Στις αρχές του Οκτωβρίου αναμένεται να ανακοινωθεί, σύμφωνα με πληροφορίες του proson.gr, η Β' φάση προσλήψεων αναπληρωτών. Την είδηση επιβεβαίωσε και ο αιρετός στο ΚΥΣΔΕ, Θοδωρής Κατσωνόπουλος, κατά τη χθεσινή συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με την ΟΛΜΕ.
Στη συνάντηση συζητήθηκε ακόμη η δημιουργία ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που θα καθορίζει με σαφήνεια τις διαδικασίες και τους όρους διεξαγωγής σχολικών εκδρομών καθώς και η σύσταση μιας ειδικής υπηρεσίας που θα παρέχει νομική υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν νομικά προβλήματα.
Η ΟΛΜΕ έβαλε στο τραπέζι και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι αναπληρωτές λόγω της στεγαστικής κρίσης και των χαμηλών αποδοχών. Για το στεγαστικό ζήτημα των εκπαιδευτικών ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, παραδέχθηκε ότι υπάρχει πρόβλημα και έκανε λόγο για ένα στρατηγικό σχέδιο που αφορά όλους τους δημοσίους υπαλλήλους και επικοινωνία με τους Δήμους.
Για τη διαδικασία μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών, ο υπουργός απάντησε ότι περιμένει την απάντηση του νομικού συμβουλίου του κράτους.
Με 18.000 κενά άνοιξαν τα σχολεία
Σε περίπου 18.000 υπολογίζει τα κενά στα σχολεία όλων των βαθμίδων η Διδασκαλική Ομοσπονδία Εκπαίδευσης, με τα 10.000 περίπου εξ’ αυτών να εντοπίζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σε συνέντευξη που έδωσε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Σπύρος Μαρίνης, σημείωσε ότι ο αριθμός αυτός αφορά όλες τις ειδικότητες, καθώς επίσης και την παράλληλη στήριξη.
Ενδεικτικά, στη Γ' Αθήνας, τα κενά είναι περίπου 700, στον νομό Αχαΐας 224, στον νόμο Κορινθίας 169 και στην Εύβοια 152. Επιπλέον, δήλωσε ότι περίπου το 50% των ολοήμερων δεν λειτουργούν.
«Ακούμε μεγάλα λόγια, που προσπαθούν να κρύψουν τα πολύ μεγάλα προβλήματα που συσσωρεύονται στην εκπαίδευση και είναι εκρηκτικά», τόνισε.
Πέραν της υποστελέχωσης των σχολείων, η ΔΟΕ τόνισε και το ζήτημα των απαράδεκτων συγχωνεύσεων τμημάτων πανελλαδικά, με περισσότερα από 1.000 τμήματα να έχουν κλείσει.
Επιπλέον, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, έχουν πολλαπλασιαστεί οι ακατάλληλοι χώροι διδασκαλίας και τα κοντέινερ στα οποία κάνουν μάθημα οι μαθητές και εκτίμησε ότι τα 250 εκατομμύρια ευρώ που έχουν εξαγγελθεί για το «συμάζεμα» των σχολικών υποδομών «δεν θα είναι επί της ουσίας».