Breaking news

kakokairia_Credit_Thanasis Kamvysis_SOOC
A

Μία σειρά καταγγελιών κατατέθηκαν στην ΓΣΕΕ από τους εργαζόμενους προς τους εργοδότες τους, οι οποίοι τους εξανάγκασαν να εργαστούν τις ημέρες που κηρύχθηκαν αργίες την Τρίτη 25 και τη Τετάρτη 26 Ιανουαρίου εξαιτίας της κακοκαιρίας «Ελπίς».

Σύμφωνα με τις καταγγελίες άλλοι έδωσαν υποχρεωτικά ρεπό στους εργαζόμενους του, ενώ μερικοί ήταν εκείνοι που τους εξανάγκασαν να πάνε στις δουλειές τους, με το χαρακτηριστικό παράδειγμα του εργοδότη ο οποίος ζήτησε από τον εργαζόμενο του, τα 2.000 ευρώ που θα πάρει ως αποζημίωση λόγω του ότι εγκλωβίστηκε στην Αττική Οδό.

Πολλές από τις καταγγελίες αφορούν επιχειρήσεις, οι οποίες κάλεσαν κανονικά το προσωπικό τους για εργασία τις ημέρες αργίας που απαγορευόταν να λειτουργήσουν λόγω της κακοκαιρίας. Μερικές από τις καταγγελίες έχουν να κάνουν με διανομείς φαγητού, οι οποίοι εξαναγκάστηκαν σε παραδόσεις κατ' οίκον. Ενώ άλλες έχουν να κάνουν με εργαζόμενους που απασχολούνται σε επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ και λοιπές επιχειρήσεις, οι οποίοι και υφίστανται σημαντικές διακρίσεις σε σχέση με άλλους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα.

Μερικές από τις καταγγελίες 

1) H WOLT εντελώς παράνομα και καταχρηστικά προχώρησε στην απόλυση συνδικαλιστή εργαζόμενου επειδή κάλεσε τους συναδέλφους του να μην κάνουν διανομές λόγω των αντίξοων καιρικών συνθηκών.

  • Μάλιστα η ΓΣΕΕ στην ανακοίνωση της αναφέρει πως, «ο Αντιπρόεδρος του Σωματείου Επισιτισμού και Τουρισμού Ηρακλείου, ο οποίος και απολύθηκε, έπραξε το αυτονόητο. Λειτούργησε σύμφωνα με το νόμο αφού είχε εκδοθεί σχετικό ΦΕΚ για καθεστώς αργίας στο χώρο των διανομέων». Η ΓΣΕΕ  απαίτησε από την εταιρεία WOLT να πάρει πίσω εδώ και τώρα την απόλυση του εργαζομένου αλλιώς θα βρει απέναντι της σύσσωμο το συνδικαλιστικό κίνημα. Επιπλέον κάλεσε το αρμόδιο υπουργείο και την Επιθεώρηση Εργασίας να παρέμβουν άμεσα όπως και να επιβάλουν τις προβλεπόμενες κυρώσεις.

2) Σε μία σοβαρή καταγγελία προχώρησε χτες το Σωματείο Εργαζομένων στην Lidl Hellas, για τους εργαζόμενους που δεν μπόρεσαν να προσέλθουν στην εργασία τους λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων που έφερε η κακοκαιρία. Συγκεκριμένα, το Σωματείο Εργαζομένων αναφέρει ότι έλαβε πολλές καταγγελίες από εργαζόμενους της γνωστής αλυσίδας super market, στις οποίες η εργοδοσία τους ενημέρωνε πως όσοι δεν κατάφεραν να προσέλθουν στην εργασία τους λόγω των καιρικών συνθηκών θα τους βάλει ρεπό ή άδεια άνευ αποδοχών.

  • Το Σωματείο Εργαζομένων στην Lidl Hellas τονίζει πως η νομοθεσία για τους εργαζόμενους που, «δεν κατάφεραν να προσέλθουν στην εργασία τους όχι λόγω δικής τους υπαιτιότητας αλλά εξαιτίας σπουδαίου λόγου που οφείλεται σε αδυναμία μετακίνησης τους λόγω της χιονόπτωσης», είναι ξεκάθαρη και δεν χωράει καμία παρερμηνεία.

3) Υπάλληλος που είχε εγκλωβιστεί στην Αττική οδό κατήγγειλε τον εργοδότη του, ο οποίος προσπάθησε να πάρει την αποζημίωση των 2.000 €. Ο εργαζόμενος εγκλωβίστηκε από τη χιονόπτωση στην Αττική Οδό το πρωί της Δευτέρας. Συγκεκριμένα έμεινε εκεί για περισσότερες από 30 ώρες χωρίς φαγητό και κατάφερε να βγει το μεσημέρι της Τρίτης. Σύμφωνα με τον εργαζόμενο, μετά την ανακοίνωση της αποζημίωσης από την Αττική Οδό, ο εργοδότης του τον ενημέρωσε ότι ο ίδιος θα πάρει το χρηματικό ποσό, καθώς το όχημα ανήκε σε εκείνον και όχι στον εργαζόμενο.

  • Το εν λόγω ζήτημα έρχεται να προστεθεί στο γεγονός ότι « Αν η αποζημίωση δοθεί ανά όχημα και όχι ανά οδηγό, όπως προβλέπεται, αρκετοί εργαζόμενοι που πράγματι εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό δεν θα αποζημιωθούν, παρότι η Δευτέρα δεν είχε κηρυχθεί ως αργία για την προστασία τους από την κακοκαιρία «Ελπίδα». Μέχρι στιγμής έχει επιβεβαιωθεί ότι η αποζημίωση των 2.000 ευρώ θα δοθεί ανά όχημα και όχι ανά οδηγό ή επιβάτη ».

4) Μερικά φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών παραβίασαν την αργία και υποχρέωσαν ακόμα και με απειλές τους εργαζόμενους να εργαστούν. Οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και ξένων γλωσσών παραβίασαν την γενική αργία που ανακοίνωσε η κυβέρνηση λόγω κακοκαιρίας.

5) Σύμφωνα με το Dnews.gr μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων εξανάγκασε το προσωπικό της να πάρει κανονική άδεια ή ρεπό το 3ημερο που υποχρεωτικά ήταν κλειστά τα καταστήματα. Οι επιχειρήσεις ήταν κλειστές με απόφαση κρατικής αρχής και δεν μπορούν να χρεωθούν οι μέρες αυτές ως κανονική άδεια ή ρεπό.

6) Στην Εύβοια εταιρεία υαλοπινάκων καλούσε με sms τους εργαζόμενους να εργαστούν κανονικά, ενώ οι δρόμοι ήταν αποκλεισμένοι. Στο μήνυμα απλά έδειχνε ανοχή στην ολιγόλεπτη καθυστέρηση. Από την άλλη η εταιρεία αιτιολόγησε την παράνομη λειτουργία της ισχυριζόμενη ότι συμβάλει στην αντιμετώπιση της κακοκαιρίας.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις