Breaking news

Millenials και Gez Z στην εργασία
A

Οι περισσότεροι νέοι τείνουν να ενταχθούν είτε στη γενιά των Millenials, ή τη γενιά Z, μερικοί όμως, οι οποίοι έχουν γεννηθεί στα μέσα, προς τέλη της δεκαετίας του 1990 και τις αρχές του 2000, πιθανότατα να αισθάνονται πώς δεν ανήκουν τόσο στους Millenials, αλλά ούτε και ακριβώς στις συνήθειες της γενιάς Z, με αποτέλεσμα να εντάσσονται στην ενδιάμεση «νέα» γενιά των Zillenials.

Ο λόγος γίνεται για τη «μικρό - γενιά» των Zillenials οι οποίοι μονοπωλούν στο ενδιαφέρον των εταιρειών και του εργασιακού τομέα, έχουν μεγάλη εξοικείωση με την τεχνολογία και αποτελούν τον νούμερο ένα «επαγγελματικό στόχο» των εταιρειών παγκοσμίως.

Ποιοι είναι πραγματικά οι Zillenials

Οι Zillenials ή αλλιώς Zennials, συνήθως είναι όσοι νέοι έχουν γεννηθεί μεταξύ του 1990 και του 2000, ιδίως τις χρονιές 1996 με 1999 όπου έχει παρατηρηθεί πως ολοκληρώνεται σύμφωνα με αρκετούς δημογράφους η γενιά των Millenials και ξεκινά εκείνη της Gen Z. Όπως παρατηρείται το όνομα της γενιάς των Zillenials προκύπτει από την ένωση των δύο προαναφερθέντων (εξού και οι χρονολογίες οι οποίες μεσολαβούν).

Οι μεγαλύτεροι Zillenials θα κλείσουν φέτος τα 33, ενώ οι μικρότεροι τα 24 έτη τους, μια και όλοι τους έχουν γεννηθεί στα 90ς. Συγκεκριμένα στις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι οι Zillenials, απαρτίζουν περίπου 30 εκατομμύρια πληθυσμού και αυτό που τους κάνει να ξεχωρίζουν είναι η αγοραστική τους δύναμη και η ενεργή, αλλά και καθοριστική παρουσία τους, στην αγορά εργασίας.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα του PYMNTS, ένα μεγάλο ποσοστό των Zillenials εξακολουθεί να μένει με την οικογένεια του, στο πατρικό τους σπίτι, με αποτέλεσμα να μην έχουν πολλά έξοδα, όπως ενοίκιο και παράλληλα να μην έχουν λάβει κάποιο δάνειο, καθώς καλούνται να μοιραστούν τα έξοδα διαβίωσης με τους γονείς τους. 

Οι Zillenials στην αγορά εργασίας

Ένα ακόμη βασικό στοιχείο των Zillenials είναι πως έχουν εισέλθει δυναμικά στην αγορά εργασίας, έχουν μεγάλη εξοικείωση με το διαδίκτυο και όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, το ποσοστό του 54% έχει δουλειά πλήρους απασχόλησης. Οι εταιρείες του ιδιωτικού τομέα τους εμπιστεύονται και επενδύουν σε εργασιακές σχέσεις εμπιστοσύνης μαζί τους, καθώς εκτός της τεχνολογικής ανάπτυξης και ικανοτήτων τις οποίες διαθέτουν, τόσο με την άμεση επαφή τους με το διαδίκτυο, ηλικιακά δεν είναι ούτε αρκετά μικροί, αλλά ούτε και πολλοί μεγάλοι, με αποτέλεσμα να γίνονται ανάρπαστοι εργασιακά.

Σύμφωνα με την έρευνα του PYMNTS η γενιά των Zillenials εξαιτίας της μεγάλης εξοικείωσης της με το διαδίκτυο, έχοντας μεγαλώσεις μπροστά από οθόνες υπολογιστών και laptop και έχοντας περάσει από τη μετάβαση των κινητών με πλήκτρα σε smartphones, συνηθίζουν να ασχολούνται κατά πολύ με τις διαδικτυακές πλατφόρμες, τα social media, το streaming, τις μουσικές πλατφόρμες και τα βιντεοπαιχνίδια. 

Παράλληλα ασχολούνται με online παιχνίδια και κονσόλες σε ποσοστό του 6%, είναι πολύ πιθανόν να διαβάζουν ειδήσεις μόνο online κατά 25%, 10% να παίξουν σε κονσόλες, 14% σε online καζίνο και τέλος σε ποσοστό του 9% να κάνουν αγορές σε σχέση με τη γενιά Z.

Η μεγάλη απήχηση των Zillenials

Λαμβάνοντας υπόψη το πλαίσιο στο οποίο ζουν, αλληλεπιδρούν και εργάζονται οι Zillenials, μπορούν να χαρακτηριστούν και γενιά του διαδικτύου, καθώς η παιδική τους ηλικία, εφηβεία, αλλά και ενηλικίωση ήταν συνυφασμένη με τις οθόνες, κοινώς μεγάλωσαν με ένα smartphone στο χέρι τους. 

Ωστόσο αυτό το οποίο αυξάνει τη δημοτικότητα τους είναι πως έχουν τη δυνατότητα να ξοδεύουν χρήματα, καθώς μένουν ακόμη με τους γονείς τους και δεν έχουν τόσα πολλά έξοδα, πράγμα το οποίο τους κάνει καλούς αγοραστές των διαφημιστικών εταιρειών και του λιανεμπορίου. Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι το 48% των Αμερικάνων μεταξύ των ηλικιών 18 με 29 ετών ζουν με τους γονείς τους, θέση η οποία τους δίνει άνεση και κινητικότητα στις αγορές τους.

Συγκεκριμένα μπορεί να θεωρηθεί και ως γενιά που έχει αδυναμία, στα είδη πολυτελείας, ενώ αναφέρεται ότι υποστηρίζουν σε μεγάλο βαθμό την οικονομία των προϊόντων που φέρουν εκρήξεις στις πωλήσεις τους, καθώς βρίσκονται στην οικονομική κατάσταση να επενδύσουν σε αγορές.

Έχοντας υψηλή αγοραστική δύναμη και ενεργή θέση σαν καταναλωτές, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η τάση την οποία λανσάρουν οι Zillenials, είναι εξαιρετικά θετική για το λιανεμπόριο, επιφέροντας αρκετά καλά αποτελέσματα.  Ειδικότερα προβλέπεται ότι με τη γενικότερη ανάπτυξη του εμπορίου πολυτελείας οι Zillenials θα αποτελέσουν ένα μεγάλο ποσοστό των αγοραστών για τα επόμενα χρόνια, περίπου μέχρι το 2025.

Πως συμβάλουν οι εταιρείες λιανεμπορίου στη νέα τάση

Με τη σειρά τους οι εταιρείες λιανεμπορίου δεν μένουν αμέτοχες στη νέα αυτή τάση, καθώς επικεντρώνονται στην άμεση προσέλκυση καταναλωτών.

Για παράδειγμα νωρίτερα τον Ιανουάριο, ο CEO της Nike, δήλωσε ότι η εταιρεία στοχεύει στους καταναλωτές οι οποίο «Επιθυμούν πρωτοποριακά προϊόντα, στοχεύοντας σε brands, τα οποία είναι γνωστά παγκοσμίως».

Από την άλλη η εταιρεία JD Sports, η οποία έχει στην κατοχή καταστήματα αθλητικών ειδών, έκανε γνωστό ότι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 20% στις γιορτές των Χριστουγέννων χάρη στους καταναλωτές της, πουλώντας κατά βάση 2 εκατομμύρια ζευγάρια Nike Air Force 1, με τιμή η οποία ανέρχεται στα 110 δολάρια (που αντιστοιχούν σε 102 ευρώ).

Επισημαίνεται ότι ο CEO της εταιρείας JD Sports ανέφερε ότι «Θεωρεί την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών του πολύ μεγαλύτερη με παλαιότερα, καθώς δεν έχουν να καταβάλουν μεγάλα έξοδα και να πληρώσουν ενοίκια όπως παλαιότερα» εξού και το "target group" των Zillenials.

Σίγουρα πολλοί Zillenials μπορεί να είναι ακόμη στο ξεκίνημα τους, σημειώνοντας όμως σημαντική άνοδο, παλεύοντας τόσο για την αύξηση του εισοδήματος τους, αλλά και τις καλύτερες δυνατές εργασιακές συνθήκες τις οποίες επιθυμούν να εξασφαλίσουν στον σύγχρονο εργασιακό κόσμο, αντίστοιχες τόσο των βλέψεων αλλά και στόχων τους.

Με πληροφορίες από Business Insider και PYMNTS

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις