CLOSE

Breaking news

gov
A

Σχεδόν ένα εκατομμύριο πολίτες συνομίλησαν με τον ψηφιακό βοηθό mAigov σε διάστημα ενός εξαμήνου, δηλαδή από την ημέρα που το ελληνικό Δημόσιο απέκτησε Τεχνητή Νοημοσύνη, τον Δεκέμβριο του 2023 μέχρι σήμερα. Τα 5 δημοφιλέστερα θέματα για τα οποία ρωτούν οι πολίτες τον ψηφιακό βοηθό είναι: έκδοση νέας ταυτότητας, υπεύθυνη δήλωση, κοινωνικός τουρισμός, άυλη συνταγογράφηση και πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

Την ίδια ώρα, το gov.gr εντός του Ιουνίου εμπλουτίστηκε με 53 νέες ψηφιακές υπηρεσίες εκ των οποίων οι 21 είναι αποκλειστικά για πολίτες, οι 7 είναι μόνο για επιχειρήσεις και οι 25 είναι διαθέσιμες και για πολίτες και για επιχειρήσεις. Επιπλέον, οι πολίτες που επισκέφθηκαν την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης μόνο τον περασμένο μήνα αγγίζουν τα 2,7 εκατ.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου σε δήλωσή του τονίζει ότι «η πρόοδος που έχει κάνει η Ελλάδα στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, ξεκινώντας από το 2019, αποτυπώνεται και στην ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ψηφιακή Δεκαετία.

Η καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων βελτιώνεται και η επαφή με τη δημόσια διοίκηση γίνεται πιο απλή, πιο φιλική και με λιγότερη γραφειοκρατία. Γνωρίζουμε ότι έχουμε ακόμα δρόμο να διανύσουμε, αλλά τίποτα δεν αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη. Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ήδη κομμάτι του ελληνικού δημοσίου με δύο ψηφιακούς βοηθούς, το mAigov και το mAiGreece.

Το Gov.gr εμπλουτίζεται καθημερινά με νέες υπηρεσίες, εφαρμογές όπως το MyCoast αλλάζουν τα δεδομένα, το Gov.gr Wallet σύντομα, εκτός από νέα έγγραφα, θα αποκτήσει και μια νέα δυνατότητα: την παροχή συναίνεσης για την ολοκλήρωση διαδικασιών. Όλα αυτά συνθέτουν ένα ψηφιακό κράτος που κερδίζει καθημερινά την εμπιστοσύνη των πολιτών του. Αξιοποιούμε την τεχνολογία, εκμεταλλευόμαστε κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο όπως το Ταμείο Ανάκαμψης, συνεργαζόμαστε με όλα τα υπουργεία, υλοποιούμε σημαντικά έργα και μεταρρυθμίσεις. Κοινή συνισταμένη κάθε προσπάθειάς μας στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι μια πιο αποτελεσματική και ψηφιακή Ελλάδα».

Μέχρι σήμερα το gov.gr μετρά πάνω από 1.833 υπηρεσίες, έχοντας ξεκινήσει με 503 τον Μάρτιο του 2020, το έχουν επισκεφθεί σε περίπου 4,5 χρόνια σχεδόν 8,5 εκατομμύρια μοναδικοί πολίτες είτε για να εκδώσουν κάποιο έγγραφο είτε για να κάνουν μια δήλωση ή αίτηση, εκτινάσσοντας τα έγγραφα που έχουν εκδοθεί κατά προσέγγιση στα 290 εκατομμύρια. Η αυξητική τάση που καταγράφεται αποτυπώνει ότι το gov.gr είναι το πλέον χρήσιμο και απαραίτητο εργαλείο για τους πολίτες που διευκολύνει την καθημερινότητά τους και τους βοηθά στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο.

Δημιουργείται Κεντρικός Κόμβος διαχείρισης και ανάλυσης Πολυδιάστατων Δεδομένων Μεγάλου Όγκου

Στο μεταξύ, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ετοιμάζει τη δημιουργία ενός κόμβου διαχείρισης και ανάλυσης Πολυδιάστατων Δεδομένων Μεγάλου Όγκου (Big Data), το οποίο παράλληλα θα έχει την δυνατότητα να συγκεντρώνει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα δημόσιων φορέων για την παρακολούθηση των δεικτών που προκύπτουν από τις υποχρεώσεις της Ελλάδας στο πλαίσιο της Ψηφιακής Δεκαετίας 2030.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από Ταμείο Ανάκαμψης με προϋπολογισμό 18,4 εκατ. ευρώ. Αυτό που φέρνει το νέο έργο είναι η αξιοποίηση τεχνολογικών εργαλείων «Business Intelligence», καθώς με την χρήση ΑΙ τα δεδομένα αυτά θα ομαδοποιούνται και θα παράγουν δείκτες απόδοσης. Με τον τρόπο αυτό θα αξιοποιούνται οι πληροφορίες ώστε να χαράσσονται ανάλογα και οι δημόσιες πολιτικές σε διάφορους τομείς, όπως η στεγαστική πολιτική, οι κοινωνικές δομές, η οικονομία ή το περιβάλλον. Μάλιστα, στο πλαίσιο του έργου δημιουργείται μια ενιαία πλατφόρμα, «National Dashboard», όπου θα αποτυπώνονται τα δεδομένα ανά τομέα, όπως είναι η υγεία, η οικονομία, η ενέργεια.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις