστικών ΚΤΕΛ, το ελάχιστο εισιτήριο διαμορφώνεται, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,96 ευρώ και το μέγιστο εισιτήριο, επίσης μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 1,93 ευρώ.
Αναφορικά με τις υπεραστικές επιβατικές γραμμές το κατώτερο όριο κανονικού εισιτηρίου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ορίζεται σε 1,76 ευρώ και του μειωμένου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,88 ευρώ.
Ωστόσο, σημειώνεται ότι δεν αυξάνεται η τιμή των μηνιαίων και ετήσιων καρτών απεριορίστων διαδρομών, ενώ συνεχίζονται οι προσφορές των πακέτων εισιτηρίων (10+1 δώρο). Επίσης, δεν αλλάζει η τιμή των εισιτηρίων όταν αυτά εκδίδονται από τον οδηγό εντός του λεωφορείου, κατά τη διάρκεια της προκαθορισμένης διαδρομής.
Διαβάστε αναλυτικά τη σχετική απόφαση, εδώ.
Ανακοίνωση της ΠΟΑΣ για τα ΚΤΕΛ και την αύξηση στα εισιτήρια
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών και Πρόεδρος/Διευθύνων Σύμβουλος του Αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας Α.Ε., κ. Μιχάλης Σακελλαρίου, σε ανακοίνωση του, σημειώνει ότι: «Το κοινωνικό έργο των ΚΤΕΛ συνεχίστηκε παρά τις αντίξοες συνθήκες που ενέσκηψαν όλα αυτά τα χρόνια. Απορροφήσαμε ως Αστικά ΚΤΕΛ όλους τους οικονομικούς κραδασμούς που προκάλεσαν οι αλλεπάλληλες οικονομικές και υγειονομικές κρίσεις, σεβόμενοι πρώτα από όλα την κοινωνία και το επιβατικό μας κοινό. Πλέον, με το μεταφορικό έργο να έχει μειωθεί εξ αιτίας του κορονοϊού, τις πληθωριστικές τάσεις να πιέζουν, το ενεργειακό κόστος να έχει εκτοξευθεί, κρίνεται όχι μόνο η βιωσιμότητα της ανάπτυξης, των νέων επενδύσεών μας προς όφελος του επιβατικού κοινού, αλλά και η ίδια η επιβίωση των ΚΤΕΛ πανελλαδικά».
«Πρόκειται ωστόσο για μία μικρή αύξηση που δεν επιλύει τα συσσωρευμένα προβλήματα, αλλά καλύπτει μακροπρόθεσμα ένα μέρος από τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των λειτουργικών εξόδων μας. Οι συζητήσεις με το υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα και την Υφυπουργό κα Χριστίνα Αλεξοπούλου ήταν εποικοδομητικές και σε αμοιβαίο κλίμα κατανόησης. Παραθέσαμε αναλυτικά παραδείγματα με το πλάνο κάλυψης του κόστους λειτουργίας μας (καύσιμα, ανταλλακτικά, συντήρηση, ασφάλιστρα, μισθοδοσίες προσωπικού, εισφορές κτλ) από το 2010 οπότε και παρέμεινε σταθερή η τιμολογιακή πολιτική μας μέχρι σήμερα, στο οποίο αποτυπώνονταν -βάσει υπολογισμών- ότι η αύξηση θα έπρεπε να ανέλθει στο 38%. Παρόλα αυτά καταλήξαμε και συμφωνήσαμε σε μία ήπια αύξηση, αντιλαμβανόμενοι πλήρως την καθημερινότητά του πολίτη» τόνισε.
Ο κ. Σακελλαρίου, καταλήγοντας ανέφερε ότι: «Δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να παρέχουμε αξιόπιστες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό, να διασφαλίζουμε ότι οι μετακινήσεις εκτελούνται σε υψηλά standards, ώστε το αστικό λεωφορείο να παραμείνει το πιο δημοφιλές μεταφορικό μέσο».