Πολλές είναι οι τακτικές που μπορεί να εφαρμόσει κάθε νέος υποψήφιος εργαζόμενος στην αγορά εργασίας, προκειμένου να εντυπωσιάσει έναν υποψήφιο εργοδότη κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης για δουλειά.
Αρχικά μπορείτε να μοιραστείτε με τον συνεντευξιαστή, τι σας ενθουσιάζει σε αυτή τη θέση. Συγκεκριμένα, αυτό δείχνει ότι είστε ένα παθιασμένο άτομο που ενδιαφέρεται πραγματικά για την ευκαιρία που πρόκειται να του δοθεί. Παράλληλα, μία καλή κίνηση θα ήταν να ρωτήσετε ποιο πρόβλημα μπορείτε να τους λύσετε την πρώτη μέρα, προκειμένου να αρχίσετε να προετοιμάζεστε για επιτυχία εάν σας προσλάβουν. Έπειτα μπορείτε να κουνήσετε καταφατικά το κεφάλι και να χαμογελάσετε, παράλληλα με τον συνομιλητή, ενώ ο ίδιος μιλάει για να δείξετε ότι είστε σίγουροι και ικανοί.
Στο μεταξύ, υπάρχουν μερικές φράσεις τις οποίες πραγματικά θα θέλατε να αποφύγετε, καθώς θα μπορούσαν να βγάλουν τελείως εκτός τον συνεντευξιαστή σας και να τον αποθαρρύνουν από το να σας προσλάβει για τη θέση που διεκδικείται. Οι συγκεκριμένες φράσεις μπορούν να θεωρηθούν «σημαντικά red flags», αναφέρει ο Nolan Church, πρώην υπεύθυνος προσλήψεων στην Google και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας δεδομένων μισθών FairComp.
Παρακάτω ακολουθούν όλα όσα συμβουλεύει o Church, τους υποψήφιους εργαζόμενους να αποφύγουν να πουν σε μία συνέντευξη για δουλειά.
«Δουλεύω πολύ σκληρά!» ή «Είμαι τελειομανής!»
Αρχικά, όταν ένας συνεντευξιαστής ρωτήσει τι μπορείτε να βελτιώσετε, μην χρησιμοποιείτε φράσεις που σας κάνουν να ακούγεστε σαν να νομίζετε ότι δεν έχετε τίποτα να μάθετε. Αυτές μπορεί να είναι φράσεις όπως, «Δουλεύω πολύ σκληρά!» ή «Είμαι τελειομανής!», αναφέρει ο Church.
Συγκεκριμένα, τονίζει ότι ακούγονται περισσότερο σαν ελαττώματα χαρακτήρα όταν, ενώ στην πραγματικότητα, χρησιμοποιούνται σαν κομπλιμέντα.
Όταν ειπωθεί κάτι σαν τα παραπάνω, η εντύπωση που δημιουργείται είναι ότι, πιθανότατα κάπου υστερείτε ή ότι δεν είστε τόσο αυθεντικός. Ειδικότερα, θα νομίζουν ότι, πιθανότατα, δεν είστε ειλικρινείς για το ποιος είστε ως άτομο είτε πιστεύετε ειλικρινά ότι δεν μπορείτε να γίνετε καλύτεροι ως εργαζόμενοι.
Θυμηθείτε, «Δεν σας προσλαμβάνουν για να είστε τέλειοι», αναφέρει ο ίδιος. «Σας προσλαμβάνουν για να αναπτυχθείτε μαζί τους». Αντί για αυτές τις κενές φράσεις, ο Church συνιστά να δώσετε ένα παράδειγμα ενός λάθους που κάνατε σε μία προηγούμενη εργασιακή σας εμπειρία, τι μάθατε από αυτό και πώς βελτιωθήκατε στο μέλλον.
«Οτιδήποτε μεταφέρει κατηγορία» είναι μεγάλο «πλην»
Μην αναφερθείτε σε τίποτα αρνητικό για άτομα με τα οποία έχετε συνεργαστεί στο παρελθόν!
Είτε πρόκειται για πρώην συνάδελφο, διευθυντή ή εταιρεία, «οτιδήποτε μεταφέρει την ευθύνη από εσάς σε κάποιον άλλο» ακούγεται αρνητικό, αναφέρει ο Church.
«Οι άνθρωποι με τους οποίους θέλετε να συνεργαστείτε αναλαμβάνουν την πλήρη ευθύνη» για ό,τι έχουν κάνει στο παρελθόν, αναφέρει, ακόμα κι αν εσείς έχετε πράξει λανθασμένα. «Η ανάληψη ευθύνης δείχνει ότι είστε αρκετά ταπεινοί για να παραδεχτείτε ότι δεν είστε τέλειοι και ότι είστε πρόθυμοι να μάθετε από τα λάθη σας και να γίνετε ολοένα και καλύτεροι».
Ακόμη, «Θέλετε να συνεργαστείτε με ανθρώπους που έχουν την αυτογνωσία να γνωρίζουν πότε έκαναν λάθος και να ενημερώσουν τα δικά τους νοητικά μοντέλα για να το διορθώσουν», προσθέτει ο ίδιος.
«Δεν γνωρίζω!»
Τέλος, καλό θα ήταν να αποφύγετε να απαντήσετε σε ερωτήσεις με «Δεν ξέρω!».
Όταν ακούγεται αυτό, ο Church σκέφτεται: «Εντάξει, άρα, τελείωσε η συζήτηση; Δεν θα λύσετε τα προβλήματα που πιθανόν έχουν δημιουργηθεί;» προσθέτει.
Ειδικά όσον αφορά τους νέους που μόλις ξεκινούν τη σταδιοδρομία τους, είναι πιθανό να μην έχουν πολλές εμπειρίες ή στιγμές, προκειμένου να αντλήσουν και να δώσουν συγκεκριμένα παραδείγματα για το τι έχουν καταφέρει. Στο πλαίσιο αυτών των σεναρίων, «Είναι εντάξει να λες, «Δεν ξέρω, αλλά το θέμα είναι το πώς θα λύσω το ζήτημα», αναφέρει.
Έτσι προτείνει να δώσετε μερικά παραδείγματα για το πώς θα αντιμετωπίζατε το πρόβλημα υποθετικά για να δείξετε ότι θα ήσασταν προνοητικοί για να προχωρήσετε.
Τελικά, αν αναλάβετε τη δουλειά για την οποία δίνετε συνέντευξη, «Σας πληρώνουν για να λύσετε αυτό το πρόβλημα. Για αυτό, αυτό είναι κάτι που και στη συνέντευξη, θα πρέπει να αποδείξετε ότι μπορείτε να το κάνετε αυτό».
Με πληροφορίες από Gili Malinsky, Cnbc.com.