Σε μία σύγχρονη κοινωνία, όπου η αγορά εργασίας συνεχώς εξελίσσεται, αρκετές είναι οι επιχειρήσεις που δεν απαιτούν πανεπιστημιακή μόρφωση από τους υπαλλήλους τους.
Επομένως, πολλοί είναι και εκείνοι που εκτιμούν πως τα πανεπιστημιακά πτυχία που απέκτησαν, συνήθως με επίσης πολλά χρήματα για δίδακτρα, έχουν χάσει την αξία τους, κάνοντάς τους να μετανιώνουν για την αρχική επιλογή τους.
Ωστόσο, όπως έδειξε η έκθεση «The College Payoff» του Georgetown University Center on Education and the Workforce, οι κάτοχοι ενός πτυχίου αμοίβονται έως και 84% υψηλότερα από εκείνους που έχουν απλώς απολυτήριο λυκείου.
Ποιους τομείς μετανιώνουν οι πτυχιούχοι
Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (ΗΠΑ), υπάρχουν μεγάλες διαφορές στη μισθοδοσία που «οδηγεί» το κάθε πτυχίο, με εκείνους που σπούδασαν στους τομείς των επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών, να διεκδικούν τους υψηλότερους μισθούς.
Τους τελευταίους ακολουθούν όσοι σπούδασαν στους τομείς τις υγείας και των επιχειρήσεων, ενώ στις χειρότερες θέσεις αμοιβών βρίσκονται όσοι έχουν πτυχία φιλολογίας, ψυχολογίας, φιλοσοφίας, κοινωνιολογίας ή τεχνών.
Σύμφωνα με μελέτη της ZipRecruiter που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε 1.500 απόφοιτους πανεπιστημίων που αναζητούν εργασία στις Ηνωμένες Πολιτείες, δείχνει ότι το 44% μετανιώνει για το αντικείμενο των σπουδών που επέλεξε.
Η δημοσιογραφία, η κοινωνιολογία, η επικοινωνία και η εκπαίδευση βρίσκονται στην κορυφή των σχολών που έχουν υψηλότερα ποσοστά μετανιωμένων πτυχιούχων.
Οι φοιτητές μπορεί να επιλέγουν αυτούς τους κλάδους χωρίς να σκέφτονται τα επίπεδα των μισθών και την εργασιακή ασφάλεια όταν σπουδάζουν, όμως «όταν αποφοιτήσουν, συνειδητοποιούν την πραγματικότητα», σύμφωνα με την οικονομολόγο της ZipRecruiter, Sinem Buber. «Όταν μετά βίας καταφέρνεις να πληρώσεις τους λογαριασμούς, το ύψος του μισθού σου μάλλον γίνεται πιο σημαντικό», εξηγεί στο CNBC.
Παράλληλα, αρκετοί είναι οι πτυχιούχοι από αυτούς που μετάνιωσαν για την επιλογή του, που αν μπορούσαν θα γύριζαν το χρόνο πίσω για να επιλέξουν κάποιο κλάδο σπουδών πληροφορικής ή διοίκησης επιχειρήσεων.