Οι εργαζόμενοι είναι βέβαιο ότι θα έχουν διαφωνίες από καιρό σε καιρό. Είτε πρόκειται για μια παρεξήγηση σχετικά με το ποιος έκανε τι, μια σύγκρουση ιδεών ή ένα κουβάρι προσωπικών σχέσεων, η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη σε κάθε χώρο εργασίας. Αλλά ο τρόπος με τον οποίο χειρίζεστε αυτές τις συγκρούσεις μπορεί να κάνει τη διαφορά στην επιτυχία της εταιρείας σας. Υπάρχουν διάφορες στρατηγικές επικοινωνίας που μπορούν να κατακτήσουν οι εργοδότες, οι διευθυντές, οι διευθυντές ανθρώπινου δυναμικού και οι εργαζόμενοι για να επιλύσουν με επιτυχία τις συγκρούσεις στο χώρο εργασίας.
Συμβουλές επικοινωνίας για επίλυση συγκρούσεων στον χώρο εργασίας
Ακολουθούν πέντε τρόποι για να επιλύσετε τις συγκρούσεις στο χώρο εργασίας — και να βελτιώσετε τις σχέσεις των εργαζομένων — μέσω καλύτερης επικοινωνίας.
1. Αντιμετωπίστε τα ζητήματα άμεσα και ανοιχτά
Όταν προκύψει μια σύγκρουση μεταξύ των μελών της ομάδας σας, θα πρέπει να ληφθούν γρήγορα μέτρα για την επίλυσή της. Αντί να αγνοείτε ή να αποφεύγετε τη σύγκρουση, αποδεχτείτε τη και εργαστείτε για να την αντιμετωπίσετε αμέσως.
«Το να μην αντιμετωπίσουμε τη σύγκρουση παρά αργότερα θα επιτρέψει στις δυσαρέσκειες να σιγοβράσουν», είπε ο Nick Kamboj, Διευθύνων Σύμβουλος της Aston & James LLC στο Business News Daily. Είναι απαραίτητο να αντιμετωπιστεί το ζήτημα άμεσα και με διαφάνεια.
Η Erin Wortham, πρώην διευθύντρια ταλέντων στο Headspring, συμφώνησε ότι η γρήγορη επίλυση διατηρεί την αίσθηση της αρμονίας στο χώρο εργασίας και συμβούλεψε τους ηγέτες να ενθαρρύνουν τον ανοιχτό διάλογο κατά τη διάρκεια αυτών των συζητήσεων. Ομοίως, στο βιβλίο τους The Essential Workplace Conflict Handbook (Career Press, 2015), οι συγγραφείς Cornelia Gamlem και Barbara Mitchell είπαν ότι το να φτάσουμε στην πηγή ενός προβλήματος περιλαμβάνει ειλικρινείς συνομιλίες και λίγη αστυνομική δουλειά.
«Λάβετε καλές πληροφορίες διαφοροποιώντας τους τύπους των ερωτήσεων που κάνετε, όπως ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, ερωτήσεις κλειστού τύπου, ερωτήσεις που βασίζονται σε γεγονότα ή ερωτήσεις που βασίζονται σε απόψεις», είπε ο Gamlem.
2. Θέστε ξεκάθαρες προσδοκίες
Η διαχείριση των προσδοκιών - τόσο όσον αφορά το τι περιμένετε από τους άλλους όσο και τι περιμένουν από εσάς - είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορεί να κάνει μια ομάδα για να διευκολύνει την καλύτερη επικοινωνία. Οτιδήποτε εσείς ή οι συνάδελφοί σας χρειάζεστε ο ένας από τον άλλο θα πρέπει να ορίζεται και να εκφράζεται με σαφήνεια.
Η Miki Feldman Simon, εκτελεστικός προπονητής και ιδρυτής της IAmBackatWork, είπε ότι είχε θέσει προσδοκίες στην εταιρεία της από την αρχή.
«Κάποτε δούλεψα με μια εταιρεία όπου οι άνθρωποι συχνά διακόπτουν [ο ένας τον άλλον]», είπε. «Έθεσα μια αρχή όπου η [διακοπή] δεν ήταν αποδεκτή. Η συνεχής εφαρμογή αυτής της αρχής άλλαξε τις συνήθειες επικοινωνίας στην εταιρεία μου, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους να εκφράσουν τη γνώμη τους.»
Η γνώση του τι αναμένεται από αυτούς μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να αισθάνονται πιο άνετα, αποτρέποντας έτσι την ένταση που προκαλεί συγκρούσεις.
«Αν οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν τι περιμένει ο οργανισμός, ο μάνατζέρ τους ή οι συμπαίκτες τους, μπορεί να προκύψει σύγχυση και σύγκρουση», είπε ο Μίτσελ. «Κάντε τις προσδοκίες σας νωρίς, ξεκινώντας από τη συνέντευξη για δουλειά και ξανά κατά τις πρώτες ημέρες της απασχόλησης».
3. Δημιουργήστε δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης
Μπορεί να ακούσετε τι λένε οι συνάδελφοί σας, αλλά τους ακούτε; Το μυαλό των ανθρώπων περιπλανιέται όταν μιλούν οι άλλοι, ειδικά σε ομαδικά περιβάλλοντα, και δεν απορροφούν πραγματικά αυτά που λέγονται. Ακόμη και στις ψηφιακές επικοινωνίες, είναι εύκολο να διαβαστεί και να ξεχάσει αμέσως ένα μήνυμα. Ο Γκάμλεμ τόνισε τη σημασία της δημιουργίας μιας κουλτούρας όπου οι άνθρωποι ακούνε ο ένας τον άλλον.
«Η ακρόαση είναι μια τόσο υποτιμημένη δεξιότητα και μπορεί να έχει πραγματικό αντίκτυπο στο πόσο συχνά προκύπτουν συγκρούσεις και πώς μπορούν να αποφευχθούν», είπε.
Επιπλέον, με την εφαρμογή καλών δεξιοτήτων ακρόασης, η σύγκρουση μπορεί να είναι χρήσιμη.
«Οι διαφορετικές απόψεις και ιδέες μπορούν να οδηγήσουν σε μεγάλες καινοτομίες», δήλωσε η Lindsay Anvik, Διευθύνων Σύμβουλος της See Endless. «Παρατηρήστε τη σταθερή στάση του να είστε ανοιχτοί σε κάποιον του οποίου οι απόψεις διαφέρουν από τις δικές σας. Αυτό σας επιτρέπει να δείτε τα πράγματα από ένα νέο φως και να αποφασίσετε πότε θα βάλετε το ρόπαλο για την ιδέα σας."
4. Χρησιμοποιήστε ουδέτερους όρους και ανοιχτή γλώσσα του σώματος
Όταν εμπλέκεστε σε μια σύγκρουση, είναι φυσικό να θέλετε να είστε κλειστοί - αλλά αυτό εμποδίζει μόνο την πιθανότητα επίλυσης. Δώστε στον εαυτό σας (ή σε αυτούς που βρίσκονται σε σύγκρουση) χρόνο να ηρεμήσετε πρώτα. Όταν διαχειρίζεστε τη σύγκρουση, μιλήστε με ήρεμο, ευχάριστο τρόπο.
Χρησιμοποιήστε ουδέτερη γλώσσα και διαχωρίστε το άλλο άτομο από το πρόβλημα. Είναι καλύτερα να μιλάτε στη γλώσσα «εγώ» αντί στη γλώσσα «εσείς» για να αποφύγετε να αισθανθεί επίθεση στο άλλο άτομο. Για παράδειγμα, το να πείτε «αισθάνομαι υποτιμημένος στη θέση μου» θα είναι πιο αποτελεσματικό από το να λέτε «Δεν εκτιμάτε τη δουλειά μου». Η χρήση της γλώσσας «εσείς» κάνει το άλλο άτομο να αμυνθεί, κάτι που δεν αποτελεί καλό οιωνό για επίλυση συγκρούσεων.
Εκτός από την προσεκτική επιλογή των λέξεων σας, μην υποτιμάτε τη δύναμη της γλώσσας του σώματος και του τόνου. Συχνά, δεν είναι αυτό που λέγεται που ωθεί περαιτέρω τη σύγκρουση αλλά το πώς το λέει κάποιος. Χρησιμοποιήστε ανοιχτή γλώσσα του σώματος για να δηλώσετε την προθυμία σας να επιλύσετε τη σύγκρουση και να καταλήξετε σε συμφωνία. Οι άνθρωποι τείνουν να μιμούνται τους γύρω τους, επομένως αυτό μπορεί να βοηθήσει να προκαλέσουν μια ήρεμη, ανοιχτή συμπεριφορά από οποιονδήποτε άλλον στη σύγκρουση.
5. Αναγνωρίστε και σεβαστείτε τις προσωπικές διαφορές
Οι αντίθετες απόψεις, συμπεριφορές και στυλ εργασίας μπορεί να προκαλέσουν πολλά επιχειρήματα και παρεξηγήσεις μεταξύ των συναδέλφων, είπε ο Wortham. Εάν η σύγκρουση προσωπικοτήτων είναι η βασική αιτία πολλών προβλημάτων της ομάδας σας, εργαστείτε για να έχετε μεγαλύτερη επίγνωση των διαφορών στον τρόπο με τον οποίο βλέπετε μια κατάσταση.
«Είτε ήταν ο τρόπος διεξαγωγής μιας συνάντησης, ο τρόπος ανάπτυξης μιας στρατηγικής ή ο τρόπος με τον οποίο συμμετείχαν τα ενδιαφερόμενα μέρη, είναι σημαντικό να θυμάστε να επιλύσετε τις συγκρούσεις όταν προκύψουν, αναγνωρίζοντας ότι άλλοι άνθρωποι μπορούν να ερμηνεύσουν το ίδιο γεγονός με διαφορετικούς τρόπους. «Το να γνωρίζετε πώς προτιμάτε να επικοινωνείτε και να αναγνωρίζετε τα στυλ επικοινωνίας των άλλων μπορεί να σας βοηθήσει να χτίσετε τις γέφυρες κατανόησης».
«Ο καθένας από εμάς βλέπει και βιώνει τον κόσμο διαφορετικά χρησιμοποιώντας τις δικές του εμπειρίες, αξίες, ατομική διαφορετικότητα και πολιτισμό», είπε ο Μίτσελ. «Ο καθένας μας ερμηνεύει αυτά που έχουμε ακούσει ή δει, του δίνουμε νόημα και βγάζουμε συμπεράσματα με βάση τις εμπειρίες μας. Η αναγνώριση ότι υπάρχουν διαφορές διευκολύνει την έναρξη συζητήσεων που βοηθούν στην επίλυση των συγκρούσεων στο χώρο εργασίας».