Κάτι λιγότερο από δύο μήνες μας χωρίζει φέτος από την Black Friday, η οποία φέτος πέφτει την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022. Το «έθιμο» της Black Friday έρχεται από τις ΗΠΑ όπου κατά την ημέρα εκείνη τα εμπορικά καταστήματα προχωρούν σε μεγάλες εκπτώσεις που φτάνουν μέχρι και το 80%. Στα μεγάλα εμπορικά κέντρα επικρατεί φρενίτιδα με τους καταναλωτές να τρέχουν στην κυριολεξία για να «αρπάξουν» τις μεγάλες προσφορές.
Αν και στη χώρα μας δεν παρατηρούνται τόσο μεγάλες εκπτώσεις, οι επιχειρηματίες των εμπορικών καταστημάτων, έχουν στραμμένο το βλέμμα στις 25 Νοεμβρίου, ελπίζοντας πως η «Μαύρη Παρασκευή» δεν θα είναι τόσο «μαύρη» και θα τονώσει λίγο την αγοραστική κίνηση. Να σημειωθεί ακόμα ότι φέτος, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια στη ελληνική αγορά, δεν θα προηγηθούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου.
Με την ακρίβεια που πλήττει τη χώρα και την «έκρηξη» του πληθωρισμού, όλοι απορούν για το πως τελικά θα κινηθεί η αγορά εκείνη την ημέρα.
Σε περίπτωση πάντως που οι καταναλωτές αποφασίσουν να κάνουν μία βόλτα στα μαγαζιά εκείνη την ημέρα, η «παράδοση» λέει πως θα πρέπει να οπλιστούν με υπομονή λόγω της μεγάλης κίνησης. Μένει λοιπόν κάτι λιγότερο από δύο μήνες για να δούμε αν αυτό θα ισχύσει και φέτος!
Υπενθυμίζουμε τέλος, ότι τρεις μέρες μετά την Black Friday, δηλαδή τη Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου, ακολουθεί και η Cyber Monday που αφορά αποκλειστικά ηλεκτρονικές αγορές μέσω του διαδικτύου.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, συστήνει στο καταναλωτικό κοινό τα εξής:
- Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 25/11/2022.
- Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).
- Κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε περίοδο προσφορών οι οποίες ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι αφού ενδέχεται ο ισχυρισμός σχετικά με την διάρκεια της προσφοράς, να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
- Όταν οι προμηθευτές διαφημίζουν, πωλούν ή προμηθεύουν προϊόντα, οφείλουν να δίνουν στους καταναλωτές επαρκώς ακριβείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να αποφασίσουν για την αγορά ενός προϊόντος πλήρως ενημερωμένοι.
- Ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς (φυσικό ή ηλεκτρονικό εμπόριο) ο προμηθευτής πρέπει να παρέχει σαφείς, ακριβείς και κατανοητές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, προτού να προβεί ο καταναλωτής στη σχετική αγορά.