Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη Black Friday (Μαύρη Παρασκευή), που είναι η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου και έγινε γνωστή τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα με τις εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα.
Φέτος η Black Friday, η ημέρα που κάνει θραύση στην Αμερική, όπου οι εκπτώσεις «αγγίζουν» το 80%, θα πέσει 25 Νοεμβρίου 2022.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής όσοι επιθυμούν να ψωνίσουν συνωστίζονται στα καταστήματα από το πρωί για να καταφέρουν να αγοράσουν προϊόντα στα οποία ισχύουν ηχηρές εκπτώσεις.
Σχετικά με την Ελλάδα, οι επιχειρηματίες αναμένουν να τονωθεί έστω και λίγο η αγοραστική κίνηση τη συγκεκριμένη ημέρα, αν και οι εκπτώσεις στη χώρα δεν είναι τόσο υψηλές.
Αν και τα περασμένα έτη, υπήρχαν ενδιάμεσες εκπτώσεις το Νοέμβριο, ωστόσο φέτος δεν θα ισχύσει αυτό.
Υπενθυμίζεται τέλος, ότι τρεις μέρες μετά την Black Friday, δηλαδή τη Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου, ακολουθεί και η Cyber Monday που αφορά αποκλειστικά ηλεκτρονικές αγορές μέσω του διαδικτύου.
Ποιες είναι οι «παγίδες»
Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, συστήνει στο καταναλωτικό κοινό τα εξής:
- Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 25/11/2022.
- Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).
- Κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε περίοδο προσφορών οι οποίες ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι αφού ενδέχεται ο ισχυρισμός σχετικά με την διάρκεια της προσφοράς, να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
- Όταν οι προμηθευτές διαφημίζουν, πωλούν ή προμηθεύουν προϊόντα, οφείλουν να δίνουν στους καταναλωτές επαρκώς ακριβείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να αποφασίσουν για την αγορά ενός προϊόντος πλήρως ενημερωμένοι.
- Ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς (φυσικό ή ηλεκτρονικό εμπόριο) ο προμηθευτής πρέπει να παρέχει σαφείς, ακριβείς και κατανοητές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, προτού να προβεί ο καταναλωτής στη σχετική αγορά.