Με επιστολή που απέστειλαν στο proson.gr οι 631 περίπου επιλαχόντες της προκήρυξης 1Γ/2022 του ΑΣΕΠ, για την κάλυψη 800 θέσεων στην ΑΑΔΕ, ζητούν να υπάρξει ρύθμιση και να διοριστούν και αυτοί στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η προκήρυξη 1Γ/2022 προέβλεπε την πλήρωση 822 θέσεων στην ΑΑΔΕ, μέσω γραπτού διαγωνισμού. Ωστόσο, ο γραπτός διαγωνισμός, που διεξήχθη τον Οκτώβριο του 2022, αποδείχθηκε «πανωλεθρία» για τους σχεδόν 11.500 υποψήφιους που διαγωνίστηκαν, αφού οι περισσότεροι «κόπηκαν» και 565 θέσεις από τις 800 έμειναν κενές.
Για να λύσει το ζήτημα το υπουργείο Εσωτερικών σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ, μείωσε τη βαθμολογική βάση του γραπτού διαγωνισμού από τις 55 στις 40 μονάδες ανά μάθημα και από τις 55 στις 50 μονάδες στη συνολική βαθμολογία.
Μετά την μείωση της βάσης, το ΑΣΕΠ κάλεσε τους νέους επιτυχόντες υποψήφιους που προέκυψαν να υποβάλλουν δικαιολογητικά και πρόσφατα δημοσίευσε τα οριστικά αποτελέσματα για την πλήρωση, πλέον, και των 822 θέσεων στην ΑΑΔΕ.
Ωστόσο, από τη μείωση της βάσης του διαγωνισμού προέκυψαν και νέοι επιτυχόντες που δεν διορίστηκαν τελικά στην ΑΑΔΕ. Οι 600 περίπου επιλαχόντες υποψήφιοι ΠΕ και οι 31 περίπου επιλαχόντες υποψήφιοι ΤΕ ζητούν τώρα να διοριστούν και αυτοί στην ΑΑΔΕ και στηρίζουν το αίτημα τους, βασιζόμενοι στο άρθρο 21 του Ν.5027/2023, με τον οποίο τροποποιήθηκε η βαθμολογία του διαγωνισμού.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν οι 631 περίπου επιλαχόντες στην επιστολή που απέστειλαν στο proson.gr, ο Ν. 4765/2021 ορίζει πως, ειδικώς για την ΑΑΔΕ, η κάλυψη κενών θέσεων δύναται να πραγματοποιείται από πίνακες επιλαχόντων προηγούμενου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και χωρίς νέα προκήρυξη, κατόπιν αιτήματος της ΑΑΔΕ.
Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής που απέστειλαν στο proson.gr, οι επιλαχόντες της προκήρυξης:
Η επιστολή
ΑΣΕΠ 1Γ/2022: Η ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΙ ΤΗΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΗΣ Α.Α.Δ.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
«Κατά κοινή ομολογία ο διαγωνισμός 1Γ/2022 για την πλήρωση 822 θέσεων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ήταν ο πιο δύσκολος στην ιστορία του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού. Η διαπίστωση αυτή προκύπτει από το εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό επιτυχίας των υποψηφίων που κλήθηκαν να εξεταστούν σε εξειδικευμένα μαθήματα, τα οποία τέθηκαν συγκεκριμένα για να δοκιμάσουν οι υποψήφιοι τις γνώσεις τους στα καθήκοντα ενός εφοριακού, τελωνειακού και δημοσιονομικού υπαλλήλου. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Από τους 5.940 υποψηφίους κατηγορίας ΠΕ, την βάση πέτυχαν μόλις 146 επιτυχόντες, ενώ από τους 2.665 υποψηφίους κατηγορίας ΤΕ που προσήλθαν και εξετάστηκαν, μόνο 38 κατόρθωσαν να υπερβούν τη βαθμολογική βάση. Ο διαγωνισμός αυτός πέραν του εξειδικευμένου χαρακτήρα του, έθετε και αυξημένα κριτήρια επιτυχίας σε σχέση με παλαιότερους αντίστοιχους του Α.Σ.Ε.Π. (αυξημένη βάση επιτυχίας (60%), βάση στα επιμέρους μαθήματα εξέτασης (55%) και αυξημένη αρνητική βαθμολογία για κάθε λανθασμένη απάντηση). Είχε στόχο λοιπόν να αναδείξει τους πλέον κατάλληλους υποψηφίους.
Ο εξαιρετικά μικρός αριθμός επιτυχόντων οδήγησε σε αναπροσαρμογή της βάσης επιτυχίας, νομοθετικά με το άρθρο 21 του Ν.5027/2023, προκειμένου να στελεχωθεί η πιο νευραλγική οικονομική υπηρεσία του Δημοσίου, η Α.Α.Δ.Ε., με άρτια καταρτισμένους επιστήμονες νομικών, οικονομικών και λογιστικών σπουδών με αξιόλογο ακαδημαϊκό υπόβαθρο και ανάλογη επαγγελματική εμπειρία.
Μάλιστα την 21/02/2023 ο Πρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π. κ. Παπαϊωάννου κατά τη διάρκεια της διαρκούς επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης αναφερόμενος στη συζήτηση αναφορικά με την αναπροσαρμογή της βάσης επιτυχίας άφησε να εννοηθεί ότι θα απορροφηθούν όλοι οι νέοι επιτυχόντες ΠΕ και ΤΕ και δεν θα υπάρξουν αδιόριστοι επιτυχόντες αυτών των κατηγοριών αφού με την υιοθέτηση του ήδη ψηφισμένου με νόμο σεναρίου, θα ικανοποιούνταν το 91.73% από τις 822 προκηρυχθείσες θέσεις !
Η πραγματικότητα διέψευσε τον κ. Παπαϊωάννου και τις δηλώσεις του καθώς ο αριθμός των νέων επιτυχόντων με τη νέα βάση ανήλθε στους 1.004 για την κατηγορία ΠΕ και 159 για την κατηγορία ΤΕ. Από αυτούς οι 600 περίπου επιλαχόντες υποψήφιοι ΠΕ και οι 31 περίπου επιλαχόντες υποψήφιοι ΤΕ παραμένουν εγκλωβισμένοι στην κυβερνητική απραξία και την πολιτική ευθυνοφοβία και κινδυνεύουν να πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων, τη στιγμή που η Α.Α.Δ.Ε. παραμένει υποστελεχωμένη με τις συνταξιοδοτήσεις των υπαλλήλων της ολοένα να αυξάνονται και να δημιουργείται σοβαρότατο πρόβλημα αποτελεσματκής λειτουργίας της Ανεξάρτητης Αρχής, με ότι αυτό συνεπάγεται για την πορεία των δημοσίων εσόδων και την αποτελεσματική πάταξη της φοροδιαφυγής.
Πράγματι, η διαδικασία της β’ φάσης των νέων επιτυχόντων ΠΕ και ΤΕ ολοκληρώθηκε την 16/10/2023 με την έκδοση των οριστικών πινάκων ΠΕ και το Υπουργείο Εσωτερικών, αλλά και σύσσωμη η Κυβέρνηση καλείται πλέον να πράξει τα δέοντα και να εκμεταλλευτεί τη δεξαμενή των επιτυχόντων ΠΕ και ΤΕ που προέκυψαν βάσει του άρθρου 21 του Ν.5027/2023 μέχρι εξαντλήσεώς της σε βάθος 3ετίας όπως ορίζει και ο Ν. 4765/2021 («Ειδικώς δε για την Α.Α.Δ.Ε. ορίζεται ότι, η κάλυψη κενών θέσεων της Αρχής δύναται να πραγματοποιείται από πίνακες επιλαχόντων προηγούμενου διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. και χωρίς νέα προκήρυξη, κατόπιν αιτήματος της Α.Α.Δ.Ε. για έγκριση στην υπ’ αρ. 33/2006 ΠΥΣ εντός 3 ετών από τη δημοσίευση των πινάκων διοριστέων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, υπό την προϋπόθεση ότι οι νέες προς κάλυψη θέσεις αφορούν όμοιους κλάδους – ειδικότητες και πρόσθετα προσόντα»)
Η Α.Α.Δ.Ε. έχει ως δεδηλωμένη αποστολή της, την διασφάλιση των δημοσίων εσόδων, ενισχύοντας την φορολογική συμμόρφωση και καταπολεμώντας φαινόμενα φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου, παρέχοντας παράλληλα υψηλής ποιότητας υπηρεσίες προς τους πολίτες και προς τις επιχειρήσεις. *Συνεπώς, καθίσταται απολύτως σαφές πως η αποτελεσματικότητά της συνδέεται αιτιωδώς με το επίπεδο επιστημονικής κατάρτισης και επαγγελματικής επάρκειας του ανθρώπινου δυναμικού που απαρτίζει την Αρχή, ανθρώπινο δυναμικό που κατ’ ελάχιστο απαιτείται να είναι εξειδικευμένο, με συναφή ανώτατη εκπαίδευση και φυσικά να έχει επιλεγεί με βάση συναφή και αντικειμενικά κριτήρια, όπως επιτάσσει η συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της αξιοκρατίας.* Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και το νέο νομοσχέδιο επιλογής διοικήσεων φορέων του Δημοσίου που τέθηκε την 12/10/2023 σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Εσωτερικών.
Δεν είναι δυνατόν το Υπουργείο να λειτουργεί με 2 μέτρα και 2 σταθμά, και συνεπώς καθίσταται μονόδρομος η ανάλογη ρύθμιση και για τους επιλαχόντες ΠΕ και ΤΕ, ως το πλέον κατάλληλο προσωπικό για την στελέχωση των υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε. Την ίδια στιγμή Αναφορές και Ερωτήσεις υπέρ της απορρόφησης όλων των επιλαχόντων ΠΕ και ΤΕ του 1Γ/2022 έχουν κατατεθεί και από την αντιπολίτευση, η οποία εκφράζει ξεκάθαρα τη θέση της, χωρίς ωστόσο να έχει απαντήσει το Υπουργείο Εσωτερικών εμμένοντας με αυτό τον τρόπο στην αδράνεια. Τη θέση της έχει εκφράσει και η ίδια η Α.Α.Δ.Ε μέσω του διοικητή της κ. Γεώργιο Πιτσιλή, ο οποίος για ευνόητους λόγους επιδιώκει την άμεση στελέχωση των κενών θέσεων της Α.Α.Δ.Ε από την έτοιμη δεξαμενή των επιτυχόντων ΠΕ και ΤΕ του 1Γ/2022, κάτι που καταδεικνύει την επιθυμία της υπηρεσίας να επανδρωθεί με καταρτισμένο προσωπικό που δοκιμάστηκε σε εξετάσεις, τα κριτήρια των οποίων όρισε η ίδια η Α.Α.Δ.Ε σε σύμπραξη με το Α.Σ.Ε.Π.
Η πλήρης και κατά προτεραιότητα απορρόφηση των επιτυχόντων ΠΕ και ΤΕ επιτάσσεται και από την απόλυτη προτεραιότητα που έχει τεθεί τόσο από την Υπουργό Εσωτερικών, κας. Νίκης Κεραμέως όσο και του Πρωθυπουργού , κ. Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με την πλήρωση των θέσεων απασχόλησης στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα και *συμπυκνώνεται στη θέση «ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση» (αυτολεξεί κατά την ομιλία της κας. Κεραμέως στη συζήτηση στη Βουλή επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης*, 7/7/2023. ΑΠΕ-ΜΠΕ/Vouli Tv).
Εν κατακλείδι, συνεπάγεται εκ των προαναφερθέντων, ότι υφίσταται η επιτακτική αλλά και η απολύτως τεκμηριωμένη και δίκαιη, ανάγκη για απορρόφηση όλων των επιτυχόντων υποψηφίων ΠΕ και ΤΕ του γραπτού διαγωνισμού 1Γ/2022, η οποία υπαγορεύεται από την απαίτηση των πολιτών για την ύπαρξη μιας αποτελεσματικότερης φορολογικής διοίκησης , η οποία θα λειτουργεί στην κατεύθυνση της βέλτιστης παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις όσο και της αποδοτικότερης εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος».
Επιτυχόντες-Επιλαχόντες 1Γ/2022