Σύμφωνα μία Αμερικάνικη έρευνα υπολογίζεται ότι περίπου το 3% των Αμερικανών εργαζομένων εγκατέλειψαν τη δουλειά τους το Σεπτέμβριο του 2021. Αυτό είναι και το υψηλότερο ποσοστό εδώ και δύο δεκαετίες.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στα ποσοστά παραιτήσεων αφορούν τομείς όπως η αναψυχή και η φιλοξενία, όπου οι υπάλληλοι γραφείου είναι ολιγάριθμοι, η εξ αποστάσεως εργασία εν μέσω πανδημίας σπάνια αποτελεί επιλογή και οι μισθοί είναι χαμηλοί. Όσον αφορά στον τομέα της μεταποίησης, η αύξηση του ποσοστού παραιτήσεων είναι πολύ μεγαλύτερη στον κλάδο των μη διαρκών αγαθών, που παρέχει χαμηλότερες αμοιβές.
Η αδιαφορία των εργαζόμενων
Κατά την διάρκεια της πανδημίας, πολλοί από τους χαμηλόμισθους εργαζόμενους πρώτης γραμμής παραιτούνταν λόγω φόβου για τον κορονοϊό, ζητημάτων παιδικής φροντίδας ή άλλων δυσκολιών. Ωστόσο τους τελευταίους μήνες, οι περισσότεροι φαίνεται να έχουν παραιτηθεί επειδή βρίσκουν καλύτερες δουλειές αλλού. Αδιάφοροι διευθυντές και η αποτυχία τους να αναπτύξουν σχέσεις με εργαζόμενους από απόσταση βρίσκονται κυρίως πίσω από το κύμα φυγής.
Το κύμα της « Μεγάλης Παραίτησης » αποτελεί πάντως, σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, περισσότερο μια ιστορία έντονης ζήτησης για εργαζομένους, παρά μια επανεξέταση των όρων εργασίας μεταξύ των εργαζομένων υψηλότερου εισοδήματος. Πολλοί εργαζόμενοι φεύγουν επειδή δεν «βλέπουν» μια επιθυμητή επαγγελματική πορεία που να μη συνεπάγεται τελικά τουλάχιστον μια παραίτηση. Μόνον ένας στους τέσσερις υπαλλήλους αναφέρει ότι η εταιρεία του διευκολύνει την εύρεση ευκαιριών εργασίας που να ταιριάζουν με τα ενδιαφέροντά του, ενώ μόλις το 37% των προϊσταμένων ενθαρρύνουν τους άμεσα υφισταμένους τους να εξερευνήσουν άλλους ρόλους.
Συγκεκριμένα μεταξύ των ανθρώπων που έχουν βαρεθεί τη δουλειά τους, σχεδόν οι μισοί αναφέρουν ότι αυτό οφείλεται στην έλλειψη ευκαιριών ανέλιξης και όχι σε λόγους που αφορούν την αμοιβή. Το 60% των εργοδοτών αναφέρουν ότι δυσκολεύονται να διατηρήσουν προσωπικό, έναντι μόνο 15% που δήλωναν το ίδιο πέρυσι. Αντί να χορηγούν τεράστια μπόνους αντίτιμα μεταγραφών οι εταιρείες πρέπει να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο για τα υλικά που ήδη διαθέτουν.
Τα καινούργια εργασιακά εργαλεία
Ο αυξανόμενος κύκλος εργασιών ενίσχυσε την ανάπτυξη σε εταιρείες όπως οι Gloat, Hitch, Eightfold AI και Fuel50. Δεν είναι οι πρώτες που χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία για να διατηρούν στοιχεία για εργαζόμενους. Αυτές οι εταιρείες στοχεύουν στη διαχείριση όλων των πτυχών του ανθρώπινου δυναμικού, ενώ οι νέες εταιρείες στον χώρο επικεντρώνονται στην ατομική καριέρα, επιτρέποντας στους υπαλλήλους να ανεβάζουν το βιογραφικό τους, το προφίλ τους στο LinkedIn και άλλες πληροφορίες σχετικά με τις δεξιότητες και τις επιθυμίες τους. Το λογισμικό δημιουργεί αντιστοιχίες και, παρόλο που οι πελάτες σημειώνουν ότι δεν είναι όλες οι συζεύξεις επιτυχημένες, ο αλγόριθμος γίνεται εξυπνότερος με την πάροδο του χρόνου.
Η εταιρεία Seagate Technology προσπαθεί να ελέγξει τις παραιτήσεις υπαλλήλων καθώς μετατοπίζεται από την πώληση σκληρών δίσκων στην ενοικίαση αποθηκευτικού χώρου στο cloud. To προσωπικό που αποχωρεί συχνά παραπονιέται ότι δεν έβλεπε καμία προοπτική ατομικής ανέλιξης, οπότε τον Ιανουάριο η εταιρεία έθεσε την εταιρεία Gloat στη διάθεση των 14.000 υπαλλήλων της.
Ωστόσο, το χαμηλόμισθο προσωπικό πρώτης γραμμής παραμένει σε μεγάλο βαθμό αόρατο σε αυτά τα νεότευκτα οργανογράμματα, τα οποία απευθύνονται σε εργαζόμενους "λευκού κολάρου". Οι αντιστοιχήσεις είναι, επίσης, άχρηστες χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Οι εργαζόμενοι πρέπει να αποφασίσουν ότι θέλουν μια νέα δουλειά και το αφεντικό τους πρέπει να συμφωνήσει ότι ο υποψήφιος ταιριάζει στον ρόλο, αναφέρει ο Paddy Hull, αντιπρόεδρος ανθρώπινου δυναμικού της Unilever. Η βρετανική εταιρεία κατανοεί ότι οι προηγμένοι αλγόριθμοι δεν είναι πανάκεια για όσους έχουν βρεθεί σε μια κατάσταση αποτελμάτωσης, επομένως χρησιμοποιεί το σύστημα της Gloat περισσότερο για βραχυπρόθεσμα πρότζεκτ.
Με πληροφορίες από Capital.gr