Breaking news

ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
A

«Ξεκρέμαστοι» έμειναν, όπως καταγγέλλουν με επιστολή τους στο Proson.gr, ορισμένοι υποψήφιοι, οι οποίοι ανέμεναν την προκήρυξη του ΑΣΕΠ για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και προετοιμαζόντουσαν για να διεκδικήσουν μία θέση Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας.

Οι υποψήφιοι, οι οποίοι υπογράφουν την επιστολή και προετοιμάζονται με προσωπικό διάβασμα και φροντιστήρια πλέον των δύο ετών, βασίστηκαν στις δηλώσεις του προέδρου του ΑΣΕΠ, Θάνου Παπαϊωάννου, σύμφωνα με τις οποίες, οι θέσεις των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας δεν θα περνούσαν από τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό που διεξήχθη τον Μάρτιο του 2023.

Πιο συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο του 2022 σε συνέντευξη του στα Παραπολιτικά 90,1, ο κ. Παπαϊωάννου δήλωσε: «Προσπαθώ να βάλω τα πράγματα σε μια τάξη ότι δεν είναι ο μεγαλύτερος διαγωνισμός στην ιστορία του ΑΣΕΠ. Είναι ένας μεγάλος διαγωνισμός. Εκτιμούμε ότι οι θέσεις θα είναι γύρω στις 4.000. Όταν λέει το υπουργείο ότι προγραμματίζονται 18.000 προσλήψεις σε αυτές υπάρχουν ένα σωρό προσλήψεις που δεν περνάνε μέσω ΑΣΕΠ αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, δικαστικοί, διπλωμάτες. Επίσης υπάρχουν πολλές θέσεις που δεν περνάνε μέσω του γραπτού διαγωνισμού εξ ορισμού δηλαδή οι εφοριακοί, οι τελωνειακοί, οι ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας, οι εκπαιδευτικοί άρα για αυτό τα νούμερα είναι μεν εντυπωσιακά αλλά όταν μιλάμε για τον γραπτό διαγωνισμό εκτιμώ ότι μιλάμε περίπου στις 4.000».

Όπως καταγγέλλουν οι υποψήφιοι, στηριζόμενοι στα λεγόμενα αυτά δεν δήλωσαν συμμετοχή στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και ανέμεναν την έκδοση της σχετικής προκήρυξης για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Ωστόσο, η ιστορία διέψευσε τις δηλώσεις του προέδρου του ΑΣΕΠ, αφού τελικά οι προσλήψεις των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ θα γίνουν αποκλειστικά μέσω του γραπτού διαγωνισμού και της «δεξαμενής» επιτυχόντων που αυτός έχει δημιουργήσει. Μάλιστα, η προθεσμία συμμετοχής για τις θέσεις αυτές, που μπορούν να διεκδικήσουν μόνο επιτυχόντες του διαγωνισμού, λήγει σήμερα το μεσημέρι!

Οι υπογράφοντες ζητούν στην επιστολή τους να εξεταστεί το ζήτημα τους, ώστε να μπορέσουν και αυτοί να διεκδικήσουν τώρα ή στο μέλλον μία θέση Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας. Ένα ζήτημα που θέτουν ακόμα είναι το ηλικιακό όριο, το οποίο ορίζεται στα 30 έτη και καθιστά, σε κάποιους, απαγορευτική τη συμμετοχή τους στον επόμενο πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό. 

Ως εκ τούτου, ζητούν είτε να ματαιωθεί η εν λόγω προκήρυξη για την ΥΠΑ, είτε να προκηρυχθεί άμεσα νέος διαγωνισμός, είτε να εξεταστούν τα ηλικιακά όρια που θα ζητούνται στην επόμενη προκήρυξη. 

Να σημειωθεί, τέλος, ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είναι ιδιαίτερα εξειδικευμένο προσωπικό υψηλών προσόντων που επιλέγονται μετά από αυστηρές εξετάσεις ως προς τις γνώσεις, την αντίληψη του χώρου, την ευφυΐα, την ψυχραιμία, την ικανότητα διεκπεραίωσης πολλαπλών νοητικών εργασιών συγχρόνως, τη μνήμη, την ψυχραιμία υπό πιεστικές συνθήκες, την παρατηρητικότητα, τη σωστή άρθρωση του λόγου (στα Αγγλικά κυρίως αλλά και στα Ελληνικά) και την προσήλωση στη λεπτομέρεια. Αξίζει ακόμα να σημειωθεί ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εξετάζονται σε τακτές και αυστηρά καθορισμένες περιόδους ως προς τη σωματική και ψυχική υγεία τους και επαναξιολογούνται τακτικά ως προς τις δεξιότητες και γνώσεις τους σύμφωνα με τους ισχύοντες Διεθνείς Κανονισμούς.

Ακολουθεί η επιστολή

ΘΕΜΑ: Διαμαρτυρία κατά του πανελλήνιου διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2Γ/2022 ως προϋπόθεση για την συμμετοχή Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ 1ΓΒ/2023

Αγαπητές/οι κυρίες/κύριοι,

Το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) σύμφωνα με τον ιδρυτικό του νόμο λειτουργεί ως ανεξάρτητη αρχή και ως αποκλειστική αρμοδιότητα έχει την εφαρμογή των νόμων και των κανονισμών που διέπουν την επιλογή διοριστέων στις δημόσιες υπηρεσίες, στους ΟΤΑ και στα νομικά πρόσωπα της παρ.1 του άρθρου 14 του ν.2190/1994, όπως ισχύει.

Ειδικότερα, ο ΑΣΕΠ για την πρόσληψη στον κλάδο ΠΕ2 ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΕΚ) της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανέκαθεν και στις προκηρύξεις 1Γ/2015, 1Γ/2007, 2Γ/2001 απαιτούσε ως Α’ στάδιο του γραπτού διαγωνισμού την εξέταση σε «Λεκτικές δεξιότητες και κατανόηση κειμένου». Συνεχίζοντας, με την προκήρυξη ΑΣΕΠ 1ΓΒ/2023 – ΦΕΚ Τεύχος Α.Σ.Ε.Π. 24/09.08.2023 στην Α’ Κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ΠΕ2 - ΕΕΚ αναφέρεται σε επιτυχoύσες/όντες του Α’ σταδίου του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού (2Γ/2022 Πρόσκληση/Προκήρυξη), ο διαγωνισμός 2Γ/2022 περιλάμβανε «Τεστ γενικών γνώσεων» και «Δοκιμασία Δεξιοτήτων – Αποτελεσματικότητα στην εργασία» και δεν ανέφερε στο ΦΕΚ 2Γ/2022 21 Νοεμβρίου 2022 ότι αποτελεί προϋπόθεση ούτε αντικαθιστά το Α’ στάδιο για την πρόσληψη στον κλάδο ΠΕ2 ΕΕΚ της ΥΠΑ.

Μετά το συνταρακτικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023, αλλά και έπειτα από συνεχείς επιστολές των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας περί υποστελέχωσης στους πύργους ελέγχου αεροδρομίων, καθίσταται σαφές ότι απαιτείται να διενεργηθεί άμεσα διαγωνισμός για την πρόσληψη ΕΕΚ πράγμα που υλοποιήθηκε. Όμως είναι επιτακτική η ανάγκη για ανθρώπους ικανούς για μια τέτοια θέση ευθύνης οι οποίοι προετοιμάζονται μόνο γι’ αυτή την θέση και όχι για θέσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα όπως προκήρυσσε ο γραπτός πανελλήνιος διαγωνισμός 2Γ/2022.

Προς επίρρωση των παραπάνω, ο Πρόεδρος του ΑΣΕΠ Παπαϊωάννου Αθανάσιος στα Παραπολιτικά 90,1 στις 23.11.2022, αναρτητέα στο διαδίκτυο, με την δήλωση του «Εκτιμούμε ότι οι θέσεις θα είναι γύρω στις 4.000. Όταν λέει το υπουργείο ότι προγραμματίζονται 18.000 προσλήψεις σε αυτές υπάρχουν ένα σωρό προσλήψεις που δεν περνάνε μέσω ΑΣΕΠ αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, δικαστικοί, διπλωμάτες. Επίσης υπάρχουν πολλές θέσεις που δεν περνάνε μέσω του γραπτού διαγωνισμού εξ ορισμού δηλαδή οι εφοριακοί, οι τελωνειακοί, οι ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας, οι εκπαιδευτικοί άρα για αυτό τα νούμερα είναι μεν εντυπωσιακά αλλά όταν μιλάμε για τον γραπτό διαγωνισμό εκτιμώ ότι μιλάμε περίπου στις 4.000» οδήγησε πολλούς υποψηφίους που είχαν ως μόνο στόχο το να γίνουν ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να μην δηλώσουν συμμετοχή στον πανελλήνιο διαγωνισμό 2Γ/2022 και να αναμένουν ξεχωριστό διαγωνισμό της ΥΠΑ. Τέλος, ο πανελλήνιος διαγωνισμός 2Γ/2022 με παραδοχή του Προέδρου του ΑΣΕΠ «είχε τεράστιες οργανωτικές δυσκολίες και προκλήσεις» με χαρακτηριστικό παράδειγμα σε 17 ερωτήματα του μαθήματος «Δοκιμασία Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας» να θεωρείται ορθή οποιαδήποτε επιλογή σε αυτά, λόγω της απόκλισης στην ευκρίνεια κατά τη φωτοτύπηση των ερωτηματολογίων, ενώ η διαφορετική ώρα έναρξης σε εξεταστική κέντρα είχε ως αποτέλεσμα πολλοί συμμετέχοντες (ακόμη και επιτυχόντες) να κινηθούν δικαστικώς εναντίον της διεξαγωγής του διαγωνισμού 2Γ/2022.

Συνεχίζοντας, με το άρθρο 103 – Νόμος 5039/2023 – Προσόντα διορισμού και ηλικιακό όριο ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας – Τροποποίηση περ. α’ και ε’ παρ. 2 άρθρου 14 και παρ. 3 άρθρου 52 π.δ. 85/2018 το ηλικιακό όριο για τους ΕΕΚ αναπροσαρμόστηκε στα τριάντα (30) έτη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα κάποιος που είναι γεννηθείς το 1993, το 2023 30 ετών, εάν δεν δήλωσε στον 2Γ/2022 λόγω παραπλάνησης δε θα καταφέρει ποτέ στην ζωή του να διαγωνισθεί για να γίνει ΕΕΚ, όσο και αν το θέλει, αφού στην 1Γ/2015 δεν είχε το προαπαιτούμενο πτυχίο ΠΕ (σε περίπτωση σχολής 5-ετούς φοίτησης) και η 1ΓΒ/2023 αφορά επιτυχόντες του πανελλήνιου διαγωνισμού 2Γ/2022 ο οποίος δεν αποτελούσε προϋπόθεση για την πρόσληψη στην ΥΠΑ σε παλαιότερους διαγωνισμούς.

Κατόπιν τούτων, και επειδή ο χρόνος είναι εναντίον της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί, αφού η προκήρυξη 1ΓΒ/2023 της ΥΠΑ λήγει στις 12/09/2023 με ελάχιστη συμμετοχή 300 ατόμων για 142 θέσεις περίπου - έναντι 3500 αιτήσεων της τελευταίας 1Γ/2015 για 32 θέσεις ΕΕΚ ΠΕ2, παρακαλούμε όπως μεριμνήσετε για την ματαίωση - τροποποίηση του διαγωνισμού 1ΓΒ/2022 ο οποίος δεν έχει αυξημένη ζήτηση για θέσεις υψηλής ευθύνης όπως η ΠΕ2-ΕΕΚ, ή εάν αυτό δεν καταστεί εφικτό για την άμεση προκήρυξη νέου διαγωνισμού εντός του 2023 με τον τρόπο που διεξαγόταν οι έως τώρα προκηρύξεις της ΥΠΑ (Λεκτικές Δεξιότητες για Α’ φάση). Εν κατακλείδι, παρακαλούμε όπως εξετάσετε και την πιθανή τροποποίηση του νόμου 5039/2023 με σκοπό την αύξηση του ηλικιακού ορίου για την πρόσληψη ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όσους δεν δήλωσαν στον 2Γ/2022 φέτος να εξεταστούν για θέσεις στην ΥΠΑ σε μελλοντικό διαγωνισμό.

Αναμένουμε τις άμεσες ενέργειές σας και σας δηλώνουμε ότι επιφυλασσόμαστε ρητά παντός νόμιμου δικαιώματός μας και θα προβούμε σε κάθε νόμιμη ενέργεια προς προάσπιση αυτού.

Με εκτίμηση και εκ μέρος όλων όσοι δεν δηλώσανε στην 2Γ/2022 χωρίς να γνωρίζουν πως αποτελεί προαπαιτούμενο για την ΥΠΑ 1ΓΒ/2023.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις