Είτε κάποιος είναι εργαζόμενος, είτε είναι φοιτητής που διαβάζει για την εξεταστική, τότε η απάντηση στην ερώτηση «πόσο εύκολο είναι να συγκεντρώνεσαι, όταν έχεις άπειρες συσκευές μέσα στο γραφείο σου» είναι «όχι και τόσο».
Το να κοιτάει κάποιος τα e-mails στο tablet, την ώρα που είναι και στα social media στο κινητό του έχοντας παράλληλα τον υπολογιστή ανοιχτό στο γραφείο, μπορεί να ακούγεται λες και μπορεί να τα «κάνει όλα» ταυτόχρονα. Αλλά, δεν είναι έτσι.
Το multitasking ή το να έχει κάποιος πολλές οθόνες ανοιχτές στο γραφείο του, σίγουρα δεν τον βοηθάει στο να είναι αποδοτικός και να βάζει σωστές προτεραιότητες.
Έρευνες έδειξαν ότι το να έχει κάποιος πολλές οθόνες στον χώρο τον οποίο διαβάζει ή εργάζεται μπορεί να τον βοηθήσουν να είναι πιο παραγωγικός, όχι όμως όταν τις έχει όλες μαζί ανοιχτές και μάλιστα σε διαφορετικά projects.
Πιο συγκεκριμένα, ο κλινικός νευρολόγος και ψυχίατρος, Daniel Amen υποστηρίζει ότι η παραπάνω συνήθεια μειώνει την παραγωγικότητά των εργαζομένων ή φοιτητών κατά 40%.
Εξάλλου, είναι σίγουρο ότι οι ειδοποιήσεις από τα social media που αναβοσβήνουν μας αποσπούν σε όλους την προσοχή και είναι βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα αφήσουμε, ενδεχομένως κάτι πιο σημαντικό, ώστε να δούμε ποιος μας αναζητά.
Έρευνες έδειξαν ότι όταν κάποιος αποσπάται από τη δουλειά ή το διάβασμα, χρειάζεται 25 λεπτά για να συγκεντρωθεί ξανά σε αυτό που έκανε πριν διακόψει.
Επομένως, προσπαθήστε να ακολουθήσετε τον κανόνα της μίας οθόνης, δηλαδή του να κάνετε ένα πράγμα την φορά. Όσο εργάζεστε πάνω σε κάτι, δοκιμάστε να βάλετε το Do Not Disturb mode στις υπόλοιπές συσκευές που δεν χρησιμοποιείτε.
Δοκιμάστε το και ο εγκέφαλός σας ίσως και να σας ευγνωμονεί!