Η Παπαστράτος αναδείχθηκε, για δεύτερη συνεχή χρονιά, ο ελκυστικότερος εργοδότης για το 2022, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Employer Brand που πραγματοποίησε για πέμπτη φορά η Randstad στην Ελλάδα. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν οι εταιρείες ΙΟΝ, η οποία ανέβηκε από την τρίτη στη δεύτερη θέση, και η LAMPSA Hotels που βρίσκεται για πρώτη φορά στην πρώτη δεκάδα των ελκυστικότερων εργοδοτών στην Ελλάδα, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση.
Οι ελκυστικότεροι εργοδότες για το 2022, αναδείχθηκαν στη βάση κριτηρίων όπως ο ελκυστικός μισθός και οι παροχές, το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, οι δυνατότητες εξέλιξης σταδιοδρομίας που παρέχουν στους εργαζόμενους, η μακροπρόθεσμη ασφάλεια της εργασίας και η ισορροπία εργασιακής – προσωπικής ζωής.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα της ,Randstad οι top 10 πιο ελκυστικοί εργοδότες στην Ελλάδα για το 2022 είναι οι εξής:
- Παπαστράτος ΑΒΕΣ
- ΙΟΝ Α.Ε. COCOA & CHOCOLATE
- LAMPSA Hotels
- Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε.
- Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.
- Ελληνικά Πετρέλαια
- ΒΙΑΝΕΞ
- Atlantica Hotel Management
- ELPEN Φαρμακευτική
- Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
Η Έρευνα Randstad Employer Brand (REBR) αποτελεί την πιο πλήρη και ανεξάρτητη έρευνα πάνω στην εικόνα του εργοδότη με περισσότερους από 163.000 συμμετέχοντες σε 31 χώρες παγκοσμίως, οι οποίοι αξιολόγησαν συνολικά 5.900 επιχειρήσεις.
Για την Ελλάδα, η έρευνα διεξάγεται για πέμπτη συνεχή χρονιά, αξιολογώντας δείγμα των 150 μεγαλύτερων εταιρειών σε αριθμό προσωπικού. Στη φετινή έρευνα συμμετείχαν 3.547 άτομα, μεταξύ των οποίων, Έλληνες φοιτητές, εργαζόμενοι και άνεργοι, ηλικίας από 18 και 65 ετών, ενώ οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά τον Ιανουάριο του 2022. Στο πλαίσιο της έρευνας, αναδεικνύονται σημεία που αφορούν στα κριτήρια επιλογής εργοδότη, τους λόγους παραμονής και αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος, τους κλάδους που καταγράφουν τις καλύτερες επιδόσεις και την πρόταση αξίας των εργοδοτών.
Η σημασία του employer branding
Το employer branding αναδεικνύεται ως εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας στις επιδόσεις των εταιρειών να προσελκύουν και να διατηρούν αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα τα επίπεδα αφοσίωσης των εργαζομένων τους. Άλλωστε, όσο πιο συνεπείς είναι οι εταιρείες στην εκπλήρωση των υποσχέσεών τους, τόσο η εμπιστοσύνη του ανθρώπινου δυναμικού αυξάνεται. Καλλιεργώντας μία ισχυρή εικόνα εργοδότη, οι ελληνικές εταιρείες αναδεικνύουν τις αξίες εκείνες που μπορούν να εμπνεύσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους ώστε να είναι ικανοποιημένο και αφοσιωμένο. Αυτό είναι αποτέλεσμα της υλοποίησης μίας στρατηγικής που ικανοποιεί ένα πλέγμα παραγόντων, επιτυγχάνοντας παράλληλα μια αξιόπιστη και υπεύθυνη εταιρική εικόνα προς το εσωτερικό και εξωτερικό κοινό, καθώς και ισχυρή σύνδεση των προσωπικών αξιών των εργαζομένων με την εταιρική κουλτούρα.
Ο ελκυστικός μισθός και οι παροχές παραμένουν και το 2022 ο σημαντικότερος παράγοντας για την επιλογή εργοδότη στην Ελλάδα, με το υψηλότερο ποσοστό μάλιστα να καταγράφεται στις γυναίκες, τις ηλικίες 55-64, και τους εργαζόμενους που διαθέτουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο. Εντούτοις, παρά τη σημασία του μισθού και των παροχών στην ελκυστικότητα των επιχειρήσεων, οι σημερινοί εργοδότες λαμβάνουν μέτρια έως χαμηλή βαθμολογία σε αυτούς τους παράγοντες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα μεταξύ των εργαζομένων ηλικίας 35-54 ετών, οι οποίοι είναι λιγότερο ικανοποιημένοι σε αυτό το θέμα.
Στη δεύτερη και την τρίτη θέση των κριτηρίων για την επιλογή εργοδότη εμφανίζονται το ευχάριστο περιβάλλον εργασίας και η δυνατότητα εξέλιξης της σταδιοδρομίας, παράγοντες που παραμένουν σημαντικοί για τους εργαζόμενους στην Ελλάδα, όχι όμως για τους εργοδότες, οι οποίοι λαμβάνουν χαμηλή αξιολόγηση από τους εργαζόμενους αναφορικά με τα παραπάνω.