«Να μην έχουμε τα αεροπορικά Τέμπη» σημείωσε ο διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, κ. Χρήστος Τσίτουρας, κατά την κατάθεση του στην Εξεταστική επιτροπή για το έγκλημα των Τεμπών, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, ενώ προκάλεσε τον τραυματισμό δεκάδων άλλων.
Ο κ. Τσίτουρας κατέθεσε, καθώς διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, από το 1996 έως το 2005, τονίζοντας ότι: «Δύο συναισθήματα κυριάρχησαν μέσα μου, μετά την τραγωδία των Τεμπών. Το πρώτο όταν άκουσα ότι η ΕΡΓΟΣΕ ευθύνεται… Το δεύτερο είναι, και το έχω αναφέρει στους υπουργούς μου, δεκάδες φορές μέχρι και πρόσφατα, διότι δύο εβδομάδες τώρα, είχαμε έλεγχο από τον διεθνή οργανισμό πολιτικής αεροπορίας, από το Μόντρεαλ, υπό τον ΟΗΕ, για τα θέματα ασφαλείας στις αερομεταφορές».
«Η λέξη που χρησιμοποιώ πολλές φορές είναι προς Θεού να προχωρήσουμε γρήγορα σε κάποιους τομείς, να μην έχουμε τα αεροπορικά Τέμπη. Δυστυχώς…» σημείωσε.
Ουσιαστικά, προχώρησε στην επιβεβαίωση ότι υπάρχουν κενά ασφαλείας σε 14 αεροδρόμια της χώρας, που έχουν προκαλέσει την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Μάλιστα, η τελευταία παρέμβαση ήρθε μετά από έρευνα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) που ανακάλυψε 10 πολιτικά και 4 στρατιωτικά αεροδρόμια στην Ελλάδα που δεν διαθέτουν τις ευρωπαϊκές πιστοποιήσεις ασφαλείας, με αποτέλεσμα να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας. Ειδικότερα, η Κομισιόν στις 14 Ιουλίου αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας, αποστέλλοντας προειδοποιητική επιστολή για μη συμμόρφωση της χώρας με τους κανόνες της ΕΕ σχετικά με τη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων εποπτείας στον τομέα της ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας και την επαλήθευση της συμμόρφωσης των φορέων εκμετάλλευσης αερομεταφορών [κανονισμός (Ε.Ε.) 2018/1139 και κανονισμός (Ε.Ε.) 965/2012], καθώς και για μη συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ σχετικά με την πιστοποίηση των αεροδρομίων [κανονισμός (Ε.Ε.) 2018/1139 και κανονισμός (Ε.Ε.) 139/2014].